هنرکده نیوشا

آموزش هنر کاشی شکسته

  • آموزش هنر کاشی شکسته

    هنر کاشی شکسته

    هنر کاشی شکسته هنر قرار دادن تکه های شکسته ی کاشی کنارهم به صورت نامنظم و به هم ریخته و خلق یک اثر هنری جدید میباشد.

    این هنر کاملا دستی بوده و جزو هنرهای تجسمی محسوب میشود که روی سطوح مختلفی قابل اجرا میباشد که به دو روش مستقیم و غیرمستقیم قابل اجرا میباشد.

    روش مستقیم کاشی 

    در این روش به طور مستقیم کاشی هارا با چیدمانی که از قبل درنظرگرفتیم روی بیسی که میخواهیم طرح را اجرا کنیم قرار میدهیم.کار نهایی سبک و قابل حمل است که میتواند روی سطوح گرد هم قابل اجرا باشد.در این روش میتوانید اشکالات حین اجرا را اصلاح کنید چون قابل مشاهده هستند و قبل از فیکس کردن کار به راحتی میتوانید مشکلات را برطرف کنید.

    در این روش هر نوع سطحی را میتوانید بپوشانید حتی دکمه های کوچک و شیشه . میتوانید این روش را روی تور اجرا کنید بعد به سطح مدنظر انتقال دهید.

    آموزش کاشی شکسته | کاشی شکسته | آموزش هنر کاشی شکسته

    روش غیرمستقیم کاشی

    این روش مقداری پیچیده تر است .در این روش قطعات به صورت برعکس روی ورق قهوه ای با چسب محلول در آب فیکس میشوند.

     

    وقتی موزاییک آماده شد یک فریم دور آن بکشید و مخلوط بتن را آماده کنید . مخلوط بتن را در قالب قرار دهید و آن را با پلاستیک بپوشانید .وقتی کاملا سفت شد موزاییک را برگردانید و کاغذ قهوه ایی را مرطوب کنید تا جدا شود. در این قسمت ظاهر واقعی موزاییک مشخص میشود.کمی از ملات را پشت موزاییک بزنید .در این مرحله صفحه آماده است که کاشی هارا روی آن بزنید.چیزی شبیه به کاشی های حمام.

    آموزش کاشی شکسته | کاشی شکسته | آموزش هنر کاشی شکسته

    در این روش نمی توانید پیشروی کارتان را مشاهده کنید چون در کارهای بزرگ این روند ممکن است سخت و دشوار باشد .باید در این روش چند روز به طور متداول کار کنید و چند روز را صبر کنید تا کار خشک و فیکس شود و بعد از جداکردن مواد از پشت آن مجبور شوید چیزهایی را تغییر دهید.اگر از روش قالب گیری استفاده کنید وزن قطعه ی کامل شده ممکن است بسیار سنگین باشد و حمل آن سخت باشد و ایجاد قالب به دور طرح برای نگهداری بتن لایه ی اضافه ای به کار اضافه میکند و همین عمل ترکیب بتن برای هرکسی مقدور و قابل انجام نیست.

    لوازم و متریال مورد استفاده

    در روش مستقیم به یک سطح نیاز داریم تا کار خودرا روی آن انجام دهیم که عبارتند از :شیشه ،سرامیک ، سنگ. کار کردن روی این سه متریال طیف گسترده ای از رنگها را شامل میشود که میتوانید از انواع رنگهای کاشی استفاده کنید و لازم نیست خود را محدود به طرح خاصی بکنید.

    طرحهایی که میتوانید در کاشی شکسته انجام دهید شامل طرحهای برجسته ،ساده، واضح و شفاف میباشد که این الگوها طرحهای فوق العاده ای در اجرا میباشند.

    آموزش هنر کاشی شکسته | کاشی شکسته | آموزش کاشی شکسته

    انواع کاشی کاری شکسته

    کاشی کاری با کاغذ

     

     میتواند یکی از ساده ترین روش های اجرا باشد که با ابزارهای ساده ای مثل کاغذ رنگی، مدادرنگی یا پاستل، چسب، قیچی و طرح مورد نظر، قابل انجام است. در این روش، طرح مورد نظر را با چسب بپوشانید و کاغذهای قیچی شده را به طور دلخواه در جای خود قرار دهید و در انتها، طرحی جذاب خواهید داشت. کاشی کاری با کاغذ برای کودکان بسیار مناسب است و باعث افزایش خلاقیت در آنها میشود.

    کاشی شکسته | آموزش کاشی شکسته | کاشی شکسته کاغذی

    کاشی شکسته روی دیوار

     

    این روش در نمای داخلی و خارجی ساختمان و نمای شهری تاثیر مثبتی دارد و میتواند به معماری روح ببخشد و باعث بالارفتن روحیه ی افراد شود. یکی از روش های کاشی کاری، اجرای کاشی شکسته روی دیوار های بی نما یا بدنماست که می تواند تغییر بصری قابل توجهی ایجاد کند. از این تکنیک می توان برای زیباسازی دکوراسیون داخلی و دیوارهای شهری بهره برد.

    کاشی شکسته | آموزش کاشی شکسته | آموزش

    کاشی شکسته روی چوب

     

    در این روش میتوان حالت اصالت و نوستالژِ را با استفاده از متریال چوب تداعی کرد . برای مثال برای داشتن قاب های چوبی متفاوت، میزهای چوبی هیجان انگیز، اکسسوری های چشمگیر و…  می توانید از هنر کاشی شکسته بهره ببرید. طبق روال، مواد مورد نیاز یکی است. نکتۀ مهم اینکه چوب را خام انتخاب کنید تا بتوانید بهتر و محکم تر روی آن کار کنید.

    آموزش کاشی شکسته | کاشی شکسته روی چوب

    کاشی شکسته روی سفال

    با استفاده از کاشی شکسته روی ظروف سفال میتوانید ظروف را از حالت ساده و بی روح به یک اثر هنری جذاب و با ارزش تبدیل کنید .

    کاشی شکسته روی شیشه

     

    میتوانید در این روش روی پنجره ها، شیشه های روی میز، گلدان های شیشه ای، ظرف های شیشه ای و هر شیشه ای که بتوان به آن رنگ و لعاب دارد کار کنید . با هنر کاشی شکسته روی شیشه می توان نقش های شگفت انگیزی آفرید و از داشتن آن لذت برد.

    بازار کار کاشی شکسته چگونه است؟

    هنر کاشی شکسته جدا از اینکه هنری بسیار جذاب و خلاقانه است و می تواند زشتی نماها را به بهترین شکل ممکن ترمیم کند، بازار داغی هم دارد و اگر در این هنر، حرفه ای شوید، می توانید درآمدزایی بالایی هم داشته باشید.
    از اکسسوری هایی که در دکوراسیون داخلی به کار می رود تا دیوارهای سیمانی و بناهای کهنۀ شهری، می تواند به این هنر مزین شود. تنها نکته ی مهم برای کسب درآمد از این هنر این است که باید خلاقیت و ایده های جذابی داشته باشید تا بتوانید طرح های منحصر به فرد و متفاوتی ارائه دهید و به درآمد قابل توجهی برسید.

    دوره جامع آموزش ساخت قالب های سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب و مولدهای سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته