هنرکده نیوشا

ترکیب رزین و چوب

  • ترکیب رزین و چوب

    رزین و چوب

    ترکیب رزین با بسیاری از متریال ها و جنسهای مختلف میتواند اثر هنری منحصر به فرد و جذابی را خلق کند اما ترکیب رزین با چوب امروزه در بین هنرمندان محبوبیت زیادی پیدا کرده است . علاوه بر هنرمندان ، بسیاری از مردم به هنر ترکیب رزین و چوب علاقه مند هستند و اکسسوری ها و زیورآلات ، حتی میز و عسلی های ترکیبی را در خانه ی خود مورد استفاده قرار میدهند.

    چوب رزینی | رزین | چوب | ترکیب رزین و چوب | ترکیب چوب و رزین

    رزین اپوکسی چوب و هاردنری که استفاده میکنید باتوجه به فرمول مخصوص خود بهد از یک روز به صورت سطحی خشک میشود ولی 3 تا 7 روز زمان لازمدارد تا رزین به صورت کامل خشک شود و به سختی مورد نظر خود برسد .برای کارهای ترکیب رزین اپوکسی و چوب میتوانید از  رزین چوب استفاده کنید .جنس چوب به رطوبت واکنش نشان میدهد و با افزایش رطوبت باعث متورم شدن چوب میشود یا در شرایط خشک ممکن است چوب جمع و کوچک شود .به این ترتیب این نکات که در مورد چوب وجود دارند ممکن است در کار با ترکیب رزین و چوب مشکل ایجاد شود و کار را دشوار کند .

    آموزش ترکیب چوب و رزین

    برای اینکه رزین اپوکسی را با چوب ترکیب کنید چند مرحله وجود دارد که در این مقاله به ترتیب به همه ی آنها میپردازیم :

    رزین اپوکسی دارای دو قسمت است که شامل رزین و هاردنر میباشد و با ترکیب این دو جزء یک پوشش براق و با دوام بدست می آید . برای پوشش دادن چوب به طور ساده میتوانید از رزین استفاده کنید میتوانید با ایجاد خلاقیت آثار هنری متنوعی را خلق کنید .

    مراحل ترکیب چوب و رزین

    اول از همه باید چوب را به طور کامل سمباده بزنید تا سطحی صاف ایجاد کنید . اگر چوب صیقلی و صاف باشد نیازی به سمباده کشی نیست اما شما میتوانید با یک سمباده ی نرم سطح را صاف کنید .

    گرد و غبار روی چوب را پاک کنید . هرگونه گردوغبار و کثیفی ناشی از سمباده کشی چوب با استفاده از یک پارچه ی تمیز به راحتی پاک میشود . اگر در این مرحله برای پاک کردن گردوغبار از پارچه ی مرطوب استفاده کردید بهتر است چند ساعت به چوب زمان دهید تا به طور کامل خشک شود.

    برای انجام کار یک سطح تراز وصاف را انتخاب کنید و سطح را با یک مقوای ضخیم یا یک تکه پلاستیک بپوشانید تا سطح میز کار شما را خراب نکند .در صورت لزوم میتوانید از چند لایه مقوا یا پلاستیک هم استفاده کنید.

    رزین و چوب طرح دریا | رزین و چوب | چوب و رزین | تزکیب رزین و چوب | چوب | رزین

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    عسلی رزینی | عسلی رزین | رزین | عسلی | ترکیب چوب و رزین | چوب و رزین

    بعد اپوکسی را در یک محیط با تهویه مناسب و بدون گرد و غبار باهم مخلوط کنید . در ظرف یکبار مصرف به اندازه های استاندارد با یکدیگر مخلوط کنید و دستورالعمل های مخصوص رزین اپوکسی را با دقت انجام دهید .

     اپوکسی را بعد از آماده سازی چوب و رزین از مرکز روی چوب بریزید . با توجه به اینکه این اولین لایه است اگر به صورت یکنواغخت پخش نشد نگران نباشید . از مرکز به صورتی رزین را بریزید که تمامی قسمتهای چوب به صورت یکنواخت لایه ایی نازک از رزین را داشته باشند.

     به وسیله ی یک چوب بستنی یا برس فوم میتوانید رزین را به سمت لبه های چوب هدایت کنید و با استفاده از برس فوم میتوانید رزین های اضافی اطراف چوب را به راحتی پاک کنید تا خروجی کار بی عیب و نقصی را داشته باشید .

    تورچ یا فندک یا سشوار صنعتی را روی اپوکسی حرکت دهید تا حباب ها ازبین برود . این کار را به آرامی و با حرکت عقب و جلو روی سطح اپوکسی انجام دهید . این مرحله از رزین بسیار مهم است چون باید توجه زیاد روی از بین بردن حباب ها انجام دهید تا یک پوشش شفاف و بی عیب و نقص داشته باشید.

    بعد از 4 الی 7 ساعت که لایه ی اول اپوکسی شروع به سفت شدن کرد اگر در مدت زمان 30 دقیقه ی اول حباب های جدیدی را مشاهده کردید از منبع حرارتی مجدد استفاده کنید تا به طور کامل از بین برود .

    در این زمان از دست زدن به رزین و جابه جا کردن آن بپرهیزید چون رزین حداقل به 24 ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارد و ممکن است دفرمه شده و حالت خود را از دست بدهد.

     

    گردنبند چوب و رزین | رزین و چوب | ترکیب رزین و چوب | ترکیب چوب و رزین

    رزین چوب چیست؟

    رزین چوب نیز مشابه اپوکسی معمولی است اما فرمول این نوع رزین برای کار با چوب تنظیم شده است و خصوصیاتی دارد که بهترین گزینه برای سطوح چوبی میباشد اما شما بااین رزین میتوانید روی سطوح دیگری نیز کار کنید و هیچ نوع محدودیتی ندارد . میتوانید از رزین اپوکسی مخصوص کفپوش هم استفاده کنید اما نتیجه به صورت بسیار حرفه ایی و مطلوب را به شما نمیدهد .

    رزین چوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

    این نوع رزین باید بی رنگ باشد و قابلیت رنگی شدن را داشته باشد . غلیظ نباشد تا حباب کمتری بگیرد و به راحتی حباب از داخل مخلوط خارج شود . این نوع رزین باید چسبندگی بالایی به سطح چوب داشته باشد .حالت شفاف و شیشه ایی بودن را به چوب بدهد.در برابر رطوبت مقاومت داشته باشد و مناسب جلادادن باشد.


    برای ساخت اجسام دکوراتیو و ساخت میزهای بزرگ تلفیقی از رزین و چوب میباشد . جدا از کاربردهای فراوانی که رزین اپوکسی چوب دارد زیبایی منحصر به فردی به خانه و دکوراسیون منزل شما میدهد . امروزه تلفیق چوب و رزین به حدی در بین مردم محبوبیت پیدا کرده است که جزوی از سلیقه ی مردم شده است .

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته