هنرکده نیوشا

آموزش طرز استفاده از ورق طلا برای تولیدات پودر سنگ هنری ترک و پلی استری

  • آموزش طرز استفاده از ورق طلا برای تولیدات پودر سنگ هنری ترک و پلی استری

    ورق طلا

    برای ایجاد سطوح کاملا براق فلزی مانند روی کار از روش ورق طلا استفاده میکنیم .برای اینکار میتونید از فویل باند(فولیو)یا ورق توتکالی استفاده کنید که ما ورق توتکالی رو پیشنهاد میکنیم (از ورق توت کاری یا فویل باند در رنگهای مختلف برای آب کاری سطوح  یا دورگیری نقوش استفاده می شود).برای ایجاد حالت چسبندگی روی سطح هم میشه از چسب فویل باند یا اسپری ورق طلا استفاده کنید(سطح مورد نظر را به چسب ورق طلا آغشته می کنیم یا به فاصله ۱۵ سانتیمتری به آن اسپری میزنیم به کل سطح) که پیشنهاد ما اسپری می باشد.ورق توتکالی در رنگ های مسی ،نقره ای وطلایی فروخته میشود.

    مرحله ی اول زیرسازی هست که سطح زیرین کار به سلیقه ی خودتون میتونید طلایی یا قهوه ای یا مشکی یا …کنید بعد از خشک شدن رنگ حالا نوبت اسپری ورق طلا میرسه،اسپری رو خیلی خوب تکون بدید بعد روی تمام سطح کار از فاصله ی ۱۵ سانتی بزنید و اجازه ندهید روی کار شره بکند.

    میتونید از چسب فولیو که بصورت مایع هست استفاده کنید و با قلم مو روی قسمت هایی که میخواید ورق چسبونده بشه،بزنید)به چسب اجازه بدید حالت خیسی خودش رو از دست بده ولی چسبنده باقی بمونه .معمولا با توجه به مارکی که استفاده میکنید بین یک ۲۰ تا۵۰ دقیقه میتونید زمان بدید تا چسب حالت خیسی از دست بده بصورتی که وقتی مسواک و یا  نوک انگشت روی کار میزنید مسواک یا نکشتتون  کاملا به مدل بچسبد).ورق توتکالی بصورت متری فروخته میشه پس بهتره برای استفاده ی راحت تر اونو به قطعات قطعات کوچکتری تقسیم کنید.

    حالا یک تکه ۱۵سانتی از ورق توتکالی رو برداشته قسمت براقش رو روی کار بزارید و از پشت(از قسمت نایلونی) ماساژ بدید(با مسواک یا انگشت) تا قسمت براق به مدل شما بچسبه و با یک حرکت سریع  ورق رو بلند کنید .خواهید دید که براقیه ورق به مدل چسبیده و فقط نایلون توی دست شما باقی میمونه. قسمتهایی که رنگ نگرفته اند را می توانیم با قرار دادن مجدد ورق توتکالی و فشار ناخن(یا مسواک)  رنگ کنیم تا زمانی که سطح مورد نظر به صورت یک دست رنگ شود. ولی اصلا نگران نباشید و اینکار رو چندین بار انجام بدید تا ورق تا حد زیادی از براقیتش به مدل منتقل بشه ،از ورق های بعدی استفاده کنید تا تمام قسمت هایی که دوست دارید براق و فلزی بشه به ورق توتکالی آغشته بشه  و حالت براق به خود بگیرد.

    نیازی نیست کل کار با ورق توتکالی پوشونده بشود،فقط قسمت های برجسته فلزی یا طلای و.. بشه زیباتره،دوستان این تکنیک برای مدل هایی که گل رز دارند فوق العاده زیبا است و جذابیت خاصی به کار میده.پیشنهاد ما زیر سازی به رنگ قهوای و یا رنگ های یه کم تیره است(تیره سوخته).

    استفاده از ورق طلادر کارهای پودر سنگ

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود ما را معرفی کنید.

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای
    دیدگاه‌های نوشته