هنرکده نیوشا

آموزش فوتو رزین

  • آموزش فوتو رزین

    آموزش فوتو رزین

    برای ساخت وسایل هنری و ماندگار کردن عکسها و اضافه کردن متریال هایی به عکس میتوانید از تکنیک فوتو رزین استفاده کنید . ترکیب چند تکنیک در یک اثر هنری باعث میشود عکس از حالت ساده خارج شود و سه بعدی نشان داده شود .با استفاده از این تکنیک میتوانید عکسها را با ابعاد مختلف و سه بعدی نمایش دهید و با برجسته سازی به کمک رزین جذابیت بیشتری به آثار هنری بدهید.

    پیداکردن عکس مناسب


    برای اینکه عکس مناسب را برای فوتو رزین انتخاب کنید باید سلیقه و خلاقیت زیادی داشته باشید.این عکسها میتواند در سبک های مختلفی قابل استفاده باشد . نقاشی هنرمندان بزرگ و عکسهای خانوادگی تصاویری هستند که میتوانید برای ساخت فوتورزین از آن استفاده کنید.


    فوتو رزین اپوکسی | رزین | فوتو رزین | رزین | آموزش فوتو رزین

    نحوه چاپ عکس


    برای اینکه کیفیت عکسی که میخواهید چاپ کنید بالا باشد باید این کار را در یک چاپخانه ی حرفه ایی انجام دهید . این چاپخانه ها با درنظر گرفتن ابعاد موردنیاز و بدون ایجاد مشکل در کیفیت عکس هنرمندان را برای  کار با رزین اپوکسی راهنمایی میکنند.استفاده از جوهر و کاغذ مناسب نیز از دلایلی است که باعث میشود خروجی کار باکیفیت و جذاب باشد .

    عکس رزینی | فوتو رزین | رزین | آموزش فوتو رزین

    آموزش فوتو رزین

    توا از همه باید عکس روی کاغذ گلاسه چاپ شودبعد عکس را دورگیری کنید و به صورت دلخواه برش دهید و حتی میتوانید یک حاشیه برای عکس در نظر بگیرید . این مرحله کاملا سلیقه ایی میباشد و به خلاقیت شما بستگی دارد .بعد از برش عکس روی بیس کار قرار دهید بیس کار میتواند چوب ، پودرسنگ ، سفال و.. باشد .دور تا دور را کادر بکشید تا ناحیه ی چسب زدن مشخص شود.

    برای اینکه عکس را چسب بزنید باید چسب را با مقداری آب رقیق کنید و روی قسمت موردنظر بزنید و عکس را به دقت و آرام بچسبانید به صورتی که هیچ گونه هوایی زیر عکس نباشد بعد با کاردک پلاستیکی روی کار بکشید تا اگر هوا زیر عکس باشد خارج شود . بعد از اینکه مقداری خشک شد چسب چوب را که با آب رقیق کردید به وسیله ی قلمو روی عکس به آرامی بکشید و این کار را چند بار تکرار کنید . اضافه های چسب چوب که اطراف عکس را گرفته پاک کنید و یک روز کامل به عکس استراحت بدهید تا کامل خشک شود .

    فوتو رزین پتینه | فوتو رزین | رزین | آموزش فوتو رزین

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    از اینکه رد چسب چوب روی عکس باقی بماند نگران نباشید چون با کسب تجربه و مهارت در این هنر میتوانید به طور کامل این مشکلات را رفع کنید .بعد از یک روز عکس کاملا بی بی رنگ میشود و هیچ ردی از چسب چوب روی عکس باقی نمی ماند . در مرحله ی بعد باید ترکیب رنگ زمینه ی اصلی عکس را درست کنید و باقی بیس کار را با اکرولیک هم رنگ زمینه ی عکس رنگ کنید رنگ کردن زمینه ی عکس کاملا سلیقه ایی میباشد و میتوانید با روش های مختلف این کار را انجام دهید.

    مثلا میتوانید با استفاده از تامپون ابری به صورت ضربه ای زمینه را رنگ کنید که حالت پتینه به کار بدهد . از قلمو نیز میتوانید برای رنگ آمیزی رنگ زمینه استفاده کنید.بعد از خشک شدن رنگ زمینه اگر عکس را به طور کامل دورگیری نکرده باشید به صورت کامل تفاوت رنگ عکس و زمینه کامل مشخص میشود.

    تا این مرحله از کار مربوط به چسباندن عکس و رنگ آمیزی بیس کار بوده در این مرحله به بعد نوبت تزیینات عکس و ریختن رزین بر روی عکس است . در این مرحله اگر میخواهید از نگین های تعداد بالا و ریز در کار خود استفاده کنید باید حتما نگین ها را درون رزین شفاف بریزید و کاملا مخلوط کنید پسپ روی کار در محل موردنظر قرار دهید تا کنده نشود . در آخر هم میتوانید رزین را روی سطح نهایی کار بریزید .

    بهتر است برای این تکنیک از رزین غلیظ یا نیمه غلیظ استفاده کنید چون هم حباب کمتری دارد و هم کار زودتر خشک میشود.بعد از خشک شدن کامل رزین میتوانید جزییات دیگری را به تابلو اضافه کنید مثل تکه های پارچه ، گردنبند ، تاج و …

    این هنر چون یک هنر جدید و مدرن است میتواند درامد زیادی را برای شما رقم بزندتنها کافیست در این هنر مهارت و خلاقیت کافی را داشته باشید و با سلیقه ی شخصی خود کارهای منحصر به فردی را تولید و آماده کنید.

    تابلو عکس رزینی | رزین | فوتو رزین | آموزش فوتو رزین

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته