هنرکده نیوشا

انواع اسانس های صابون سازی

  • انواع اسانس های صابون سازی

    صابون سازی

    یکی از انگیزه های صابون سازان علاوه بر کسب درامد از این کار کمک به محیط زیست و استفاده از محصولات گیاهی به جای شیمیایی میباشد و بسیاری از صابون سازان این هنر را شروع کرده اند چون میخواهند مواد شیمیایی ، مواد انرژی زا ، سموم ، عطرهای سنتزی و شوینده ها را از خانه های خود حذف کنند . این محصول طبیعی که تولید میکنند باید بوی خوبی هم داشته باشد و عطری طبیعی تر از اسنشیال اویل ها پیدا نمیکنند . حتی خیلی از افراد یاد میگیرند چگونه اسنشیال اویل هارا در خانه تولید کنند اما چون کار سختی است و ممکن است از نظر اقتصادی به صرفه نباشد پس افراد کمتری این کار را انجام میدهند.

    یافتن بهترین اسنشیال اویل برای ساختن صابون کار آسانی نیست . در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه ازآنها در صابون سازی استفاده کنید.

    صابون | صابون سازی | آموزش صابون سازی

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    اسانس چیست؟

    اسانس به موادی رایحه دهنده گفته میشود که از مواد طبیعی یا مصنوعی خارج میشود .این مواد معمولا از گیاهان ، میوه ها ، گل ها و ترکیبات دیگر به دست می آیند . اسانس ها علاوه بر استفاده در مواد غذایی و آشپزی در صنایع عطرسازی ، آرایشی بهداشتی نیز استفاده میشود که برخی از خواص اسانس ها شامل خاصیت ضد باکتریایی و ضدالتهابی و حتی ضد استرسی میباشند . اسانس ها برای تسکین درد ، افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی نیز استفاده میشود . با استفاده از اسانس ها در زندگی روزمره خود میتوانید عاملی برای ایجاد آرامش و شادابی خود را فراهم کنید.

    صابون اسکراب | صابون | صابون سازی | آموزش صابون سازی

    اسنشیال اویل

    قبل از اینکه روغن مناسب را انتخاب کنید بیاد درمورد موضوعی که ممکن است هر سازنده ی صابونی در ابتدای راه با آن مواجه شود حرف بزنیم . اینکه آب مرکبات و گلاب و غیره را میتوانید در صابون سازی استفاده کنید اما ممکن است درنهایت بوی قویی نداشته باشد و به اندازه ی کافی بوی مطبوعی به صابون ندهد در حالیکه اسنشیال اویل ها بسیار غلیظ هستند و بوی آنها تا دراز مدت باقی میماند اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این روغن ها روش خاص خودرا دارد و باید روش آن را به طور دقیق یادبگیرید.

    اسانس صابون سازی | صابون | صابون سازی

    روش استفاده از اسنشیال اویل ها

    برای تهیه ی صابون به دوروش pour و melt میتوانید عمل کنید که یک مزیت بزرگ دارد و آن هم این است که کار ساخت در اطراف کودکان کاملا بی خطراست . نکته ی منفی نیز این است که اسنشیال اویل ها به صورت خالص برای پوست ایمننیستند و باعث درماتیت تماسی میشوند قبل از استفاده موضعی حتما باید آنها را رقیق کنید .چون اسنشیال اویل ها در صابون سازی رقیق میشوند پس مشکلی به وجود نمی آورند اما ریختن اسنشیال اویل غلیظ ممکن است باعث سوختگی و حساسیت شود .

    از آنجا که صابون قلیلیی نیست به دمای بالایی نیاز ندارد و تقریبا هرنوع اسانسی در محصول ماندگار خواهد بود .رایحه هایی مثل رایحه ی مرکبات ، نارگیل در دستورالعمل صابون های فرایند سرد کاربرد دارند چون ph1  صابون با این روغن ها واکنش نشان میدهد اما در روشهای meltو pour این نگرانی وجود ندارد .در این دو روش برای ایجاد حس سرزندگی و شادابی در صابون ها استفاده میشود مثلا اسنشیال علف لیمو را با زنجبیل مخلوط میکنند و استفاده میکنند یا ترکیبی از گریپ فروت ، لیمو و پرتقال را امتحان میکنند .

    اسانس صابون | صابون | صابون سازی

    مشکلات روغن های میوه ای

    روغن های میوه ای و ادویه دار میتوانند باعث آماده شدن و بستن صابون شوند . این زمانی است که صابون بعد از افزودن عطر به سرعت غلیظ و جامد میشود . بعضی از گیاهان نیز این مشکل را ایجاد میکنند . استفاده از روغن هایی که در دمای پایین تر از دمای جامد هستند مثل دستورالعمل های صابون روغن نارگیل میتواند این مشکل را شدید تر کند . برای جلوگیری از زود سفت شدن صابون راهکاری وجود دارد :

    اینکه از اسانس هایی که باعث ایجاد آن میشوند مثل روغن میخک پرهیز کنیم .اما اگر میخواهید که بوی تندی داشته باشد مقداری صابون بدون بو را جدا کرده و کنار بگذارید بعد از اضافه کردن اسانس سریع آن را داخل قالب ریخته و بعد خمیر مایع بدون بو را دور آن بریزید تا جاهای خالی و شکاف هارا پر کند . این کار قالبی از صابون یکدست را ایجاد میکند که بعد از جامدشدن و خنک شدن و سفت شدن کاملا قابل برش است.

     

    صابون بنفش | اسانس صابون | صابون | صابون سازی

    نکات مهم در استفاده از اسنشیال اویل ها

    مشخص کنید کدام رایحه ها دربرابر ph و گرما مقاومت نمیکنند چون مرکبات دلیل اصلی این اتفاق است . اگر صابون لیمو ساخته شده با اسنشیال اویل لیمویی میخواهید از روش ساخت melt و pour  استفاده کنید . به جای لیمو از گزینه های دیگری مثل اسنشیال اویل علف لیمو استفاده کنید میتوانید مقدار روغن را افزایش دهید تا میزان مصرف اسانس مشخص شود.

    رس کائولن را به صابون خود اضافه کنید چون این کار باعث میشود تا اسنشیال اویل علاوه بر ماندگاری بیشتر سبب نرم و لطیف شدن پوست شود .از اسانس هایی مثل استخدوس با گل محمدی یا گریپ فروت استفاده کنید چون باعث ماندگاری بیشتر میشود.

    صابون را در محیط خشک و خنک قرار دهید و سعی کنید دور از نور مستقیم خورشید باشد . صابون هارا با لایه های جداکننده ی کاغذی در یک جعبه ی مقوایی بچینید بعد جعبه را در کمد اتاق خواب نگهداری کنید . در سرویس بهداشتی یا کمد آشپزخانه نگهداری نکنید.

     

    اسانس های صابون | صابون | صابون سازی

    اسانس خالص و طبیعی

    اسانس خالص و طبیعی ماده ای است که از گیاهان و میوه ها و گلها و سایر موادطبیعی استخراج میشود . این اسانس ها دارای بو و طعم خاصی هستند که معمولا در صنایع مختلفی مثل آرایشی ، عطرسازی و درمانی استفاده میشوند . اسانس های خالص و طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار هستند چون خالص بودن آنها به معنی نبود هیچ گونه مواد شیمیایی و اضافی خواهد بود استفاده از این اسانس ها برای بهبود سلامتی ، افزایش سلامتی ، افزایش آرامش و حالت روحی خوب و تکسین دردها بسیار موثر است.

    اسانس شیمیایی

    اسانس شیمیایی یا سنتزی یک ترکیب شیمیایی است که به وسیله ی فرایند سنتز تولید میشود . در این فرایند ترکیبات شیمیایی مختلفی به وسیله ی واکنش های شیمیایی ، تغییر شکل میدهند تا ترکیبات جدیدی و عطر و طعم مطلوبی را تولید کنند . این ترکیبا سنتزی میتوانند به عنوان عنصر اصلی و یا تکمیلی در صنعت عطرسازی ، آرایشی بهداشتی و موادغذایی و دیگر صنایع استفادهمیشود . علاوه بر این اسانس شیمیایی سنتزی میتواند به عنوان جایگزینی برای اسانس های طبیعی استفاده شود چون میتوان از منابع طبیعی نامحدود برخوردار باشد و کیفیت و قدرت بویایی بالایی دارند .

    صابون سازی | صابون | آموزش صابون سازی

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته