هنرکده نیوشا

آموزش تریکو بافی

  • آموزش تریکو بافی

    هنر تریکو بافی

    هنر تریکو بافی در ابتدا هنر استفاده از ضایعات پارچه های تریکو بود که با گسترش این هنر کارخانه های تریکوبافی شروع به تولید کلاف های تریکو در انواع رنگها و ضخامتها کردند. این هنر شباهت زیادی به قلاب بافی دارد با این تفاوت که قلاب قلاب بافی سایز کوچکتری نسبت به قلاب تریکو بافی دارد .با تریکو بافی به راحتی میتوانید پادری یا سبد ببافید پس هیچ محدودیتی برای بافت ندارید.

    تریکو فانتزی | تریکو بافی | آموزش تریکو بافی | تریکو

    برای بافت تریکو میتوانید از قلاب مخصوص تریکو بافی استفاده کنید . قلاب های تریکو بافی ضخامت بزرگتر و عرض های مختلفی دارد که نسبت به قلاب کاموابافی ضخامت و عرض بزرگتری دارد .انتخاب اندازه ی قلاب به اندازه ی محصول و ضخامت تریکو بستگی دارد .

    وسایل موردنیاز

    کاموا یا نخ تریکو

    قلاب تریکوبافی

    کفی تریکوبافی

     

    کاموا یا نخ تریکو

    نخ تریکو به عنوان جزء اصلی در تریکوبافی نقش بسیار مهمی در بافت دارد .این نوع نخ چون وزن و ضخامتی نسبت به نخ های معمولی دارد پس در خلق اشیاء مختلف میتواند اثر مثبتی داشته باشد و برای ساخت اشیاء به نسبت بزرگتر از آن استفاده کرد.

    قلاب تریکو بافی

    برای بافت تریکو میل های بافتنی هیچ کاربردی ندارند و برای بافت تریکو و کاموا باید از قلابهای استفاده شود.

    کفی تریکوبافی

    کفی ها برای بافتن انواع سبدها ، کیف ها و حتی گلدان میتوانند کمک بسیار زیادی به بافت راحتتر و سریعتر تریکو میکند.

    تریکوبافی | آموزش تریکو بافی | تریکو

    برای کسانی که میخواهند هنر تریکو بافی را شروع کنند بهتر است از سبد بافی شروع کنند و انواع بافت ها و گره را تمرین کنند .بافت هایی مثل پایه کوتاه ، پایه نیم دوبل ، پایه دوبل ، پایه دو دوبل و پایه سوبل را به خوبی یاد بگیرند.

    مرحله ی بعد که بسیار مهم است این است که نقشه خوانی یاد بگیرید . زمانی که نقشه خوانی را یادبگیرید میتوانید با رنگهای مختلف تریکو تصاویر و اشکال مختلفی را خلق کنید و درامد خود از این کار را بالا ببرید.

    مراحل تریکو بافی | تریکوبافی | آموزش تریکو بافی

    میتوانید با استفاده از تریکوبافی علاوه بر بافت سبد پاف های جذابی ببافید . پاف ها نقش میز و حتی صندلی را در نشیمن و اتاق خواب منزل ایفا میکند که در دکوراسیون خانه نقش بسیار پررنگی دارد و به زیباتر شدن دکور کمک زیادی میکند.

    علاوه بر بافت پاف میتوانید پادری های جذابی نیز ببافید . پادری ها میتوانند ساده و یا چند رنگ باشند میتوانند طرحدار و فانتزی نیز باشند . طرحهای فانتزی معمولا برای اتاق خواب نوزاد و کودک و حتی آشپزخانه کاربرد دارند و طرحهای ساده تر برای نشیمن و پذیرایی . هیچ محددیتی برای انتخاب طرح یا اندازه ی پادری وجود ندارد و کاملا سلیقه ایی میباشد.

    قالیچه تریکو | تریکو بافی | آموزش تریکو بافی
    فرش تریکو | پادری | آموزش تریکو بافی

    با تریکو میتوانید به راحتی کیف و کفش روفرشی برای خود یا برای ایجاد درامد و منبع کسب درامد خود ببافید که بسیار پرطرفدار است. بافت سیسمونی نوزاد که شامل سبد بزرگ ، بالش ، پتو ، کیف ، سبد جای پوشاک و… و یا بافت کوسن های رنگی و سبدهای نظم دهنده نیز از سری اشیائی است که میتوانید با استفاده از تریکو به راحتی ببافید و برای خود کسب درامد کنید . حتی میتوانید از طریق این حرفه کارآفرین شوید.

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته