هنرکده نیوشا

آموزش نقاشی با مدادرنگی

  • آموزش نقاشی با مدادرنگی

    برای آموزش طرحهای نقاشی باید از مداد رنگی استفاده کنید . اما رنگامیزی با مدادرنگی اصول خاص خودرا دارد که شامل سایه زنی و نحوه رنگامیزی نقاشی میباشد همچین برای بالابردن کیفیت رنگامیزی خود باید از مارک های شناخته شده و معروف جهانی استفاده کنید و با مدادرنگی های ساده نمیتوانید به نتیجه مطلوبی برسید.

    مدادرنگی | آموزش نقاشی با مدادرنگی | نقاشی

    یکی از موارد مهم در نقاشی با مدادرنگی انتخاب سوژه و مدل مناسب میباشد. اگر به تازگی میخواهید این هنر را یادبگیرید و مبتدی هستید بهتر است از سوژه ها و مدل های ساده تری استفاده کنید تا بتوانید با مدادرنگی اجرا کنید.اگر حرفه ایی هستید و چندسال است که تجربه ی نقاشی با مدادرنگی را دارید بهتر است ازمدل های پخته تر و سختتری استفاده کنید تا هنر شما بهتر دیده شود.

    پس از اینکه مدل خود را با توجه به مهارت و توانایی خود انتخاب کردید باید آن را روی کاغذ پیاده کنید . بهتر است برای این کار از مداد کمرنگ استفاده کنید و با خطوط شطرنجی اولیه به یک طرح دقیق و پرجزییات برسید .سپس خطوط اولیه را پاک کنید تا طرح اصلی بیشتر نمایان شود.

    آموزش مدادرنگی مناسب چه افرادی میباشد؟

    1.افرادی که علاقه ی زیادی به این تکنیک دارند.

    2.طراحان لباس که برای پیشرفت کار خود به فراگیری این دوره نیاز دارند.

    3.معلم و اساتید رشته های هنری که برای پیشرفت کار خود نیاز به یادگیری بیشتر دارند.

    4.طراحان دکوراسیون و گرافیست ها و تمام افرادی که با رنگ سروکار دارند.

    طبیعت با مدادرنگی | مدادرنگی | نقاشی با مدادرنگی | نقاشی

    انتخاب مدادرنگی مناسب و باکیفیت

    قبل از شروع به تقاشی با مدادرنگی باید مارک و مدادرنگی باکیفیت را تهیه کنید چون انتخاب مدادبا کیفیت پایین باعث میشود خروجی کار نتیجه ی نهایی کار بی کیفیت باشد .

    نکته ی دوم این است که از مدادتراش دستی استفاده کنید چون مدادهای رنگی برپایه ی موم و روغن هستند و چسب این نوع مدادها که روغن و موم را در کنار هم نگهمیدارد باعث میشود که تراش خراب شود. چسب در محل تراشیدن جمع میشود و باعث میشود که تراش کند شود و درست عمل نکند.

    برای عماکرد بهتر و تراشیدن به اندازه ی دلخواهتان میتوانید از کاتر برای تراشیدن استفاده کنید که باعث میشود میزان نوک مداد نیز کاملا با سلیقه ی خودتان باشد و در رنگامیزی بهتر عمل کند.

    مدادرنگی | نقاشی | آموزش نقاشی با مدادرنگی | نقاشی با مدادرنگی

    بافت کاغذ برای نقاشی با مدادرنگی

    بافت کاغذ نقش مهمی در خروجی مطلوبتر و بهتر کار شما دارد پس در انتخاب کاغذ دقت کنید .شطوح نرم تر باعث جذب بهتر رنگها میشود و برای رنگامیزی مناسبتر میباشد که کنترل بیشتری روی جزییات نقاشی خود خواهید داشت.کاغذهایی با بافت خشن و زبر باعث میشوند که رنگامیزی شما در جزییات محدود شود و امکان کشیدن جزییات سخت شود.

    گل مداد رنگی | مدادرنگی | نقاشی | نقاشی با مدادرنگی | آموزش نقاشی با مدادرنگی

    استفاده از قلم موها برای محو کردن لایه های رنگی

    علاوه بر این قلموها قلموهایی برای blend کردن رنگها وجود دارد که رنگهای موجود را پررنگتر نشان میدهد. از این تکنیک در سیاه قلم نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

    میتوانید با استفاده از تریکوبافی علاوه بر بافت سبد پاف های جذابی ببافید . پاف ها نقش میز و حتی صندلی را در نشیمن و اتاق خواب منزل ایفا میکند که در دکوراسیون خانه نقش بسیار پررنگی دارد و به زیباتر شدن دکور کمک زیادی میکند.

    برای شروع رنگامیزی با مدادرنگی باید ابتدا طرح را به صورت اصولی و با توجه به قاعده های طراحی رسم کنید بعد خطوط کمرنگ و اضافه را که ممکن است هنگام رنگامیزی کار را خراب کند پاک کنید .در این مرحله میتوانید رنگامیزی را به ترتیب لایه لایه و از رنگهای روشن به تیره رنگامیزی کنید . به تصویر بالا دقت کنید قسمتهای روشن که نور به آنها بیشتر تابیده روشنتر و به ترتیب لایه ها کم کم از رنگهای تیره تر استفاده میکنیم . این کار تقریبا شبیه به رنگامیزی با آبرنگ است .برای اضافه کردن قسمتهایی که نور به صورت نقطه ایی و بسیار شدید تابیده است یا اضافه کردن جزییات به کار میتوانید از پاککن اتودی یا پاککن های برقی استفاده کنید این نوع پاککن ها را میتوانید به آسان از لوازم تحریرهای شهر خود تهیه کنید.

    نحوه رنگامیزی با مدادرنگی | مدادرنگی | نقاشی با مدادرنگی | آموزش نقاشی با مدادرنگی

    نقاشی با مدادرنگی از تمام تکنیک های موجود مثل کار با آبرنگ ، رنگ روغن ، رنگ اکرولیک ، پاستل و … راحتتر و یادگیری آن سریعتر است اما این تکنیک یک تکنیک پایه برای یادگیری بقیه ی تکنیک ها میباشد . اصول ترکیب رنگ و نحوه رنگامیزی و شناخت انواع رنگهای مکملاز مهمترین مباحث رنگامیزی نقاشی میباشد که با کسب تجربه ی بیشتر میتوانید کارهای بهتر و پخته تری ارائه دهید .

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    دوره جامع ساخت قالب های سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته