هنرکده نیوشا

آموزش ساخت شمع ژله ای

  • آموزش ساخت شمع ژله ای

    شمع ژله ای

    یکی از زیباترین و جذاب ترین نوع شمع های دست ساز شمع های ژلهای هستند که به دلیل بتفت شفاف و طراحی منحصر به فردی که دارند شناخته شده است و محبوب میباشد . برای ساخت این محصولات از موم مخصوصی که جدا از موم های معمولی است استفاده شده است. هردو موم پارافین هستند و از روغن ساخته شده اند اما با این تفاوت که موم 100 درصد از روغن ساخته شده است ولی ژل پارافین 95 درصد روغن معدنی و 5 درصد رزین پلیمری است به همین دلیل است که نحوه آب شدن ژل پارافین نیز متفاوت است. 

     

    پارافین ژله ای | پارافین | ژله | شمع ژله ای

    پارافین با حرارت مستقیم آب میشود ولی برای آب کردن پارافین های جامد باید از حرارت غیر مستقیم استفاده کرد.برای ساخت شمع ژله ای ایده های زیادی وجود دارد حتی با خلاقیت خود میتوانید شمع ژله ای و جامد را با هم ترکیب کنید و مدلهای جدیدی بسازید که طرفداران خاص خودرا دارد. 

    این وسیله میتواند یک وسیله ی دکوراتیو جذاب باشد و مطابق با دیزاین منزل خود آن را طراحی کنید . مثلا میتوانید شمع دریایی بسازید و یا اینکه با توجه به رنگ دیزاین خانه و تابلوهای منزل شمع را ست کنید.

    شمع ژله ای | ژله | پارافین ژله ای | پارافین

    این شمع هارا میتوانید با هر دکوری ست کنید . در مهمانی ها و جشن ها نیز میتوانید از شمع ژله ای برای ایجاد فضایی رمانتیک و آرامبخش استفاده کنید .فقط در هنگام ساخت این نوع شمع توجه داشته باشید که سبک مخصوص خود را در ساخت این نوع شمع به کار ببرید تا شمع های منحصر به فردی بسازید . میتوانید با عطر مخصوص خود یا رنگ دلخواهتان و یا تزیینات دلخواه به آن اضافه کنید . نکته ی جالبی که وجود دارد این است که وسایل تزیینی داخل  شمع زمانی که شمع میسوزد و تمام میشود بازهم قابل استفاده است و میتوانید دوباره از آنها استفاده کنید .

    شمع طرح دریا | شمع | شمع ژله ای | ژله

    وسایل مورد نیاز

    پارافین ژله ای 

    فیتیله یا پنبه چوبی 

    پایه فیتیله برای فیکس کردن فیتیله

    چسب حرارتی 

    وسایل تزیینی

    اسانس شمع

    رنگ مایع

    دماسنج

    ظرف برای ذوب کردن ژل که باید گود باشد

    ظرف شیشه ای غیرقابل اشتعال

    نحوه ساخت شمع ژله ای

    برای اینکه شمع ژله ای بسازیم انتخاب نوع پارافین ژله ای بسیار مهم است . پارافین ژله ای با چگالی پایین ، چگالی متوسط و بالا در بازار موجود است که عطر و بوی متفاوتی نیز دارند. پارافین ژله ی با چگالی پایین دارای 0-3 درصد اسانس و حداکثر زمان برای سوختن دارد. ژل با چگالی متوسط دارای 0-4 درصد اسانس و جزو پرمصرف ترین است و ژل با چگالی بالا دارای 0-5 درصد اسانس میباشد . برای ساخت این شمعها نیاز به هیچگونه مواد افزودنی نیست.

    شمع ژله ای متنوع | شمع ژله ای | شمع |

    بهتر است در حین ساخت شمع های ژله ای فیتیله ی پنبه ای استفاده نشود چون ژل زیادی را به خود جذب میکند .

    شیشه بهترین ظزف برای ریختن موم است چون داخل آن کاملا مشخص است . حتی میتوانید از ظرف های طرحدار و فانتزی استفاده کنید فقط باید توجه داشته باشید که قابل اشتعال نباشد.

    از اسانس ها و رنگ های مخصوص شمع سازی استفاده کنید مثلا روغن های معطر موجود در لوازم آرایشی بهداشتی برای این کار مناسب نیستند.

    به هیچ وجه به پارافین آب اضافه نکنید چون باعث کدرشدن آن میشود.

    توجه داشته باشید از مایکروفر برای ذوب کردن پارافین استفاده نکنید.

    برای اینکه هوای داخل فیتیله خارج شود بهتر است فیتیله را داخل ژل مذاب انداخته و بجوشانید .

    برای اینکه حباب کمتری ایجاد شود بهتر است به آرامی و به تدریج لیوان را پر کنید.

    زمانی که درحال ذوب کردن ژل هستید بهتر است از صورت بخصوص چشمهایتان محافظت کنید تا آسیب نبیند.

    ژل قابل اشتعال است و در صورتی که حرارت زیاد باشد آتش میگیرد .

     

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    شمع سازی | شمع | شمع ژله ای | ساخت شمع ژله ای

    ساخت شمع ژله ای دوطبقه

    میتوانید ایده ی ترکیب پارافین مایع و جامد را به راحتی اجرا کنید . این ایده بسیار جذاب و پرطرفدار است که روش ساخت آن به این صورت است :

    در این مدل شمع میتوانید دو یا چند طبقه را اجرا کنید که تمام نقش های داخل شمع قابل رویت است و همین امر باعث جذابیت بیشتر این تکنیک شده است.

    برای ساخت این نوع شمع ابتدا فیتیله را به اندازه ی لیوانی که میخواهید پارافین را داخل آن بریزید برش دهید بعد با چسب حرارتی به کف لیوان بچسبانید .

    پارافین جامد یک درصد را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید بعد به آن رنگ سفید بزنید و مطمئن شوید که رنگ در پارافین کاملا ذوب شده است .

    حالا میتوانید گل و گیاهها را روی دیواره ی شیشه قرار دهید . از طرفی صبر کنید تا پارافین به صورت کامل خشک شود . حالا میتوانید پارافین ژله ای را روی حرارت مستقیم ذوب کنید به این صورت که پارافین ژله ایی را به تکه های کوچک تقسیم بندی کنید و داخل یک ظرف استیل بریزید و روی گاز قرار دهید و توجه داشته باشید که حرارت گاز باید ملایم باشد . با قاشق به آرامی روی پارافین بزنید و پارافین را به سمت ظرف فشار دهید این کار باعث میشود حباب کمتری داشته باشد . 

     

    ژله ایی شمع | شمع ژله ایی | شمع | ساخت شمع ژله ای

    بعد پارافین ژله ایی را روی تمامی قسمتهای لیوان بریزید تا کامل گلها و نقش هایی که ایجاد کرده اید را پوشش دهد .بعد صبر کنید تا کامل خشک شود و شمع شما آماده شده است .

    این نوع شمع ها که حالت فانتزی دارد بسیار محبوب بوده و هیچ پیش نیازی لازم ندارد . شما میتوانید با آموزشهای ساده به راحتی در منزل خود این هنر زیبا را با استفاده از خلاقیت خود خلق کنید و به راحتی از آن کسب درامد کنید .

    مواد اولیه ی مورد نیاز برای ساخت شمع های ژله ایی قابل دسترس و نسبت به مواد هنرهای دیگر قیمت پایینتری دارد . البته درجه بندی و تفاوت کیفیت هم دارد که باید با دقت انتخاب شود.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته