هنرکده نیوشا

آموزش نقاشی سه بعدی با رزین

  • آموزش نقاشی سه بعدی با رزین

    نقاشی سه بعدی رزینی | نقاشی سه بعدی | رزین

    آموزش نقاشی سه بعدی رزینی

    در این مقاله یاد میگیرید چطور با به کار بردن چند تکنیک ساده بتوانید به راحتی نقاشی های سه بعدی روی رزین رسم کنید . این کار نیاز مهارت و تمرین و دقت بالایی است که در آخر خروجی کار بسیار چشم نواز و جذاب است .

    رزین سه بعدی | نقاشی سه بعدی | نقاشی | رزین

    وسایل و ابزار موردنیاز

    اول از همه رعایت نکات ایمنی در حین کار با رزین اپوکسی میباشد که کامل در مورد آن در مقاله ی رزین توضیح داده ایم که شامل : 

    عینک ایمنی برای حفاظت از چشم

    دستکش لاتکس یا یکبار مصرف

    ماسک 

    رزین | نقاشی روی رزین | آموزش نقاشی رزینی

    متن سربرگ خود را وارد کنید

    رزین اپوکسی و هاردنر

    لیوان یکبار مصرف

    چوب بستنی

    قاب چوبی برای اجرای طرح

    ترازو

    قلمو

    سشوار

    رنگ اکرولیک

    وسایل نقاشی سه بعدی رزینی | نقاشی سه بعدی رزینی | نقاشی سه بعدی | رزین

    نحوه کشیدن نقاشی

    برای اینکه شروع کنید به نقاشی کردن لایه لایه و سه بعدی سازی نقاشی باید اول از همه طرح هر لایه را جداگانه روی کاغذ رسم کنید چون با یک اشتباه ممکن است طرح شما خراب شود و حالت سه بعدی خود را از دست دهد .بعد به طور دقیق بدانید که هر لایه رزین چقدر باید ضخامت داشته باشد و چقدر رزین باید استفاده کنید .ضخامت هر لایه حدودا 3 میلی متر در نظر گرفته شود و بر اساس قالبی که میخواهید رزین را داخل آن بریزید باید مقدار رزین را تعیین کنید .توجه داشته باشید که میزان رزین و هاردنر را به درستی باهم ترکیب کنید.

    وقتی میزان درصد ترکیب رزین و هاردنر را مشخص کردید به مدت دودقیقه باهم مخلوط کنید .به قدری هم بزنید که مایع به طور کامل شفاف شود که در این مرحله در مایع حباب زیادی وجود دارد که به مرور و با گرفتن حرارت یا گرمای سشوار به راحتی ازبین میرود.

    ابتدا قالب را با لایه ی نازکی از رزین پر کنید . قاب را شیب دار کنید تا رزین به همه جای قالب برسد که با این کار دیواره های قاب نیز پوشیده میشود این کار باعث میشود روی دیواره ها نیز بتوان به راحتی طرح موردنظرتان را پیاده کنید.که این کار راحتتر از کار روی چوب است. برای اینکه حبابهای سطح کار ازبین برود با سشوار حرارت را روی رزین بگیرید و سشوار را مرتب تکان دهید تا هم رزین به طور یکنواخت در همه جای رزین پخش شود و هم حبابها به طور کامل ازبین رود.

    بجز حباب ممکن است پرز و مو و گردوخاک روی رزین بریزد که درآوردن آنها کار سختی است میتوانید در این مرحله با گرفتن چراغ قوه و یا نور روی رزین گردوخاک را پیداکنید و به خوبی همه جا را بررسی کنید و با لبه ی کاغذ میتوانید آنها را از رزین جدا کنید . این کار را با دقت انجام دهید چون با ریختن لایه های بعدی ممکن است پرز یا گردوخاک در خروجی کار مشخص باشد و کار را خراب کند که در این صورت راه برگشتی نیست و نمیتوانید در مراحل بعدی آن را خارج کنید.تا زمانی که لایه ی رزین خشک شود برای اینکه پرز و مو داخل رزین نریزد سطح کار را با فویل بپوشانید چون ممکن است بعدا نتوانید مو یا هرچیزی دیگر را از داخل رزین بیرون بیاورید.در این صورت هنرمند باید راه حل دیگری را ارائه دهد مثلا یک سری عنصر به مراحل کار خود اضافه کند تا آن را بپوشاند .

    اژدهای سه بعدی | نقاشی سه بعدی | نقاشی سه بعدی رزین | رزین

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    اکسسوری سه بعدی رزینی | رزین | نقاشی سه بعدی | نقاشی رزینی

    در این مرحله باید رزین را خشک کنید که برای خشک کردن رزین باید از گرما یا همان سشوار استفاده کنید . در هوای آزاد خشک شدن رزین زمان زیادی میبرد و طول میکشد و توجه داشته باشید که رزین را زیاد داع نکنید چون ممکن است فرم خود را از دست بدهد اما در دمای اتاق رزین به حدود 8 ساعت زمان نیاز دارد.بعد از لایه ی اول موقع نقاشی کردن است . نقاشی روی رزین کار سختی است چون سطح صاف و لیزی دارد رنگ به خوبی جذب نمی شود و با یکبار رنگ زدن روی رزین طرح مشخص نمیشود . برای اینکه چند طرح بزنید باید اجازه دهید طرح اول خشک شود و سپس طرح بعدی را بکشید . این مرحله مزیتی که دارد این است که با اشتباه کشیدن طرح به راحتی میتوانید آن را از روی رزین پاک کنید .پس از تمام شدن نقاشی در هر لایه و خشک شدن رنگ زمان تمیز کردن سطح کار میرسد که برای انجام این کار بهتر است از دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید .

    بعضی اوقات با وجود تمیز بودن کار امکان دارد که گردوخاک وارد رزین شود که ممکن کار شما خروجی جالبی نداشته باشد در این موقع باید رزین را بتراشید بعد دوباره رزین بزنید . رزین بعد از مدتی بخاطر اشعه ی نور لامپ کم کم زرد میشود و رنگ شفاف خودرا ازدست میدهد برای جلوگیری ازاین اتفاق بهتر است از لایه محافظ uv استفاده کنید در نظر داشته باشید که رزین چند لایه ی سنگین است که باید از ماده ای استفاده کنید که نه تنها وزن را زیاد نکند بلکه کنترل نیز بکند.برای اینکه آخر کار بخواهید تابلو را آویزان کنید باید توجه داشته باشید چون رزین سنگین است از دو پیچ پشت قاب برای آویزان کردن استفاده کنید.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته