هنرکده نیوشا

آموزش نقاشی روی سنگ

  • آموزش نقاشی روی سنگ

    نقاشی روی سنگ

    یکی از تکنیک های نقاشی محبوب و پرطرفداران است که حس بسیار خوبی به هنرمند و حتی بیننده میدهد . اجرای نقاشی روی سنگ طبیعت را برای بیننده تداعی میکند و هنرمند برای این کار میتواند خلاقیت زیادی داشته باشد از جمله تلفیق سنگ و چوب باهم که در ادامه ی مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    نقاشی روی سنگ | نقاشی | نقاشی سنگی | سنگ

    برای اینکه شروع کنید به نقاشی روی سنگ میتوانید سنگ های صاف و صیغلی را از کنار رودخانه ها یا کنار سواحل جنوب و شمال یا داخل جنگل ها پیدا کنید . چون باید سطح سنگ صاف باشد پس بهتر از سنگ را از کنار رودخانه های جاری پیداکنید .حتی میتوانید از طریق فروشگاههای هنری سنگ های مناسبتر را تهیه کنید.بهترین نوع رنگ برای رنگامیزی روی سنگ رنگ اکریلیک میباشد .

    لوازم موردنیاز

    خمیر بتونه 

    سمباده نرم 

    رنگ اکریلیک یا گواش 

    مداد یا ماژیک سفید 

    قلمو در سایزهای مختلف

    انواع سنگ

    چوب

    چسب چوب برای چسباندن

    مراحل نقاشی روی سنگ

    مرحله اول 

     برای شروع نقاشی روی سنگ باید سنگ را به خوبی بشویید تا گردوغبار و گل و لای روی آن به خوبی پاک شود . اگر چنانچه با دست پاک نشد میتوانید با استفاده از مسواک کهنه یا برس آن را تمیز کنید .میتوانید داخل یک ظرف آب ولرم بریزید و سنگهارا داخل آن قرار دهید و چند ساعت بعد بشویید تا راحتتر تمیز شود .

     

    مرحله ی دوم 

    ساختن بتونه یا استفاده از بتونه ی آماده است . برای ساختن بتونه باید چسب چوب را با پودرمل ترکیب کنید تا به غلظت ماست چکیده برسد . بتونه ی آماده نیز در بازار موجود است و میتوانید از رنگ فروشی ها یا از فروشگاههای لوازم هنری تهیه کنید . برای قسمتهایی از سنگ که ناهموار است یا فرورفتگی دارد میتوانید با کاردک بتونه بزنید تا سطحی یکدست آماده شود .

     

    مرحله سوم 

    سطح بتونه کاری شده ی سنگ را با سمباده نرم سمباده کشی کنید به طوری که سطح کاملا صاف و یکدست شود . درصورتی که سطح به طورکامل یکدست نشد نگران نباشید چون سنگ در هر صئرت ناهمواری هایی دارد که جزو خاصیت سنگ است .

     

    مرحله چهارم

    رنگامیزی زمینه ی سنگ است . این مرحله کاملا سلیقه ای است چون برخی از طرح ها نیازی به رنگامیزی زمینه ندارند و باید مستقیم شروع کنید به کشیدن طرح اما برای کسانی که میخواهند زمینه را رنگامیزی کنند بهتر است از قلموی نرم سرتخت سایز بزرگ استفاده کنند تا رنگامیزی یکدست باشد و ردی از قلمو جا نیفتد .

     

    مرحله پنجم

    بعد از رنگامیزی زمینه ی نقاشی روی سنگ نوبت به  کشیدن طرح با مداد روی سنگ است . میتوانید با مداد عادی به صورت کمرنگ طرح مورد نظر را از اینترنت دانلود کنید و از روی طرح بکشید . یا اینکه به وسیله ی کاغذ پوستی طرح را رو سنگ انتقال دهید و یا با کاربن طرح را بکشید . این روش ها برای کسانی است که میخواهند کار نقاشی آنها سریعتر انجام شود یا اینکه میخواهند طرح دقیقتر به سنگ منتقل شود .

    گلدان سنگی نقاشی شده | نقاشی روی سنگ | سنگ | نقاشی سنگی

    مرحله ششم 

    رنگامیزی طرح را باید با قلم موی سرگرد انجام دهید . هرچه قلمموی شما باریک تر باشد دقت نقاشی بیشتر است و کار با جزییات و زیباتر میشود . برای رنگامیزی سطح سنگ میتوانید از طرحهای ماندالا که در مقاله های قبلی توضیح داده ایم استفاده کنید یا از نقطه کوبی استفاده کنید که بسیار زیبا خواهد بود . برای رنگامیزی سنگ کاملا آزادانه میتوانید طرح دلخواهتان را بکشید و هیچ محدودیتی وجود ندارد فقط با این کار سنگ را به عنوان عضوی در خانه و یا اتاق خود همیشگی و ماندگار میکنید . 

    اگر میخواهید روی سنگ نقطه کوبی انجام دهید نیازی به کشیدن طرح اولیه روی سنگ نیست فقط کافیست زمینه را رنگامیزی کنید بعد با پرگار محدوده ی نقطه کوبی ها را مشخص کنید و با قلم نقطه کوبی کار خودرا انجام دهید .

    بعد از رنگامیزی قسمتهای طرح از روی طرح دانلود شده میتوانید روی طرح سایه بزنید و حالت سه بعدی و طبیعی تر به آن بدهید .


    مرحله هفتم 

    اگر میخواهید سنگ را با چوب ترکیب کنید بعد از رنگامیزی کامل سنگ و رنگامیزی جداگانه ی چوب هردو را به هم با چسب چوب بچسبانید بعد میتوانید با شاخو برگ های مصنوعی و مینیاتوری روی چوب را تزیین کنید .


    مرحله هشتم

    مرحله آخر فیکس کردن رنگ روی سنگ است که میتوانید از وارنیش پایه آب استفاده کنید یا از اسپری فیکساتور برای فیکس کردن آن استفاده کنید .

    دیوارکوب سنگی | نقاشی سنگی | نقاشی روی سنگ | نقاشی

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    دیدگاه‌های نوشته