هنرکده نیوشا

آموزش نقطه کوبی

  • آموزش نقطه کوبی

    هنر نقطه کوبی جزو هنرهای پرطرفدار میباشد که با استفاده از ابزارهایی چون پرگار ، نقاله ، خط کش ، رنگ اکرولیک و قلم نقطه کوبی انجام میشود و به صورت نقطه ای رنگ را به وسیله ی قلم برمیداریم و روی بیس کار قرار میدهیم که به دقت و تمرکز بالایی برای انجام این کار نیاز است.

    نقطه کوبی | ست نقطه کوبی | نقطه کاری | آموزش نقطه کوبی

    نقطه کوبی چیست؟

    برای شروع طراحی نقطه کوبی اول از همه باید روی مقوای گلاسه که سطح لغزنده ایی دارد نمادهارا تمرین کنید . رنگ اکرولیک را به مقداری که نه زیاد غلیظ باشد که لخته شود نه زیاد رقیق باشد که نقطه ها باهم ترکیب شوند که مقدار غلظت رنگ با تمرین و تکرار به راحتی به دست می آید.

    تمامی نمادهای نقطه کوبی را مرحله به مرحله روی مقوا تمرین میکنید و بعد روی بیس های مختلف به راحتی میتانید هر طرحی را به وسیله ی نقطه کوبی پیاده کنید.

    دسته های نقطه کوبی

    نقطه کوبی شامل نقاشی منظره ، چهره ، ماندالا و طرحهای درهم و ذهنی میباشد.

     

    نقاشی منظره با استفاده از نقطه بسیار پروسه ی زمانبری خواهد بود چون ترکیب رنگها باید به صورت دقیق و بدون ایراد انجام شود.چهره نیز همین روال را به دنبال دارد.اما برای طرحهای ماندالا میتوانید ابتدا نحوه ترسیم ماندالا را به صورت مقدماتی یادبگیرید سپس با نقطه کوبی طرح خود را رسم کنید. 

    منظره نقطه کوبی | نقطه کوبی | آموزش نقطه کوبی
    نقطه کوبی | نقطه کاری | آموزش نقطه کوبی

    منظره نقطه کوبی

    چهره نقطه کوبی

    ماندالا نقطه کوبی

    مراحل انجام تکنیک نقطه کوبی

    برای شروع کشیدن طرحهای نقطه کوبی شده باید ابتدا بیس مورد نظر را با قلمموی زمینه و با استفاده از رنگ اکرولیک رنگ آمیزی کنید بعد از خشک شدن رنگ زمینه با خط کش مرکز قسمت را که میخواهیم نقطه کوبی را از آنجا شروع کنیم ( میتوانید از گوشه های بیس یا از مرکز بیس شروع به کشیدن طرح بکنید.)پیدامیکنیم .توجه داشته باشید خط های راهنمایی که با خط کش و پرگار و نقاله کشیده میشوند را با مداد کمرنگ بکشید که بعد از اتمام کار به راحتی پاک شود و ردی از آن باقی نماند.

    برای دقیقتر شدن کار و مرتب تر شدن طرح نهایی لازم است زاویه بندی را با کمک نقاله انجام دهید که زاویه بندی کار کاملا سلیقه ای میباشد .برای اینکه مرز هر ردیف از نماد مشخص باشد لازم است با استفاده از پرگار دایره هایی به دلخواه بکشیم که ابتدا و انتهای هر نماد مشخص باشد.

    نحوه ترسیم نقطه کوبی

    بعد از خط کشی های ابتدایی با مداد و ابزارهای مربوطه قلم نقطه کوبی را با رنگ دلخواه آغشته میکند و قلمورا به صورت عمود روی بیس کار قرار میدهید .هر بار بعد از گذاشتن هر نقطه باید مجدد قلمو را با رنگ آغشته کنید .زمانی که رنگ روی نوک قلممو زیاد شود باید کاملا تمیز شود و مجدد رنگ بزنید اگر این مراحل را انجام ندهید ممکن است نقطه ها هم اندازه نباشند و طرح شما انسجام خود را از دست بدهد.

    نقطه کوبی روی سفال | نقطه کوبی | آموزش نقطه کوبی

    نحوه ترسیم خط ها در نقطه کوبی

    ترسیم خط ها در نقطه کوبی باید به گونه ایی باشد که انتهای خط نامرئی باشد .ابتدای خط یک نقطه قرار میدهیم بعد رنگ را به وسیله ی قلمو ی نقطه کوبی به جهت دلخواه حرکت میدهیم .اصلا نباید دوبار قلمو را روی کار بکشید چون فرم واقعی طرح از بین میرود.

    نقطه کوبی | ترکیب نقطه کوبی و پودرسنگ هنری

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    دوره جامع آموزش ساخت قالب های سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب و مولدهای سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    دیدگاه‌های نوشته