هنرکده نیوشا

آموزش ساخت دریم کچر

  • آموزش ساخت دریم کچر

    آموزش ساخت دریم کچر

    دریم کچر یا کابوسگیر یک سرگرمی و وسیله ی تزیینی است که باعث میشود کابوس و خواب های بد از کودکان دور شود .پیشینه ی این وسیله ی تزیینی به بومیان سرخپوست آمریکا برمیگردد . 

    سرخپوستان بنابر اعتقاد و باور خود این وسیله ی دستساز را در محل خواب یا بالای گهواره ی کودکان نصب میکردند تا به این وسیله با دور شدن کابوسها تنها رویاهای شیرین باقی میماند.دریم کچر معمولا از یک حلقه و ریسمان و پر ساخته میشود که وسایل تزیینی دیگری را نیز به آن وصل میکنند .

    وسایل موردنیاز

    حلقه چوبی یا فلزی

    قیچی

    چسب مناسب

    آویز

    تعدادی پر

    تعدادی مهره یا سنگ تزیینی

    سوزن و نخ

     

    بند ضخیم مثل کاموا ، چرم و…

    دریم کچر ست | دریم کچر | آموزش دریم کچر | ساخت دریم کچر

    نحوه ساخت دریم کچر

    ابتدا سر نخ یا کاموا یا چرم را به حلقه گره بزنید وقتی از محکم شدن آن مطمئن شدید آن را دور تا دور خلقه بپیچانید به طوری که کل حلقه با نخ پوشانده شود.

     

    یک تک نخ را زیر حلقه ی دریم کچر گره بزنید و یک چند ظلعی منتظم را بسازید . تعداد ضلع هایی که میسازید کاملا سلیقه ای میباشد هرچه تعداد بیشتر باشد جلوه ی زیباتری خواهد داشت.

    آموزش دریم کچر | دریم کچر | ساخت دریم کچر
    مراحل ساخت دریم کچر | ساخت دریم کچر | آموزش ساخت دریم کچر

    دوباره همین کار را در ردیف بعدی هم ادامه دهید با این تفاوت که نخ را به دور اضلاع چند ضلعی بپیچانید. حین عبور دادن نخ میتوانید مهره ها یا عناصر فلزی و پلاستیکی را به آن اضافه کنید تا درمیان تارهای ایجاد شدهمهره ها جا بگیرد.

    برای اینکه اضلاع چندضلعی حین کار شل نشود میتوانید زمانیکه به محل گره رسیدید مجدد آن را به حلقه گره بزنید و در این مرحله به چرخش نخ دور حلقه توجه کنید.

    برای قسمتی که پس از ساخت دریم کچر میخواهید به دیوار آویزان کنید یک تکه نخ یا بند چرم را همراه یک یا چند مهره و یا سنگ تزیینی به بالای حلقه آویزان کنید . برای درک بیشتر توضیحات به عکس زیر توجه کنید.

    سه تکه نخ بافته شده را با فاصله های حدود 50 سانت از همدیگر روی حلقه ی دریم کچر گره بزنید و سنگ و مهره های تزیینی را به آن متصل کنید . توجه داشته باشید که نخ ها به صورت متقارن باشند تا نظم و پیوستگی کار حفظ شود.

    دریم کچر | آموزش دریم کچر | ساخت دریم کچر

    در ادامه میتوانید بندهای اضافه تری را با توجه به بندهای قبلی که گره زدید به حلقه وصل کنید و همچنین پرهای متنوعی را به انتهای نخ ها متصل کنید . با همین روش میتوانید دریم کچرهای متنوعی رابسازید و کسب درامد کنید. 

    کابوس گیر | دریم کچر | ساخت دریم کچر | آموزش ساخت دریم کچر

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته