هنرکده نیوشا

آموزش ساخت صابون فانتزی

  • آموزش ساخت صابون فانتزی

    صابون فانتزی

    امروزه به علت استفاده ی بیش از حد از مواد شیمیایی ممکن است آسیب های جدی به پوست شما وارد شود که قابل جبران نباشد مثلا استفاده ی روزمره از صابون و مواد بهداشتی میتواند یکی از این موارد باشد . درست کردن صابون فانتزی با مواد طبیعی ممکن است در ظاهر کمی سخت به نظر برسد اما این حرفه بسیار جذاب است . ساخت صابون های فانتزی در خانه یک روش ارزان و سرگرم کننده است که میتوانید از این طریق به راحتی کسب درامد کنید .با این حال قبل از شروع به ساخت صابون های فانتزی باید حتما آموزش ببینید و حرفه ایی شوید . این صابون های زیبا و جذاب برای معطر کردن کمد لباس یا به عنوان تزیین در حمام و سرویس بهداشتی به کار میرود .

    صابون سازی | صابون | آموزش ساخت صابون سازی | صابون فانتزی

    مزایای صابون های فانتزی

    ساخت این نوع صابون به سرمایه ی کمی نیاز دارد و به عنوان شغل خانگی انتخابی بسیار مناسب است .باعث ایجاد سرگرمی و مناسب برای افرادی است که به دنبال شغل دوم هستند و با ساخت صابون فانتزی میتوان سلامت و بهداشت را به دیگران هدیه داد و از این نوع صابون ها به عنوان هدیه استفاده کرد.این کار باعث افزایش اعتماد به نفس و خود باوری در فرد میشود . چون این هنر و حرفه نوپا است و هنوز اشباع نشده میتواند آینده ی روشنی را برای کسب و کار شما رقم بزند.

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چرا صابون سازی را یاد بگیریم؟

    هنگامی که اسم صابون را میشنویم همیشه جسمی سخت و مستطیل شکل را به خاطر می آوریم که بوی تندی دارد اما این خصوصیات مخصوص صابون های قدیمی است که درحال حاضر صابون سازی مانند هنرهای دیگر تغییرات زیادی داشته که باعث شده صابون ها با ظاهر و عطر و رنگهای متفاوتی ساخته شوند .صابون ها در زندگی ما نقش بسیار مهمی در قسمت شست و شو و نظافت و بهداشت دارد.

    صابون میتواند کارهای دیگری از جمله  دور نگه داشتن حشرات ، روان شدن زیپ ها و کارهای دیگر از آن استفاده کرد .صابون های فانتزی در مقایسه با سایر صابون ها دارای جذابیت بیشتری هستند که در موارد گوناگونی برای تزیین از آنها استفاده میشود آموزش ساخت صابون فانتزی میتواند برای زیباتر کردن طراحی داخل حمام و یا قالب های هدیه ایی که به عزیزانتان میدهید استفاده کنید.

    صابون | صابون سازی | صابن سازی به روش سرد

    وسایل صابون سازی فانتزی

    عینک و دستکش ایمنی برای جلوگیری از تماس هیدروکسید سدیم با پوست دست .

    دو عدد دماسنج شیشه ای.

    همزن دستی و قاشق پلاستیکی یا چوبی .

    قالب پلاستیکی یا جعبه کفش یا قالب چوبی.

    چند عدد حوله برای تمیز کاری.

    کاغذ پوستی برای پوشاندن صابون درون قالب.

    ترازوی دیجیتالی برای اندازه گیری دقیق مواد.

    سود سوزآور یا هیدروکسید سدیم.

    روغن های دلخواه هر یک خواص که هرکدام خواص منحصر به فرد خود را دارند.

    صابون شفاف | صابون |صابون فانتزی | نحوه ساخت صابون فانتزی

    نحوه ساخت صابون فانتزی

    ابزارهای مخصوصی برای خورد کردن صابون وجود دارد اما اگر فقط چند بار برای خود صابون میستزید نیازی به تهیه ی آن ندارید و میتوانید از چاقو برای این کار استفاده کنید .با چاقو صابون را به قطعات کوچکتری تقسیم کنید تا راحتتر ذوب شودبعد همه ی آنهارا داخل یک پارچ شیشه ای بریزید.

    پارچ صابون را به مدت 30 ثانیه دی مایکروویو قرار دهید و آن را بیرون آورده وبا یک چوب کوچک هم بزنید . در صورت لزوم آنهارا برای 30 ثانیه دیگر قرار دهید تا کامل ذوب شود .میتوانید برای ذوب کردن آن از روش بن ماری استفاده کنید که در این روش باید پارچ صابون را روی بخار آب قرار دهید و هر از گاهی با یک چوب هم بزنید تا کامل ذوب شود.

    خورد کردن صابون | صابون سازی | صابون فانتزی

    در این قسمت از ساخت صابون های فانتزی میرسیم به قسمت رنگ زدن صابون . در یک کاسه ی کوچک یک قاشق چایی خوری رنگ را با یک قاشق سوپ خوری الکل ترکیب کنید و هم بزنید سپس به صابون های ذوب شده اضافه کنید و کامل هم بزنید تا به طور یکنواخت مخلوط شود .این مقدار رنگ برای 250 گرم صابون مناسب است برای مقدار بیشتر باید اندازه را به نسبت تغییر دهید و رنگ صابون خودرا روشنتر و یا تیره تر کنید.

    با توجه به رایحه ای که دوست دارید میتوانید از روغن اسانس استفاده کنید . برای 250 گرم صابون 3 میلی لیتر روغن اسانس اضافه کنید . برای اندازه گیری و اضافه کردن روغن میتوانید از قطره چکان نیز استفاده کنید.

    حال باید تصمیم بگیرید که شکل صابون شما چگونه باشد که برای این کار میتوانید از انواع قالب های سیلیکونی که در بازار وجود دارد استفاده کنید . صابون را داخل قالب بریزید و یک مقدار الکل را داخل بطری اسپری کنید . میتوانید از یک آب پاش کوچک استفاده کنید و بعد از ریختن صابون در قالب ها برای از بین رفتن حباب ها روی آنها الکل اسپری کنید.بعد صبر کنید تا صابون کاملا خنک و سفت شود که ممکن است بین 2 تا 4 ساعت این فرایند طول بکشد . بعد از اطمینان از آماده بودن به راحتی آنها را از قالب جدا کنید.

    حالا کلی صابون جذاب و رنگارنگ داریم که رایحه ی مورد علاقه ی ما را دارد و از دیدن آن لذت ببرید.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته