هنرکده نیوشا

سیلیکون چیست ؟ و انواع سیلیکون

  • سیلیکون چیست ؟ و انواع سیلیکون

    قالب سیلیکونی اصل

    سیلیکون چیست؟

    سیلیکون از جمله پلیمرهایی به شمار میاید که با توجه به ساختار مولکولی آن مقاومت حرارتی وکشسایی  بیشتری نسبت به سایر مواد آلی دیگر دارد.از سیلیکون ها میتوان جهت نمونه برداری و قالب گیری از الگو و مدل ها جهت تولید استفاده نمود.سیلیکون قالب گیری  در صنعت  تولید  گسترده محصولات کامپوزیت و فایبر گلاس و مجسمه سازی و…  کاربرد فراوان دارد.

    انواع سیلیکون قالب گیری:

    ۱-سیلیکون های هواپخت (RTV2)

    ۲-سیلیکون های گرما پخت (HTV)

    ۳-سیلیکون های مایع (روغن سیلیکون)

    – سیلیکون های مایع :
    در مواقعی که بخواهیم ویسکوزیته سیلیکون مورد استفاده را کاهش دهیم از این مواد استفاده می نماییم. در ضمن این مواد باعث کاهش سختی پس از عملیات پخت نیز می گردند. 
    – سیلیکون های (HTV high temperature vulcanization):
    با توجه به خواص بالای این مواد می توان از آنها در ساخت قطعاتی که در معرض حرارت می باشند استفاده نمود. از جمله کاربردهای این مواد ساخت قالب های عمومی و ریخته گری می باشد. از جمله کاربردهای این مواد می توان به ساخت قالب های سرامیک سازی و واشرسازی نام برد. 
    – سیلیکونها (RTV Room temperature vulcanization):
    قابلیت پخت در دمای اتاق و نیز انعطاف پذیری و عدم چسبندگی به سطوح را دارد. با توجه به ویسکوزیته این مواد می توان از این مواد در کپی برداری از سطوح و مدل ها استفاده نمود. این مواد بسیار منعطف بوده و استفاده از آن به دفعات تأثیری در کیفیت این مواد ندارد. با استفاده از کاتالیستهای ویژه می توان سرعت پخت را تا حد زیادی افزایش داد. 
    کاربرد: ساخت قالب های عمومی، ساخت قالب های دقیق مدل سازی، ریخته گری های سریع و مکرر، تکثیر در سرامیک سازی، صنایع سرامیک سازی، صنایع مجسمه سازی، قالب های مقاوم در برابر کشش، صنایع واشرسازی، ورق های طلاکوبی، روان کننده ها و جداکننده ها، قالب محصولات پیچیده با ابعاد دقیق.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود ما را معرفی کنید.

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    دوره جامع آموزش ساخت قالب های سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب و مولدهای سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    دیدگاه‌های نوشته