هنرکده نیوشا

آموزش ساخت قالب تزریق پلاستیک

  • آموزش ساخت قالب تزریق پلاستیک

    نحوه ساخت تزریق قالب پلاستیک

    برای هر پروژه ی مهندسی ساعت ها لازم است تا مدلسازی سه بعدی ، نمونه سازی اولیه و اصلاح طراحی انجام شود و معمولا مرحله ی نهایی این است که نمونه هارا برای قالب سازی تزریقی آماده کنید که برای انجام این کار به دقت و دانش لازمی لازم است تا خروجی کار مطلوب و قابل استفاده باشد .پس تا پایان این مقاله با هنرکده نیوشا همراه باشیدتا فرایند قالب های تزریقی را یاد بگیرید.

    قالب تزریق | تزریق | ساخت قالب تزریق پلاستیک | تزریق پلاستیک

    قالب های تزریقی ساده در مدت زمان کمتر از دوهفته آماده میشند و قابل استفاده میباشد .

    قالب های پیچیده به مدت زمان یک تا چندماه زمان لازم دارد تا کامل آماده شود.

     

    عواملی که در هزینه ی قالب های تزریقی موءثر هستند:

    در بین شرکتهایی که در صنعت تزریق قالبهای پلاستیک فعالیت میکنند مهمترین آتم زمان و کیفیت ساخت محصولات میباشد . عواملی دیگری نیز بی تاثیر نیستند مثل :

    جنس قطعه پلاستیکی

    ایجاد رزوه داخلی یا در محل قرارگرفتن پیچ در پلاستیک

    کیفیت سطح پلاستیک

    تعداد شات های تزریقی

    ایجاد راهگاه گرم یا راهگاه سرد

    محل های کشویی در قطعه

    تزریق | تزریق پلاستیک | ساخت قالب تزریق پلاستیک | انواع قالب

    مرحله ی اول طراحی قطعه است بعد از نهایی کردن طرح قالب خود باید به سراغ طراحی قطعه و طراحی قالب برویم .

    بعد به مرحله ی چیدمان قالب و نحوه ی قرارگیری و جهت گیری قطعات هنگام قالب ریزی است .در این مرحله دانستن اندازه بلوک فولادی بسیار مهم است چون تامین کننده ی شما میتواند ولاد را قبل از طراحی قطعات سفارش دهد و ارسال کند. خرید فولاد آماده 2 تا3 روز زمان تحویل را سریعتر میکند.

    مرحله ی بعد طراحی قالب تکیل جزییاتی مانند نهایی کردن طراحی ماهیچه و حفره و ساخت لیست مواد به طور کامل با تمام قطعات کوچک و اجزای موردنیاز است.در نهایت بعد از طراحی قطعه ماشینکاری cnc شروع میشود .

    بعد از نهایی شدن طراحی قالب و برنامه نویسی cnc وقت آماده سازی مواد و قطعات مورد نیاز میرسد .بعد مرحله ی برنامه نویسی cnc فرامیرسد در این مرحله با استفاده از دستگاه cnc از ابزارهای براده برداری بزرگتر برای ماشینکاری اولیه استفاده میشود.بلوک های مسی نیز همراه با فولاد ماشینکاری میشود .

    ساخت قلب تزریق پلاستیک | تزریق پلاستیک | قالب تزریق | تزریق

    پس از ماشین کاری جزییات در اجزای قالب آخرین مرحله ی کارها روی قالب انجام میشود.با دستگاه cnc نمیتوان شکلهای هندسی را ایجاد کرد پس از اسپارک کردن قالبها برای دستیابی به شکلهای هندسی استفاده میشود.پس بر روی حفره ها ، ماهیچه ها ، بالابرها ، کشویی ها و اینسرت ها با استفاده از الکترود های مسی ماشینکاری شده راسند اسپارک انجام میشود.عملیات اسپارت میتوانند جزییات ظریف مثل متن یا طرحهای داخلی قالب را ایجاد میکند که انجام این کار با دستگاه cnc  غیرممکن است 

    مرحله ی آخر ساخت قالب تزریق پلاستیک میباشد . در این مرحله هنگامی که حفره ی قالب و سایر قطعات ماشین کاری شدند باید هماهنگی اجزای قالب بررسی شود . دو طرف قالب ماهیچه و حفره را در کنار هم قرار میدهند تا مطمئن شوند به طور کامل هر دو طرف قالب در یک راستا و روی هم قرار دارند . در همان زمان مقداری سنگ زنی دقیق روی قطعات قالب انجام میشود تا اطمینان حاصل کنند که هردو طرف قالب دقیق در یک راستا قرار گرفته اند . مرحله ی بعدی این است که قالب آبکاری شود و در آخر زمان مونتاژ قالب و کنار هم قرار دادن همه ی اجزای قالب است .این مرحله یعنی مرحله ی مونتاژ معمولا همان 24 ساعت اولیه با سنگ زنی و اتصال قالب انجام میشود . بعد از آن نوبت به عملیات اسپارک است برای افزودن جزیات ظریف کار مثل متن یا طرحهای داخلی قالب که با دستگاه  cnc  قابل انجام نیست . بعد از این مرحله ساخت قالب تزریق پلاستیک به پایان میرسد.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    دیدگاه‌های نوشته