هنرکده نیوشا

آموزش ساخت تابلو ماه

  • آموزش ساخت تابلو ماه

    تابلو های طرح برجسته یکی از جدیدترین نوع تابلو تزیینی است که در فضای داخلی ادارات و منازل از آن استفاده میکنند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.این تابلوها روی سطح دیوارهای بزرگ بسیار جذاب و دیدنی است . این تابلوها را حتی در لابی هتل ها و شرکت ا نیز در معرض نمایش قرار میدهند.

    این نوع تابلو با ایجاد نور و سایه برجستگی و زیبایی خودرا به خوبی نشان میدهد وارزش این اثر بستگی به جایی است که در آن قرار میگیرد و فضاهارا از حالت یکنواخت خارج کرده و نمایی کلاسیک و ایانی برای فضا به وجود می آورد.

    طریقه ساخت تابلو برجسته ماه

    برای ساخت تابلوی سه بعدی طرح ماه اول از همه بیس چوبی را متناسب با اندازه ی دلخواهتان تهیه کنید .کامل سطح چوب را سمباده بزنسد تا صاف و یکنواخت شود و ناهمواری های سطح چوب ازبین رود . بعد در صورت لزوم برای بهتر نشان دادن ماه چوب را رنگ کنید بعد با خمیر بتونه به ارتفاع 5 الی 10 میلی متر تمام سطح داخلی بیس را بپوشانید . 

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    نحوه ساخت تابلو ماه | تابلو ماه | تابلو ماه برجسته

    روی سطح بتونه را با نایلون کاملا تمیز بپوشانید و قسمتهایی را که میخواهید با کفی لیوان دایره های ایجاد کنید برای این کار میتوانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید تا دایره ها هم اندازه نباشند . بعد از اینکه تمام سطح چوب را طرحدار کردید به آرامی نایلون را از روی بتونه بردارید . 

    این کار باعث میشود سطح ماه ناهمواری هایی ایجاد شود که طرح را طبیعیتر نشان میدهد.

    تابلو برجسته | تابلو برجسته ماه | ساخت تابلو ماه

    چندساعت صبر کند تا لایه ی بتونه به طور کامل خشک شود . در صورت لزوم بعد از خشک شدن بتونه لایه ی بعدی را بزنید و قسمتهای مختلفی از سطح ماه را برجسته کنید . هرچه سطح ماه ناهمواری و خلل و فرج بیشتری داشته باشد کار طبیعیتر و پخته تر دیده میشود.

    بعد از خشک شدن لایه ی بعدی بتونه نوبت به رنگامیزی سطح ماه میرسد . برای رنگامیزی سطح ماه میتوانید از رنگ اکریلیک استفاده کنید . با تامپون یا اسفنج آغشته به رنگ ضربه ای روی سطح ماه بزنید . با قلمو این کار را انجام ندهید چون جلوه ی جالبی به کار نمیدهد و خروجی کار پختگی و جذابیت کافی را نخواهد داشت . 

    تابلو ماه | تابلو ماه طرح برجسته | تابلو طرح برجسته ماه

    بعد از رنگامیزی سطح ماه نوبت به نورپردازی دور ماه یا پشت آن میرسد . ان کار کاملا سلیقه ایی است که نور پردازی را در کجا قرار دهید . هرکدام از روشها جذابیت خاص خودرا دارند.ریسه ی نوری را آماده کنید و دور تا دور قاب را در دو طرف با مته سوراخ کنید . ریسه ی نوری را از آن عبور دهید و باقی ریسه را به دور قاب با چسب چوب بچسبانید . بعد از خشک شدن چسب میتوانید دوشاخه ی تابلو را به پریز وصل کنید و از تابلوی زیبای خود لذت ببرید.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    دیدگاه‌های نوشته