هنرکده نیوشا

رنگ مناسب خمیر چینی

  • رنگ مناسب خمیر چینی

    رنگ خمیر چینی

    خمیر به دست آمده از گل چینی را میتوانید با رنگهای خوراکی و یا پودری ، رنگهای آبرنگی و رنگهای اکریلیک رنگ کنید . استفاده از رنگ روغن بسیار مرسوم است و معمولا خمیر چینی را با رنگ روغنی رنگامیزی میکنند چون رنگ روغنی با کیفیت ، سریع به بافت خمیری نفوذ میکند و دارای شفافیت زیادی است .

    خمیر چینی | خمیر | رنگ مناسب خمیر چینی

    خمیر چینی

    خمیرگل چینی یکی از خمیرهای پرکاربرد در کارهای هنری میباشد که از جمله موارد استفاده ی این خمیر برای تهیه ی گل های چینی یا عروسک های خمیری میباشد. خمیر گل چینی به صورت آماده در فروشگاههای هنری موجود میباشد و میتوانید به صورت حضوری و یا آنلاین تهیه کنید.با تهیه ی این خمیر به صورت آماده هم در زمان و هم در هزینه ها صرفه جویی کرده اید.

    کیفیت خمیر در هنگام کار بسیار مهم میباشد و روی زیبایی کار شما بسیار تاثیر دارد . خمیر چینی که به آن خمیر گلسازی و عروسک سازی نیز میگویند یک نوع خمیر نرم و لطیف است که در کارهای هنری و صنایع دستی استفاده میشوند و از ترکیب چسب چوب نشاسته ذرت و وازلین به دست می آید .شما به راحتی میتوانید این خمیر را در خانه تهیه کنید و با خلاقیت خود کسب درامد کنید.

     

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    نحوه رنگ آمیزی خمیر گل چینی زیاد سخت نیست و نیاز نیست که شما در زمینه ی رنگ آمیزی حرفه ای باشید . به طور کل میتوان گفت که خمیر چینی را با دو روش میتوان رنگ کرد که در ادامه به توضیح آن میپردازیم .

    خمیر چینی به صورت خام سفید رنگ است و زیبایی کار یا آثار هنری با استفاده از این خمیر ایجاد میشود و بعد از رنگامیزی نمایان میشود. اگر میخواهید رنگ خمیر به صورت خاص و جذاب شود باید این مرحله را با دقت و حوصله انجام دهید تا بتوانید اثر هنری خاص و منحصر به فرد خلق کنید .ذکر این نکته ضروری است که قبل از اقدام به رنگامیزی برای هر مرحله بهتر است از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید تا رنگ ها به پوست شما آسیب وارد نکند.

    برای اینکه قبل از خشک شدن خمیر رنگ آمیزی را انجام دهید باید بعد از اینکه خمیر را تهیه کردید و خمیر کاملا سرد شد باید یک گلوله به سایز متوسط از خمیر بردارید و کمی خمیر را کف دستتان پهن کنید بعد رنگ دلخواهتان را به خمیر آغشته کنید و خوب ورز دهید تا خمیر کاملا رنگ شود.

    ورز دادن خمیر | خمیر چینی | رنگ مناسب خمیر چینی

    رنگ اکریلیک

    اگر میخواهید برای رنگ کردن خمیر چینی از رنگ اکریلیک استفاده کنید دو مدل اکریلیک داریم یکی اکریلیک سفت و یکی شل .زمانی که خمیر آماده است باید از اکریلیک سفت یا پمادی استفاده کنید اما اگر خمیر شما هنوز آماده نشده است میتوانید از اکریلیک غیرپمادی و شل استفاده کنید . چنانچه خمیر شما پخت شده و از رنگ اکریلیک شل استفاده کنید امکان اینکه خمیر شما شل تر و حالت چسبنده بگیرد زیاد است البته اگر به خمیر رنگ زیادی اضافه کنید.

     

    رنگ متالیک پودری

    اگر دوست دارید خمیر شما براق و افکت برقی از خود داشته باشد حتما باید از پودرهای صدفی استفاده کنید و به دو صورت میتوانید از این رنگها استفاده کنید . در زمان درست کردن مواد خمیر یعنی زمانی که خمیر را تهیه میکنید و یا بعد ازآماده شدن خمیر زمانی است که دیگر خمیر شل نمیشود. مشکلی که رنگ های پودری دارند زمانی که خمیر شما آماده است چون خاصیت خشک شدن دارد پودر را باید چند دقیقه داخل خمیر ورز دهید تا کامل رنگ به خورد خمیر برود .

    رنگ های عالی

    این نوع رنگ ها شباهت زیادی به غبار دودهای بخاری قدیمی نفتی داردو نباید در جایی که باد می آید درب ظرف باز شود چون رنگ سبک است و در هوا پخش میشود .برای رنگ کردن خمیر با این نوع رنگ های پودری میتوانید در زمان درست کردن خمیر به خمیر اضافه کنید . ولی اگر زمانی که خمیر آماده شد خواستید رنگ را به آن اضافه کنید باید از رنگ بیشتری استفاده کنید تا خمیر کامل رنگ بگیرد چون حل شدن خمیر در مواد جامد به سختی انجام میشود .

    روش استفاده از رنگهای عادی : ابتدا داخل روغن به طور کامل حل کنید بعد به خمیر خود اضافه کنید تا غبار آن محیط را نگیرد .

    رنگ کردن خمیر با رنگ معدنی : رنگهای معدنی به صورت پودر هستند نه غبار به عبارتی چون سنگین هستند در هوا به راحتی پخش نمیشوند و از رنگهای عادی برای این کار مناسبتر هستند ولی باید توجه کنید که از این رنگ ها باید در زمان پخت خمیر استفاده  کنید.

    رنگ کردن خمیر گل چینی با رنگ جوهری: کارکردن با رنگ های جوهری بسیار راحت است چون هم میتوانید در زمان پخت از آن استفاده کنید هم بعد از پخت خمیر .

    رنگ قالی

    این مدل رنگ ، رنگ دهی بسیار بالایی دارد که به صورت پودر میباشد و شما میتوانید با نیم گرم از این پودر چندین کیلو خمیر بسازید که در دو حالت میتوانید از این پودرهای رنگی استفاده کنید . رنگ کردن خمیر آماده و رنگ کردن در زمان تهیه ی خمیر . فقط به این نکته توجه داشته باشید که رنگ روی لباس یا فرش نریزد چون پاک شدن آن بسیار سخت خواهد بود.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته