هنرکده نیوشا

آموزش عروسک سازی با خمیر

  • آموزش عروسک سازی با خمیر

    عروسک خمیری

    ساخت عروسک خمیری یکی از کارهای لذت بخش و آسان است که در خانه به راحتی میتوانید انجام دهید و اکثر خانم های خانه دار حداقل یکبار با خمیر عروسک یا وسایل تزیینی ساخته اند که به این نوع خمیرها خمیر چینی هم گفته میشود.

    خمیرهای عروسک سازی آماده میباشند و به راحتی میتوانید با چند تکنیک و روش عروسک ها و آثار هنری خلاقانه ای بسازید.

    عروسک سازی خمیر | عروسک خمیری | آموزش عروسک خمیری | خمیر کلی

    خمیر عروسک سازی چیست؟

    خمیرهای عروسک سازی خمیرهایی هستند که برای کارهای ریز و کوچک مانند عروسک های خمیری و گلهای خمیری از آن استفاده کرد . این نوع خمیر کیفیت های متفاوتی دارد که هنگام خرید باید به مارکی که دارد توجه کنید تا خروجی کار نتیجه ی مطلوب را بدست بیاورید.این نوع خمیر طیف گسترده ای از رنگها را شامل میشود که خود نوعی مزیت به شمار میرود.

    مراحل ساخت عروسک خمیری | عروسک خمیری | آموزش ساخت عروسک خمیری

    روش تهیه خمیر عروسک سازی

    برای ساختن خمیر عروسک سازی باید ابتدا مقداری نشاسته ذرت را در ماهیتابه ای تفلون (نچسب) بگذارید سپس به همان اندازه چسب چوب را به نشاسته اضافه کنید سپس در این مرحله باید مقداری ماده ی چرب مثل گلیسرین یا روغن بچه یا وازلین را به مواد اضافه کنید .

    مواد را به طور کامل روی حرارت هم بزنید . ابتدا باید حرارت کم باشد سپس کم کم حرارت را بالا ببرید. بعد از یکدست شدن ترکیب آن را از ماهیتابه جدا کنید و در جایی بگذارید . بعد از خشک شدن و سفت شدن خمیر آن را درون یک نایلون بگذارید و هوای آن را خارج کنید در این مرحله لازم است خمیر را داخل یخچال قرار دهید تا زمانی که خواستید برای ساخت عروسک خمیری از آن استفاده کنید میتوانید آن را از یخچال خارج کنید.

    مراحل عروسک سازی | آموزش عروسک سازی با خمیر | خمیر کلی

    روشهای ساخت عروسک خمیری

    نحوه رنگامیزی خمیر

    در این مرحله کافیست روی قسمتی از خمیر را که میخواهید رنگ داشته باشد رنگ اکرولیک بریزید و ورز بدهید تا کامل رنگ پخش شود . توجه داشته باشید که هرچه رنگ کمتر باشد کمرنگ تر و هرچه بیشتر باشد خمیر پررنگتر میشود.

    عروسک دختر خمیری | عروسک خمیری | آموزش عروسک خمیری | خمیر کلی

    نحوه ساخت عروسک

    نحوه ساخت عروسکهای خمیری به این شکل است که ابتدا طرح مورد نظر و عروسکی که میخواهید بسازید را انتخاب کنید سپس اجزای عروسک را به صورت جداگانه و مرحله به مرحله بسازید و بعد به هم وصل کنید و بچسپانید . بعد از خشک شدن میتوانید از اسپری براق کننده برای قابل شست و شو یودن و ماندگاری بیشتر استفاده کنید.

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    عروسک سازی میتواند برای شروع کسب و کاری جدید و حتی زمینه ایی برای ایجاد کار آفرینی مفید باشد . این هنر هیچ محدودیتی ندارد و با خلاقیت و سلیقه میتوانید کارهای منحصربه فرد زیادی تولید کنید و درامد خودرا افزایش دهید . همچین با ابزار و وسایل و کمی که این هنر لازم دارد روی یک میز تحریر به راحتی قابل انجام میباشد.

    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته