هنرکده نیوشا

آموزش تکنیک طرح سنگ با رزین

  • آموزش تکنیک طرح سنگ با رزین

    یکی از تکنیک های جذاب و پرطرفدار هنر رزین اپوکسی تکنیک سنگ مرمر است . با اجرای تکنیک مرمر میتوانید کارهای جذاب و پرطرفدار زیادی را خلق کنید و مشتریان زیادی را برای خود جذب کنید . با یادگیری این تکنیک در خانه میتوانید به راحتی کسب درامد کنید و حتی کار آفرینی کنید .

    تخته سنگ مرمر رزینی | مرمر رزینی | سنگ مرمر | تکنیک مرمر رزینی

    لوازم موردنیاز

    قالب سیلیکونی 

    بیس های ام دی اف و چوب های چندلایه 

    رزین و هاردنر

    رنگهای مخصوص کار با رزین

    مرمر | سنگ مرمر | آموزش تکنیک سنگ مرمر | آموزش رزین

    تکنیک سنگ مرمر

    برای اجرای این نوع تکنیک میتوانید روی قالبهای سیلیکونی اجرا کنید یا اینکه میتوانید روی بیس های چوبی ام دی اف و یا تخته های چندلایه اجرا کنید . حتی برای جذابتر شدن کار میتوانید روی جعبه های تزیینی و اکسسوری ها و حتی میز و عسلی ها این تکنیک را اجرا کنید . 

    در تکنیک سنگ مرمر بهتر است از رنگ های خمیری سفید و برای رگه دار کردن از رنگهایپایه فلز طلایی و نقره ای و مسی استفاده کنید .

    مرمر رزین | تکنیک مرمر رزینی | آموزش رزین مرمر

    نحوه ترکیب رزین و هاردنر

    با توجه به مقاله های قبلی که درمورد رزین بود و باتوجه به اهمیت نحوه ی استفاده از رزین در هر مقاله ایی که مرتبط و زیرشاخه ای از رزین باشد نحوه ی استفاده از رزین را به صورت مختصر توضیح میدهیم .

    برای آماده کردن رزین اپوکسی دو جزء رزین و هاردنر را به میزان مشخص باهم ترکیب میکنیم .میزان ترکیب رزین و هاردنر بستگی به شرکت سازنده دارد اما معمولا بهصورت یک به دو میباشد مثلا اگر 100 گرم رزین لازم داشته باشیم باید با 50 گرم هاردنر ترکیب کنیم .معمولا رزین بعد از 24 ساعت به طور کامل خشک میشود اما اگر میخواهید زمان خشک شدن را کاهش دهید میتوانید از دستگاه یووی استفاده کنید .

    در این مرحله رزین و هاردنر را بعد از مخلوط کردن در یک جهت به طورکامل هم بزنید تا مایعی شفاف به دست بیاید.در این مرحله پنج دقیقه صبر کنید تا حباب ها به حداقل برسد . میتوانید از فندک اتمی نیز برای ازبین بردن حباب ها استفاده کنید.

     

    مراحل سنگ مرمر | آموزش سنگ مرمر با رزین | سنگ مرمر رزینی

    مراحل اجرای تکنیک سنگ مرمر

    بعد از اینکه رزین به طور کامل آماده شد سراغ آماده کردن سنگ مرمر وآن را اجرا کنید .

    اولین مرحله این است که طرح و رنگ سنگ مرمر دلخواه خود را در اینترنت سرچ کنید تا هنگام کار و اجرای تکنیک طرح مقابل چشم شما باشد و طرح شما مطابق سنگ باشد.

    شاخصه اصلی سنگ مرمر رگه های رنگی هستند که در آن دیده میشوند پس برای اینکه رگه ها طبیعی و شبیه به سنگ باشد باید به صورت موازی و خطی روی بیس کار بریزید . توجه داشته باشید که روی بیس کار را اول از همه با رزین صدفی یا مشکی بپوشانید بعد سراغ رگه دار کردن بروید.

    برای این تکنیک از رزین رقیق استفاده کنید چون رنگها به خورد هم میروند و کار به صورت طبیعی تر نمایان میشود. چنانچه خواستید رگه ها بیشتر معلوم باشد و پررنگ تر باشد میتوانید از رزین غلیظ استفاده کنید یا مدتی رزین را بذارید تا غلیظ بشه بعد رگه هارا بریزید.

     

    رزین مرمری | رزین | آموزش مرمر | ۀموزش تکنیک مرمر رزینی

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    برای رگه دار کردن رزین و اجرای تکنیک باید رزین غلیظ استفاده کنید چون رزین رقیق کار را خراب میکند . برای رگه دار کردن رزین کاملاسلیقه ایی است که از چه رنگی استفاده کنید . اگر زمینه ی کار روشن باشد میتوانید از رنگ های تیره و طلایی استفاده کنید و اگر زمینه تیره باشد از رنگهای روشن و در صورت لزوم از طلایی استفاده کنید.رزین رنگی را که آماده کردید کنار بگذارید بعد دوباره رزین آماده کنید و رزین باید اندازه ی بیشتری داشته باشد .اول زمینه را رنگ کنید بعدبا رزین رنگی رگه ها را مطابق تصویر سنگ مرمری که دانلود کردید روی زمینه ی رزینی به صورت خطی بریزید . همین اختلافچنددقیقه ایی بین رزین اولی و رزینی که آماده کردید و ریختید باعث میشود رزین اولی مقداری غلیظ ترشود .این عمل باعث میشود که زین غلیظ روی رقیق پخش نشود و حالت رگه دار به خود بگیرد.

    اگر از قالب های نرم و انعطاف پذیر استفاده میکنید داخل رزین لازم نیست روان کننده استفاده کنید اما روان کننده درواقع به اینکه رزین به قالب نچسبد بسیار کمک میکند.میتوانید به جای آن از اسپری های روغن اشپزی نیز استفاده کنید.رزین را داخل قالب میریزیم بعد تمام مراحل بالا را اجرا میکنیم.

    این آموزش بیشتر باید به صورت عملی تمرین شود تا به طورکامل طریقه ی کار با رزین و نحوه ی رگه دار کردن دستتان بیاید ویاد بگیرید . با حرفه ایی شدن در این کار و تنها با یادگیری این تکنیک میتوانید به راحتی برای خود و حتی برای دیگران کار آفرینی کنید و از سینی و اکسسوری تا میز و عسلی ها متنوع را مطابق با سلیقه ی مخاطب خود بسازید.

    مرمر | آموزش تکنیک سنگ مرمر | سنگ مرمر رزینی | رزین

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    دیدگاه‌های نوشته