هنرکده نیوشا

مزایا و معایب سنگ مصنوعی چیست؟

  • مزایا و معایب سنگ مصنوعی چیست؟

    سنگ مصنوعی

    سنگ مصنوعی امروزه جایگزینی است برای سنگ طبیعی جهت استفاده در نمای ساختمان که نه تنها در نمای ساختمان بلکه در دکوراسیون داخلی نیز استفاده میشود.در کنار مزیت هایی که دارد سنگ مصنوعی معایبی نیز دارد که در این مقاله به آن میپردازیم.

    انواع رزین | رزین | رزین اکریلیک | اکریلیک

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    قالب سیلیکونی اصل

    سنگ مصنوعی مورد استفاده در ساختمان

    عدم واقعی بودن

    سنگ مصنوعی دارای زیبایی ظاهری بخصوص و زیبایی است ولی چون این زیبایی مصنوعی است جلوه ی سنگ طبیعی ا نمایان نمیکند . افرادی که دنبال زیبایی طبیعی سنگ هستند باید با هزینه ایی بیشتر از سنگ های طبیعی خریداری کنند .سنگ مصنوعی تراورتن این مشکل را ندارد و به علت داشتن رگه هایی بر روی سنگ کاملا شبیه به سنگ طبیعی هستند و کمتر کسی متوجه مصنوعی بودن آن خواهد شد و طرفداران زیادی دارد.

    تاثیر گرفتن از دمای محیط بیرونی

    از معایب سنگ های مصنوعی ممکن است تاثیرپذیری شدید این نوع سنگ از دمای محیط باشد .یعنی به این صورت که در فصول سرد سال شاهد پایین آمدن دمای سنگ خواهیم بود و همینطور در فصول گرم سال ممکن است با بالا رفتن دمای محیط دمای سنگ مصنوعی نیز بالا رفته و سنگ داغ شود.نکته این است که اگر این تغییر دما به داخل خانه هم نفوذ پیدا کند و موجب بالارفتن مصرف انرژی شود.

    جذب آب

    در سنگ مصنوعی این مسئله وجود دارد که ممکن است جذب آب بالایی داشته باشند و از این جهت زیاد مناسب نمای بیرونی نباشد .ولی در سنگ مصنوعی تراورتن این مسئله حل شده است و جذب آب از سطح رویه این سنگ چیزی در حدود یک درصد میباشد و این موضوع باعث بالارفتن چسبندگی سنگ خواهد شد .

    قالب سیلیکونی اصل

    اکسسوری سنگ مصنوعی

    اکسسوری های سنگ مصنوعی علاوه بر جلوه ی زیبایی که به دیزاین منزل و اتاقهای شما میدهند معایبی نیز دارد .

    مزایای آن انتخاب اکسسوری با رنگ دلخواه خود و همچنین ساختن اکسسوری با کمترین امکانات برای هرکسی امکان پذیر است و حتی میتوانند از آن کسب درامد کنند .به دلیل تنوع بالای قالب های سیلیکونی به راحتی هر شکلی را میتوانید با پودر سنگ ایجاد کنید و اکسسوری دلخواه خود را بسازید . اگر اکسسوری ها تثبیت کننده خورده باشند قابل شست و شو هستند و میتوانید به صورت مصرفی هم از آنها استفاده کنید . 

     

    از مهمترین عیبی که اکسسوری های سنگی دارند این است که با ضربه میشکند پس باید خیلی مواظب باشید که ضربه های شدید به آن وارد نشود .زمانی هم که میخواهید از پودر سنگ برای ساخت اکسسوری های سنگی استفاده کنید باید بعد از ترکیب پودرسنگ و آب به سرعت مخلوط را به قالب اضافه کنید چون در عرض چند دقیقه غلیظ میشود و نتیجه ی نهایی مطلوب نخواهد بود.

    کارایی و مصرف هر خاک سنگی با توجه به سنگی که از آن تولید شده است متفاوت است.مثلا مشخصات شیمیایی و فیزیکی خاک سنگی که از سنگ آهک تولید شده است با خاک سنگ گرانیتی متفاوت است البته این تفاوت کارایی به اندازه ی دانه های خاک سنگ تولید شده نیز بستگی دارد

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته