هنرکده نیوشا

آموزش صفرتاصد چاپ دستی روی پارچه

  • آموزش صفرتاصد چاپ دستی روی پارچه

    آموزش صفر تا صد چاپ دستی روی پارچه


    ایجاد یک طرح به طور مکرر روی متریال های مختلف که به صورت سیاه و سفید یا رنگی و در اندازه های کوچک و بزرگ را چاپ دستی میگویند . چاپ دستی را میتوانید روی سطوحی مثل کاغذ و مقوا ،انواع پارچه ،سطوح چوبی ، گچی ، شیشه ای و فلزی اجرا کنید.این هنر در کشور اندونزی بیشتر مورد استفاده قرارگرفته و روز به روز بر محبوبیت این هنر افزوده شده.

    با توجه به اینکه از چه متریالی استفاده میکنید باید نوع رنگ مورد استفاده را انتخاب کنید .

    چاپ روی پارچه | ۀموزش چاپ دستی روی پارچه | پارچه

    چاپ دستی روی پارچه

    چاپ روی پارچه انواع مختلفی دارد که ما در این مقاله درمورد چاپ دستی که مهمترین بخش چاپ روی پارچه میباشد برای شما توضیح دهیم.

     

    این هنر به صورت گسترده و بین المللی مورد استفاده قرار میگیرد و محبوبیت زیادی در بین هنرمندان دارد.چاپ دستی روی پارچه تلفیقی از هنر و صنعت است که از گذشته در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

    ابزار مورد نیاز

    نوع متریال

    رنگ اکرولیک

    رنگ گواش

    رنگ پوستر

    آبرنگ پارچه

    طلق یا عکس رادیولوژی یا شیشه

    انواع اسفنج

    قلمو

    کاردک

    رول نقاشی 

    مراحل انجام چاپ دستی روی پارچه

    ابتدا به وسیله ی موم داغ طرح موردنظر را روی پارچه حک میکنند معمولا با استفاده از قیف فلزی یل فروکردن مهر در موم یا صمغ داغ و سپس گذاشتن روی پارچه طرح موردنظر را چاپ میکنند.

     

    بعد با فروکردن پارچه داخل رنگ کامل رنگ میگیرد و بعد با موم گیری پارچه طرح را از روی پارچه محو میکنند.با تکرار این روش میتوانید طرحهای زیبایی را روی پارچه خلق کنید.

    چاپ دستی روی پارچه | چاپ دستی روی پارچه با اسفنج | چاپ با اسفنج

    چاپ به صورت مستقیم

    در این روش با قرار دادن مستقیم رنگ برروی پارچه طرح موردنظر را پیاده میکنیم که البته میتوانیم این کار را به وسیله ی دستگاه هم انجام بدهیم . 

    چاپ به صورت قالبی

    در این روش به وسیله ی شابلون هایی از جنس فلز ، سیلیکون ، چوب و پلاستیک روی تکه های لباس دوخته شده یا هر لباس دیگری انجام میشود .این روش نسبت به همه ی روش های چاپ بر روی پارچه زمان بیشتری صرف میکند اما این روش در مقایسه با روش های دیگر آسانتر است و همه میتوانند این روش چاپ را انجام دهند.

    چاپ اسپری

    در این روش از اسپری کردن رنگ روی لباس میتوانیم طرح مورد نظر را چاپ کنیم .در این روش به راحتی میتوانیم از شابلون برای کنترل میزان رنگ بر روی پارچه استفاده کنیم.باید توجه داشته باشید که اسپری را کنترل کنید تا طرح مورد نظر به خوبی چاپ شود.

    انواع پارچه برای چاپ دستی

    پارچه های پنبه ای .پارچه های کتان .پارچه های ابریشمی . پارچه های پشمی .

    جنس پارچه برای چاپ دستی به نوع چاپ و کیفیت پارچه بستگی دارد.پارچه های پنبه ای و نخی برای چاپ دستی چون جذب بالا دارد و ضخامت بالایی دارد رنگ به خوبی جذب میشود و مناسب میباشد.

     

    برای چاپ دستی از انواع رنگ های طبیعی و مصنوعی استفاده میشود. رنگ های طبیعی به دلیل ثبات بالای رنگ برای پارچه هایی که در معرض شست و شوی مداوم قرار دارند مناسب میباشد.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    دوره جامع آموزش ساخت قالب های سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب و مولدهای سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    دیدگاه‌های نوشته