هنرکده نیوشا

ساخت صندل مکرمه

  • ساخت صندل مکرمه

    مکرومه بافی

    هنر مکرمه بافی زیردسته هنرهای بافتنی است که با استفاده از گره های مختلف شکل های متنوعی خلق میشود . برای این کار از هیچ وسیله ای استفاده نمیشود و فقط با دست و زدن گره ها این کار انجام میشود .هیچ محدودیتی در این هنر وجود ندارد و هنرمند میتواند مکرمه را با هنرهای دیگر ترکیب کند و اشیا زیبا و کاربردی زیادی را خلق کند .

    بهترین تعریف برای مکرمه هنر تبدیل نخ به کمک تکنیک گره زدن است .

    مکرمه صندل | صندل | مکرومه | مکرومه بافی

    صندل مکرومه

    به طورکل صندل طرفدار زیادی دارد و بسیاری از افراد از صندل در منزل خود و به طور روزمره استفاده میکنند . به همین دلیل اگر صندل تلفیقی از کار دست باشد ارزش بیشتری دارد و زیبایی آن چندبرابر میشود . با دیدن ویدیوهای مختلف در یوتیوب میتوانید انواع گره هایی که برای صندل استفاده میشود را یاد بگیرید و بسازید . در این مقاله ما سعی کردیم نحوه ی ساخت صندل مکرومه ای را به شما یاد دهیم تا بتوانید برای خود کسب درامد کنید و یا برای خود صندل های هنری و زیبا بسازید .

    نوع مکرومه و کفه صندل

    در زمان خرید صندل و مکرمه به نکات زیر توجه کنید تا انتخاب درست تری داشته باشید .

    به نوع مکرومه و کیفیت آن توجه کنید و ضخامت بندهارا درنظر داشته باشید . مواظب باشید جنس مکرومه بیش از حد سفت یا بیش از حد شل نباشد و برای صندل مناسب نیز به جنس زیره اینکه استحکام و انعطاف کافی را داشته باشد توجه کنید و نوع چسبیدن و وصل شدن مکرومه به کفی را به خوبی برسی کنید.

    صندل مکرمه | صندل | مکرمه | مکرومه بافی | صندل مکرومه

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    صندل | مکرومه | صندل مکرومه | مکرمه

    وسایل موردنیاز

    یک جفت صندل با رنگ دلخواه

    طناب مکرومه 3 میل

    نخ پنبه ای یا کتانی به رنگ مکرومه

    قیچی

    نوارچسب

    سوزن

    شانه یا برس حیوانات خانگی

    صندل خام | صندل | مکرومه | مکرمه | صندل مکرومه

    برای یانکه صندل مکرومه ای ببافید باید اول از همه طناب مکرمه را بردارید و به 36 تکه در اندازه ایی دلخواه ببرید که معمولا برای این کار و برای داشتن 18 قطعه لازم است که 36 تکه ی 30 سانتی متری داشته باشید .

    بعد آنهارا با گره های ساده سرآویز به یک رشته ی دیگر وصل کنید و آن را 10 سانتی متر پهن تر از عرض صندل خود ببرید بعد تمام رشته هارا در یک ردیف قرار دهید بعد میتوانید یک خط افقی از گره های دوتایی نیم بند ایجاد کنید و وقتی این گره ها را در طول طناب ایجاد کردید میتوانید از رج دوم شروع کنید .

    با همین رول به صورت افقی پیش بروید . این کار را تا زمانی ادامه دهید که چند ردیف گره نیم بند داشته باشید .

    بعد به سراغ درست کردن حاشیه ها بروید برای حاشیه های بالایی باید برای هر گره سر لارک را ببرید .حالا رشته هارا شانه کنید تا نازک تر شوند و لبه ها شکل بگیرند بعد مکرومه را با دقت به دمپایی بدوزید و مطمئن شوید که به خوبی محکم شده است .

    دمپایی صندل | صندل | دمپایی | صندل مکرمه | صندل مکرومه

    اگر میخواهید مدل های دیگر صندل را امتحان کنید این مدل نیز بسیار زیبا و پر طرفدار است که به صورت سه لایه مکرومه روی هم قرار میگیرند .

    روش بافت این مدل به این صورت است که یک ردیف از رنگ دلخواه مکرومه انتخاب کنید و با گره ی ساده یک ردیف را پر کنید . توجه کنید که طول ردیف باید اندازه ی عرض صندل باشد . این کار را با دو رنگ دیگر نیز انجام دهید و جداگانه بگذارید . ردیف اول یعنی ردیفی که قرار است در زیر دو ردیف بعدی باشد را به قسمت پایینی صندل بچسبانید بعد که کامل چسبده شد با چسب نواری پهن یا چسب کاغذی روی مکرومه ی چسبیده شده را بگیرید تا وقتی که ردیف بعدی را چسباندید مشکلی برای آن به وجود نیاید . 

    ردیف بعدی را هم به این صورت بچسبانید با این تفاوت که باید رشته های مکرومه روی ردیف قبل قرار بگیرند .بعد از چسباندن هر سه ردیف نوبت به قیچی کردن قسمتهای اضافی مکرومه میرسد . در این مرحله دقت زیادی داشته باشید تا کار بی عیب و نقصی را بسازید.

    برای بافت مدل دیگری از صندل مکرومه ای به صورتی که گره ها در وسط باشند و ریشه های مکرومه در بالا و پایین صندل باشند . مطابق تصویر زیر باید ردیف گره هارا اول از همه آماده کنید بعد به صورت جداگانه دو ردیف دیگر را نیز آماده کنید . دو ردیف بعدی باید ریشهها با گره وصل شوند و بعد از گره زدن اول از همه ردیف وسط را با چسب به صندل وصل کنید بعد دو ردیف بالایی و پایینی را نیز وصل کنید . توجه داشته باشید که ردیف وسطی به صورت کامل در وسط صندل قرار بگیرد تا خروجی کار به سلیقه ی خودتان باشد.

    با شروع این هنر جذاب و یادگیری آن به راحتی میتوانید کسب درامد کنید به صورتی که صندل های تکی یا ست صندل و کیف بسازید حتی میتوانید ست گوشواره و گردنبند نیز به آن اضافه کنید که بسیار جذاب و پر طرفدار خواهد بود . با این کار میتوانید افراد دیگری را نیز مشغول به کار کنید و به افراد دیگر آموزش دهید.

    این هنر به دلیل ابزار و وسایل کمی که نیاز دارد بسیار راحت و قابل دسترس خواهد بود و برای شروع سرمایه ی بسیار کمی لازم دارد . با دانستن روشهای فروش نیز به راحتی صندل ها قابل فروش خواهند بود.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته