هنرکده نیوشا

تفاوت پودرسنگ هنری با پودرسنگ متا چیست؟

  • تفاوت پودرسنگ هنری با پودرسنگ متا چیست؟

    پودر سنگ متا

    پودر سنگ متا یک نمونه از انواع پودرسنگ هنری است . این نوع پودرسنگ در بازار با نام پودرسنگ ترک یا ترکیه ای شناخته میشود . پودر متا قابلیت ترکیب با انواع رنگهای معدنی و آلی از انوع پیگمنت ها و رنگ های پلاستیک و نیم پلاستیک ساختمانی را دارد.در این مقاله به بررسی کامل پودر متا میپردازیم.

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    ترکیب پودرسنگ هنری | ترکیب پودرسنگ متا | پودرسنگ متا | پودر سنگ

    ویژگی پودرسنگ متا

    پودرسنگ متا یک نمونه پودرسنگ هنری است که بیشتر در تولید حجم های هنری استفاده میشود .پودرسنگ متا یک ماده ی کامپوزیتی است یعنی از چند جزء تشکیل شده است و برای خلق آثار هنری و صنایع دستی و در برخی از ساخت و سازها از پودرسنگ متا استفاده میشود.

    پودرسنگ متا نوعی پودر و آب است که وقتی باهم ترکیب میشوند سفت و غیر قابل انعطاف هستند .پودرمتا با محیط زیست سازگار است . این پودر بر پایه ی آب است و غیرسمی میباشد به همین دلیل استفاده از آن برای ظروف مصرفی هیچ مشکلی ندارد.از مهمترین ویژگی پودرسنگ متا میتوان به مقاومت بالا و کیفیت عالی ، ضد آب بودن و قیمت مناسب اشاره کرد که به همین دلیل جایگزین اصلی پلی استر و بتن شده است .

    برای استفاده از پودرسنگ متا به خلاقیت سازنده بستگی داردکه در کجا و چه کاربردی از این پودر استفاده کند از سوی دیگر پودر سنگ متا از متا سیلیکات آهن تشکیل شده است و در صنایع مختلفی مثل رنگسازی ، رنگ آمیزی کاشی و سرامیک ، ساخت بتن و آسفالت و تولید ورق های فولادی استفاده میشود . پودرسنگ متا دارای خواص فیزیکی و شیمیایی خاصی است که از آن به عنوان یک ماده ی معدنی نیز استفاده میشود.

    قالب سیلیکونی | پودرسنگ هنری | پودرسنگ متا

    ویژگی پودرسنگ هنری

    نسبت به پودرسنگ های دیگر مقاومت بالاتری دارد و استحکام مناسبی دارد یعنی حدودا 5 برابر مقاومتر از گچ دندانپزشکی میباشد. سطحی صاف و صیقلی و بی نقص را ایجاد میکند . رنگ پذیری بالایی دارد . پودرسنگ هنری به راحتی در آب قابل حل است و حالت بسیار روانی به خود میگیرد پس به راحتی درون قالب ریخته میشود و پس از مدت زمان بین 30 تا 50 دقیقه میتوانید از قالب خارج کنید. پودرسنگ هنری جایگزسن مناسبی برای انواع رزین ها مثل رزین پلی استر که علاوه بر بوی بسیار بد در هنگام تولید بخارات سمی خود را برای همیشه در فضای اطراف پراکنده میکند باشد .

    پودرسنگ هنری در ساختمان سازی و جاده سازی برای تهیه ی ملات ، ترکیب با سیمان ، تولید آسفالت و ضدآب کردن بتن و… استفاده میشود . در صنایع تولید لاستیک ، پلاستیک ، پی وی سی و صنایع حفاری و پتروشیمی هم مصرف میشود . نقش پودرسنگ به عنوان پرکننده ارزان قیمت و موثر در تولید کاغذ و چسب و رنگ نیز پررنگ میباشد.

    در دوره ی جامع هنرکده ی نیوشا به صورت کامل و صفر تا صد نحوه ی کار با پودر سنگ هنری را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید از طریق ساخت ظروف سنگی و اکسسوری های جذاب کسب درامد کنید و در منزل به راحتی شغل پر درامدی داشته باشید.

     

    پودرسنگ هنری وپودرسنگ متا | پودرسنگ | پودرسنگ متا

    پودرسنگ هنری و پودرسنگ متا دو نوع پودرسنگ هستند که در هنر و صنایع دستی استفاده میشوند . این دو نوع پودرسنگ در مواد تشکیل دهنده ، خصوصیات و کاربردهایشان تفاوت هایی دارد.

    پودرسنگ هنری از سنگ های طبیعی مانند سنگ آهک ، سنگ گچ ، سنگ آهن و سایر سنگ های معدنی تولید میشوند این پودر سفید رنگ بوده و معمولا برای تهیه ی رنگ های هنری و رنگامیزی آبرنگ ها استفاده میشوند . همچنین در صنایع دستی مثلا در ساخت مجسمه های گچی ، تزیینات دکوراتیو و سفالگری نیز مورد استفاده قرار میگیرد .

    پودر متا از متا سیلیکات آهن تولید میشود و بیشتر از یک جزء تشکیل شده است به همین دلیل به آن ماده کامپوزیتی میگویند . در صنایع از پودرسنگ رنگی در کارهای مختلفی مانند رنگسازی ، رنگامیزی کاشی و سرامیک ، ساخت بتن و آسفالت و تولید ورق های فولادی استفاده میشود . پودر سنگ متا دارای خواص فیزیکی و شیمیایی خاصی است که بعد از ترکیب شدن با آب ماده ای سخت و غیرقابل انعطاف را به وجود می آورد.

    برای پی بردن به تفاوت پودرسنگ با پودرسنگ متا باید بدانید که پودرسنگ متا بعد از ترکیب شدن با آب به ماده ای سخت و غیر انعطاف تبدیل میشود که در ساخت و ساز ، کارهای هنری و تولید صنایع دستی نقش مهمی دارد .

     

    پیگمنت رنگی | پودرسنگ هنری | پودرسنگ متا | پودرسنگ

    نحوه کار با پودر متا

    بهترین مزیت کار با پودر سنگ متا این است که به آب نیاز دارد و به هیچ ماده ی افزودنی دیگری برای ترکیب نیاز ندارد . برای استفاده از پودر متا باید دستورات زیر را به دقت انجام دهید و در غیر این صورت خروجی قالب مقاومت کافی نداشته و شکننده خواهد بود.

    مقدار 27 تا 30 درصد وزن آب باید به پودرسنگ متا اضافه شود .یعنی اول 27 تا 30 گرم آب بدون املاح را اول داخل ظرف بریزید سپس پودر سنگ متا را به آن اضافه کنید بعد شروع به هم زدن کنید اول شاید گلوله گلوله شود یا احساس کنید به آب بیشتری نیاز دارد اما به هیچ عنوان به مخلوط آب اضافه نکنید . هم زدن را ادامه دهید تا پودر متا واکنش نشان داده و روان شود بعد از روان شدن مجددا حدود 30 ثانیه هم بزنید و کمی صبر کنید تا حبابهای ایجاد شده داخل مخلوط  از بین رود . اگر در این مرحله از همزن برقی یا دریل بخواهید استفاده کنید بهتر است سرعت را زیاد نکنید چون باعث ایجاد حبابهای بیشتری در مخلوط میشود.

    حباب گیری را شروع کنید . برای حباب گیری مدت کوتاهی صبر کنید تا حباب ها به سطح مواد بیاید سپس به ظرف ضربه بزنید تا حباب ها خارج شوند بعد مواد را داخل قالب بریزید در نهایت بعد از 4 دقیقه مخلوط حالتی ژله ای میگیرد و شروع به سفت شدن میکند .

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته