هنرکده نیوشا

نحوه ساخت انگشتر خمیری

  • نحوه ساخت انگشتر خمیری

    انگشتر خمیری

    یکی از فعالیت های سرگرم کننده که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته و رونق یافته ساخت انگشترهای خمیری است که این کار بسیار ساده و راحت میباشد و با تهیه ی مواد لازم به راحتی میتوان این کار را در منزل انجام داد و از طریق آن کسب درامد کرد . در پذشته انگشترهای خمیری بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار میگرفت اما با خلق طرحهای جدید و پیشرفته و متنوع برای ساخت این انگشترها شاهد استفاده ی بیشتر آن حتی برای بزرگسالان نیز هستیم.در صورتی که به درستی آموزش ساخت ساخت انگشتر خمیری را یاد بگیرید میتوانید از آن به عنوان یک شغل خانگی و یک حرفه در نظر بگیرید و از طریق آن کسب درامد کنید . این انگشتر ها را میتوانید از خمیرهای مدل سازی ، خمیر فیمو ، خمیر کلی و خمیرهای هواخشک بسازید که بعد از گذشت زمان خشک و سفت میشوند و طرح و رنگهای متنوعی به خود میگیرند.خمیرها معمولا رنگی هستند اما میتوانید به کمک رنگهای اپوکسی یا رنگهای دیگر با ماندگاری زیاد طرحهای مختلفی را روی آن اعمال کنید . این فعالیت سرگرم کننده با ساده ترین مواد و کمترین هزینه انجام میشود.

    انگشتر | انگشتر خمیری | نحوه ساخت انگشتر خمیری

    برای اینکه بتوانید یک انگشتر خمیری بسازید نیاز دارید که مواد لازم را حتما تهیه کنید . این مواد اولیه محدود هستند و با هزینه ی پایین میتوان آنها را تهیه کرد . میتوانید برای شروع از ابزار و وسایل مبتدی استفاده کنید و با پیشرفت و حرفه ای تر شدن وسایل و ابزار کار خود را گسترش دهید .

    وسایلمورد نیاز برای ساخت انگشتر خمیری به صورت زیر است :

    خمیر مدل سازی 

    رنگ خمیر

    قالب انگشتر

    محلول پاک کننده

    قلاب

    مداد

    چاقو یا کاتر

    چسب

     

    آموزش ساخت انگشتر خمیری | انگشتر خمیری | ساخت انگشتر خمیری

    خمیر مدل سازی

    خمیر اولین و اصلی ترین ابزار برای ساخت انگشتر خمیری است که میتوانید از فروشگاههای هنری و یا فروشگاههای آنلاین خریداری کنید . برندها و مدل های مختلفی از خمیر وجود دارد که بسیار متنوع هستند و افراد براساس نوع سبک کاری و سابقه ی خود در زمینه ی ساخت انگشتر خمیری میتوانند از برند های مختلفی استفاده کنند چون برندها کیفیت ها و قیمت های متفاوتی دارند.

    رنگ خمیر

    رنگ خمیر اختیاری است .در صورتی که میخواهید به صورت دستی روی خمیر طرحی ایجاد کنید نیاز دارید که از رنگ خمیر یا رنگی که ماندگاری بالایی دارد روی انگشتر خود استفاده کنید .برندها و مارک های مختلف تنوع رنگ و قیمت متفاوتی دارند .معمولا خمیرها رنگی هستند و به صورت تناژی از رنگ های اصلی در بازار موجود است اما در صورتی که خمیر بی رنگ خریداری کردید میتوانید از رنگ خمیر نیز استفاده کنید.

    خمیر رنگی | خمیر مدل سازی | خمیر پلیمری

    قاب انگشتر

    بر اساس سایز انگشت انگشترها دارای قالب های مختلفی هستند .پس برای ساخت انگشتر استاندارد باید قالب مناسب آن را تهیه کنید .میتوانید یک سایز قالب را انتخاب کنید و تمام انگشترها را با آن سایز بسازید یا اینکه قالب های متنوعی را تهیه کنید و با سایزهای مختلفی آن را بسازید. 

    میتوانید از قالب نیز استفاده نکنید و با بریدن خمیر به صورت مستطیلی و گذاشتن آن به دور انگشت خودتان میتوانید اندازه ی آن را به طور تقریبی بسازید.

    محلول پاک کننده

    برای ساخت انگشترها ممکن است بعضی اوقات به پاک کردن خمیر نیاز داشته باشید که برای این کار به تهیه ی محلول پاک کننده نیاز دارید . هرچه کار تمیزتر و مرتب تر باشد زیباتر جلوه میدهد و طرفداران بیشتری را پیدا میکند پس روی تمیزی کار خود دقت زیادی داشته باشید.

    انگشتر | انگشتر خمیری | خمیر سازی

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    انگشتر خمیری | انگشتر | ساخت انگشتر خمیری

    نحوه ساخت انگشتر خمیری

    بعد از معرفی و شناخت مواد لازم برای ساخت انگشتر خمیری به روش و نحوه ی ساخت آن میپردازیم که بسیار ساده و راحت است .در صورتی که تمام موارد لازم را به صورت دقیق و اصولی انجام دهید به راحتی میتوانید انگشترهای خمیری زیبایی را بسازید .

    اول از همه خمیر تهیه شده را در اندازه ی کافی بردارید و مقداری خمیر را ورز دهید . باید به اندازه ای خمیر را ورز دهید که به راحتی بتوانید آن را خم و به شکل انگشتر دربیاورید و به آن حالت دهید.

    در مرحله ی بعد خمیر را به حالت لوله ای با قطر موردنظر درآورید و آن را دور قالب یا انگشت خود بپیچید . این کار را میتوانید به کمک مداد یا قلاب و یا حتی دست انجام دهید . دقت کنید که حتما خمیر بر روی حلقه ی قالب انگشتر محکم شود و قسمتی از آن شل یا کج باقی نماند .

    زمان دهید تا خمیر به طور کامل خشک شود .اگر میخواهید روی انگشتر طرحهایی ایجاد کنید در این مرحله و قبل از خشک شدن خمیر میتوانید با چاقو یا مداداطراف حلقه را با سلیقه ی خود برش دهید و یا طرح را روی آن اعمال کنید .

    بعد از خشک شدن کامل خمیر میتوانید از رنگهای مخصوص خمیر یا رنگهایی که ماندگاری بالایی دارند برای ایجاد تنوع رنگی و با کشیدن طرح روی انگشتر استفاده کنید. 

    در زمان اتمام کار خمیری که خشک شده است را از روی قالب جدا کنید و بررسی کنید که در این مرحله به پاک کردن قسمتی از انگشتر یا خمیر نیاز دارید و میتوانید از محلول پاک کننده که تهیه کرده اید استفاده کنید .

    بعد از این مراحل انگشتر آماده شده است .همانطور که در این مقاله خواندید ساختن انگشتر خمیری بسیار ساده و راحت است . 

    میتوانید شکل های مختلف فانتزی را به انگشتر نیز اضافه کنید .همینکه حلقه ی انگشتر سفت شود و خمیر به طور کامل خشک شود میتوانید با اضافه های خمیر اشکال فانتزی و جذابی را بسازید.

    خمیر | انگشتر خمیری | ساخت انگشتر خمیری

    نکات ساخت انگشتر خمیری

    همانطور که در قسمتهای قبلی خواندید ساخت انگشتر خمیری بسیار ساده است اما برای اینکه انگشتری بی عیب و نقص تهیه کنید و بتوانید آن را به فروش برسانید یا اینکه نظر دیگران را به کارهای خود جلب کنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

    توجه کنید که در ساخت این انگشترها ممکن است خمیر به دست ،میز و یا قسمتهای کار بچسبد که با محلول پاک کننده بهراحتی میتوانید آن را پاک کنید .

    باید توجه داشته باشید که خمیر با مواد شیمیایی در ارتباط نباشد چون این مواد انگشتر را خراب میکنند .

    قبل از شروع کار ساختن انگشتر حتما دست های خود را با آب و صابون بشویید تا هیچگونه چربی روی دستتان باقی نماند . میز کار ، قالب انگشتر و لوازم کمکی را نیز از آلودگی ها پاک کنید . خمیر باقی مانده از ساخت قبلی و گردوغبار و چربی را نیز تمیز کنید.

    نکته ی دیگر استفاده از خمیر مناسب کار شما است هرچه خمیر باکیفیت تر باشد بدون شک انگشتر نهایی زیبایی و جلوه ی بهتری را به خود میگیرد.

    ابزار مورد استفاده در پروسه ی ساخت انگشتر بسیار مهم است . استفاده از قلاب یا مداد برای قراردادن خمیر روی قالب و یا برداشتن آن بر روی تمیزی کار نهایی تاثیر زیادی دارد.

    میتوانید برای صیقل دادن سطح خمیر از سمباده های ملایم استفاده کنید.

    در طول فرایند ساخت حتما به جزییات کوچک دقت کنید مثل اندازه و شکل حلقه . صاف بودن تمام قسمت های خمیر و به ایجاد نقش و نگار و…دقت کنید تا جزییات انگشتر بهتر شود.

    پروسه خشک شدن خمیر تاثیر زیادی روی نتیجه ی کار دارد . حتما توجه داشته باشید که خمیر به طور کامل خشک شود بعد آن را جدا کنید .در صورتی که خمیر حالت نیمه خشک داشته باشد هرگونه فشاری در نهایت بر روی شکل نهایی آن اثر منفی میگذارد .

    بعد از اتمام کار نیز از انگشتر باید به درستی نگهداری شود و آن را در جای خشک و خنک نگهدارید تا به آن آسیبی وارد نشود و نباید با مواد شیمیایی در ارتباط باشد .

     

    مهمترین نکات در ساخت انگشتر خمیری | انگشتر خمیری | خمیر | انگشتر

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته