هنرکده نیوشا

آموزش نقاشی روی چوب

  • آموزش نقاشی روی چوب

    نقاشی فانتزی | آموزش نقاشی | آموزش نقاشی روی چوب | چوب

    نقاشی روی چوب

    نقاشی روی چوب در بین هنرمندان طرفدار زیادی دارد و بسیار طرحهای جذابی را میتوانید با چوب های بلا استفاده و دورریختنی خلق کنید.اما توجه داشته باشید که مراحل نقاشی و اصولی نقاشی روی چوب را به صورت کامل اجرا کنید.

    چوب | آموزش نقاشی روی چوب | نقاشی روی چوب

    مراحل اولیه نقاشی روی چوب

    چوبی که انتخاب میکنید باید بدون ترک و سوراخ و ناهمواری باشد و درصورتی که ترک یا سوراخی داشته باشد باید بتونه کاری شود و اگر برآمدگی دارد باید سمباده کشی شود.

    زمانی که سطح چوب را بتونه کاری کردید بعد از خشک شدن سمباده بکشید که سطح کاملا یکدست و صاف شود.

    نحوه رنگ آمیزی

    بعد از سمباده کشی و صاف کردن سطح چوب نوبت به زیرسازی قبل از رنگ آمیزی میرسد. برای اینکه چوب رنگ کمتری را جذب کند و در مصرف رنگ صرفه جویی شود لازم است به سطح چوب پرایمر بزنیم . پرایمر مایعی بی رنگ است که لایه ی نازکی روی سطح کار ایجاد میکند .میتوانید به جای پرایمر از چسب چوب رقیق شده با آب هم استفاده کنید .

     بعد از خشک شدن پرایمر رنگ مورد نظر برای زمینه را انتخاب میکنیم. (بهترین رنگ برای بیس های چوبی رنگ اکرولیک میباشد).چوب هایی که ظاهر طبیعی تر و شاداب تری دارند نیاز به رنگ آمیزی زمینه نیست و میتوانید برای طبیعی جلوه دادن نقاشی زمینه ی کار را بی رنگ بگذارید.

    رنگ آمیزی زمینه

    بااسفنج یا قلمموی سرتخت نرم شروع به رنگ آمیزی زمینه ی چوب بکنید .از قلموی زبر به هیچ وجه استفاده نکنید چون رد قلمو روی کار مشخص میشود و نقاشی خراب میشود.بهتر است از اسفنج استفاده کنید چون تمام قسمتهای چوب را به خوبی پوشش میدهد.

     

     کسانی که تجربه ی کمی در کشیدن نقاشی دارند یا مبتدی هستند میتوانند برای کشیدن طرح موردنظر از شابلون استفاده کنند. بعد از رنگ آمیزی زمینه ی چوی و خشک شدن شابلون را روی سطح چوب قرار میدهید به طوری که جابه جا نشود چون ممکن از نقاشی خراب شود.برای رنگ آمیزی به وسیله ی شابلون نباید از قلممو استفاده کنید چون ممکن است رنگ از لابه لای شابلون بیرون بزند . برای این کار باید از اسفنج استفاده کنید .اسفنج را داخل رنگ میکنیم و با حرکات ضربه ایی کلیه قسمتهای موردنظر را رنگ آمیزی میکنیم . زمانی که کار به طور کامل خشک شد میتوانید به آرامی شابلون را از روی کار بردارید.

    بعد از رنگ آمیزی زمینه ی چوب طرح موردنظر را با کاغذ پوستی یا کاربن یا به صورت سلیقه ایی به سطح چوب انتقال دهید و با مداد پررنگ کنید .سعی کنید خطوط کشیده شده به مقداری پررنگ باشد که کلیات طرح مشخص باشد (چون بعد از رنگ آمیزی باید خطوط را پاک کنید).

    آموزش | آموزش نقاشی روی چوب | نقاشی روی چوب | چوب

    رنگ آمیزی طرح موردنظر را شروع میکنیم. برای کشیدن قسمتهای ریز کار میتوانید از قلموهای سرگرد استفاده کنید تا کار پخته تر دیده شود.برای ریزه کاری های جزیی هم میتوانید از قلموی تذهیب استفاده کنید .

    برای استفاده از رنگ روغن روی چوب باید اول با رنگ اکرولیک زمینه ی چوب را رنگ کنید بعد با رنگ روغنی روی رنگ اکرولیک کار کنید. برای رنگ ویترای هم همین روال را پیش ببرید.

     

    در مرحله آخر بعد از خشک شدن رنگها روی چوب سطح چوب را به طور کامل تمیز کنیدو تثبیت کننده بزنید که میتوانید از اسپری فیکساتور یا وارنیش استفاده کنید .

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    دوره جامع آموزش ساخت قالب های سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب و مولدهای سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته