هنرکده نیوشا

آموزش ساخت گل با خمیر فیمو

  • آموزش ساخت گل با خمیر فیمو

    گل خمیری

    گل های خمیری از گذشته تا کنون طرفداران زیادی داردکه هنرمند با دقت و پیشرفت در این کار میتواند گلهایی بسیار طبیعی و رئال خلق کند که استفاده های بسیار زیادی از جمله قاب عکسهای بزرگ از گل برای تزیین خانه ها، گلهای سر ، گوشواره ، گل عروس و … دارد. 

    مزیت دیگر این نوع گلها این است که بعد از خشک شدن خمیر ماندگاری بالایی دارند و میتوانید یک عمر از آن استفاده داشته باشید.

    نحوه ساخت خمیر فیمو

    برای اینکه گل خمیری بسازید باید اول از همه طرز تهیه ی خمیر فیمو را بلد باشید  که در این مقاله کامل به شما آموزش داده میشود.

    یک لیوان چسب چوب را با یک لیوان نشاسته ذرت به خوب الک کنید . در یک ظرف مناسب باهم ترکیب کنید تا یکدست شوند سپس کیسه فریزری را با وازلین چرب کنید و مخلوط نشاسته و چسب چوب را داخل کیسه فریزر بریزید و کیسه را گره بزنید .و به مدت سه تا پنج دقیقه فریزر را داخل آب جوش قرار دهید و بعد از گذشت زمان از آبجوش خارج کنید و اجازه دهید تا خمیر خنک شود بعد دستهایتان را با وازلین چربکنید و سطحی که قرار است خمیر را روی آن ورز دهید به گلیسیرین آغشته کنید تا به طورکامل یکدست شود.

    وسایل مورد نیاز

    رنگ سفید تیتانیوم 

    خمیر گل سازی 

    رنگ قرمز 

    رنگ سبز 

    ابزار مجسمه سازی 

    سیم روکش دار 

     

    نحوه ساخت گل رز با خمیر فیمو

    ابتدا سیم روکش دار را با خمیر سبز رنگ بپوشانید و به صورت ساقه ی گل بسازید و بعد از خشک شدن ساقه اشک کوچکی را با کمک چسب چوب روی ساقه بچسبانید و چند ساعت اجازه دهید تا ساقه خشک شود . اگر میخواهید اقتصادی تر کار کنید میتوانید از چسب ساقه استفاده کنید و چند لایه را به دور ساقه بپیچید .

    برای ساخت مینه ی گل بهتر است از رنگ سفید استفاده کنید سپس در هر مرحله مقداری رنگ را به خمیر اضافه کنید  تا از سفیدی دربیاید و گل طبیعی تر به نظر برسد.

    برای ساخت گلبرگ ها به چهار ردیف گلبرگ نیاز داریم .

     

     

    در مرحله بعد دو گلوله ی کوچک از خمیر گل سازی را بردارید و به صورت دو عدد اشک هم اندازه حالت دهید و با ابزار خمیر سازی ابتدا خمیر را باز کنید سپس به لبه ی گلبرگ ها حالت دهید و قلم بزنید تا مقداری خمیر نازک شود . اشک اول را از یک طرف روی مرکز گل بچسبانید بعد باقی گلبرگ هارا دور آن بپیچید در حالی که به دور مغزی پیچیده شود و مرکز گل دیده نشود .

    برای ردیف سوم نیاز به سه عدد گلبرگ داریدکه همان مراحل قبلی را تکرار کنیدو طوری گلبرگ هارا قرار دهید که یک قسمت از آن روی گلبرگ قبلی بیفتد .

    برای ردیف چهارم به پنج عدد گلبرگ نیاز داریدو همان مراحل قبلی را تکرارکنید. بعد از این مرحله کار گل رز به پایان میرسد و میتوانید اضافه های زیر گل را بردارید و منتظر بمانید تا گل به طور کامل خشک شود.

    مراحل گل رز | مراحل ساخت گل رز | گل رز | گل خمیری

    بعد از تمام شدن گلبرگ ها نوبت به ساخت کاسبرگ ها میرسد . و بعد میتوانید برگ هارا هم بسازید .برای ساخت کاسبرگ گل رز از 5 عدد اشک که طرفین آن را یچی کرده ایید استفاده کنید و پایین کاسبرگ را جمع کنید و به آن حالت دهید . برای ساخت غنچه ها نیز از همین روش استفاده میشود.

    بعد شاخه های نازکی را با همان روشی که گفتیم به شاخه ی اصلی اضافه کنید و غنچه ها و برگ ها را به آن اضافه کنید .

    گل سازی | گل خمیری | نحوه ساخت گل خمیری | گل رز خمیری

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    نحوه ساخت گل شیپوری خمیری

    اول از همه برای ساخت گل شیپوری خمیری گلوله ای از خمیر را بردارید و با رنگ روغن دلخواه رنگ کنید . بهتر است زرد باشد چون رایجترین نوع گل شیپوری زرد رنگ است و برای طبیعیتر جلوه دادن آن بهتر است از رنگهای انتزاعی و فانتزی استفاده نکنید .سپس اشکی بلندی را درست کنید .

    تور را دور خمیر بپیچید و فشار دهید تا خمیر از تور بیرون بزند . با این روش میتوانید حالت مشبکی مغز گل را ایجاد کنید . بعد اضافه های تور را قیچی کنید و خمیر را کمی هلالی کنید و اجازه دهید خشک شود.

    به خمیر رنگ سفید اضافه کنید و به شکل اشک حالت دهید سپس با ابزار مخصوص مقداری آن را پهن کنید و وسط گلبرگ را با زرد کمرنگ سایه بزنید . اطراف گلبرگ را با ابزار گل سازی نازک کنید و کمی به آن چین دهید .وسط گلبرگ را هم با سمبه داخل دست گود کنید . 

     

    گل شیپوری | گل خمیری | گل شیپوری خمیری | خمیر

    با بزار شماره 11 لبه گل را مقداری به سمت داخل حالت دهید . با نازک شدن گلبرگ راحتتر میتوانید گلبرگ را بپبچبد . دو طرف گلبرگ را روی هم قرار دهید و به شکل لوله دراورید . یکی از لبه های گلبرگ را کمی روی گلبرگ زیرین قرار دهید و لبه ی گلبرگ بیرونی را کمی به سمت بیرون حالت دهید تا فرم شیپوری به خود بگیرد . مغزی گل را چسب چوب بزنید و داخل گل قرار دهید . برای درست کردن برگ خمیری ، خمیر را با رنگ سبز روشن رنگ کنید و شکی کنید بعد آن را پهن کنید و لبه های برگ را نازک کنید و فرم دهید . روی برگ شیارهایی را ایجاد کنید و وسط برگ را مقداری جمع کنید تا فرم برگ طبیعی تر باشد.

    برای اینکه غنچه ی خمیری بسازید خمیر را به شکل اشک سفید درست کرده و انتهای آن را با سیم گلسازی وصل کنید . توسط ابزار گل سازی شیارهایی را روی گل ایجاد کنید و اجازه دهید خشک شود .

     

    گل خمیر | خمیر گل سازی | گل خمیری | گل سازی

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته