هنرکده نیوشا

آموزش نقاشی روی سفال

  • آموزش نقاشی روی سفال

    در این مقاله نحوه ی نقاشی اصولی روی سفال را به ساده ترین شکل ممکن به شما آموزش دادیم تا در کمترین زمان ممکن و با حداقلی ترین وسایل بتوانید کسب و کار خودرا راه اندازی کنید.

    نقاشی | نقاشی فانتزی | نقاشی روی سفال | سفال

    تاریخچه نقاشی روی سفال

    قدمت نقاشی روی سفال به تقریبا چهارهزار سال پیش از میلاد مسیح برمیگردد که طرحهای روی سفال ابتدا بسیار ساده بودند یعنی در حدود نقاشی خط و خطوط روی سفال خام که با گذشت زمان نقاشی ها به نقاشی گل و پرنده و شاخ و برگ ازتقا پیدا کرد.برای کشیدن این طرحها از طبیعت الهام میگرفتند که بعدها هنرمندان نقاشی های خلاقانه تر و مدرنتری را ترسیم کردند.

    ابزارهای مناسب نقاشی روی سفال

    یک ظرف سفالی

    سمباده

    رنگ اکرلیک / گواش

    چسب چوب

    قلم مو

    اسپری تثبیت کننده

     

     

    نقاشی | نقاشی روی سفال | نقاشی مینیمال روی سفال | نقاشی مینیمال

    نحوه رنگ آمیزی سفال

    آماده سازی ظرف

    ظرف موردنظر برای نقاشی کردن را انتخاب کنید و با سمباده ی متوسط سطح کار را کامل سمباده بکشید سپس ظرف را با آب بشویید و صبرکنید تا کاملا خشک شود.

    زیرسازی

    برای زیرسازی سفال قبل از نقاشی کردن باید مقاری چسب چوب را با آب مخلوط کنید و روی سطح کار با یک قلموی سرتخت بکشید به طوری که تمام قسمتهای سفال را پوشش دهد. چسب چوب به عنوان پرایمر و یک زیرساز برای جذب کمتر رنگ استفاد میشود.

    انتقال طرح

    برای انتقال طرح میتوانید از روش کاغذ پوستی استفاده کنید . میتوانید طرح را با استفاده از مداد هم به طور مستقیم روی سفال بکشید.یا اینکه با کاربن طرح را انتقال بدهید.

    رنگ آمیزی

    میتوانید رنگ اکرولیک را با آب رقیق کنید و با قلموی مناسب طرح انتخاب شده را رنگ آمیزی کنید.توجه داشته باشید که رنگهای روشن مثل سفید و زرد و کرمی و… مقداری رنگ پذیری دیرتری نسبت به رنگ های تیره مثل مشکی و سرمه ایی دارند پس لازم است که چندین بار بعد از خشک شدن رنگ، رنگ آمیزی را تکرارکنید.

    نقاشی | نقاشی روی سفال | نقاشی سفال | سفال

    تثبیت طرح

    بعد از خشک شدن کامل تمامی رنگها و تمام شدن نقاشی برای تثبیت کردن نقاشی لازم است از اسپری فیکساتور یا وارنیش استفاده کنید . اسپری فیکساتور حالت مات به نقاشی میدهد اما وارنیش نقاشی را براق و صیقلی میکند. 

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    دوره جامع آموزش ساخت قالب های سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب و مولدهای سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    دیدگاه‌های نوشته