هنرکده نیوشا

آموزش ساخت جاسویچی رزینی

  • آموزش ساخت جاسویچی رزینی

    جاسویچی رزینی

    جاکلیدی و جاسویچی ها از نظر شکل و طرح بسیار متنوع هستند و هنرمندان میتوانند با به کاربردن خلاقیت و سلیقه ی خود کارهای متنوع و جذابی را خلق کنند .کاربرد اصلی جاسویچی ها به عنوان یک شی ء تزیینی کنار کلیدهای ضرور به کاربرده میشود که با این کار از گم شدن یا دزدین کلیدها تا حدود جلوگیری میشود .میتوانید با وسایل و اشیاء اطرافتان جاسویچی ها جذابی بسازید که برخی از آنها به شکل حروف الفبا هستند که هم به صورت فارسی و هم لاتین در بازار موجود هستند . جاسویچی های الفبایی به عنوان یک جاسویچی شخصی میتواند هدیه ی جالبی برای اعضای خانواده یا دوستان شما باشد.

    جاسویچی | جاسویچی رزینی | رزین | آموزش جاسویچی رزینی

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    وسایل موردنیاز

    قالب حروف الفبا 

    با جنس سیلیونی رزین در بازار عرضه میشود . این قالب ها از سیلیکون انعطاف پذیرترو بادوام تر هستند که بارها قابل استفاده هستند . انواع مختلف رزین مثل رزین اپوکسی ، پلی استر ، رزین uv برای کارهای هنری و تزیینی کاربرد دارد و استفاده میشود . رزین اپوکسی شفاف مناسب برای قالب گیری و ساخت الفباهای رزین میباشد.

    صدف رزینی | رزین | جاسویچی رزین | جاسویچی

    رزین 

    رعایت نسبت دقیق رزین و هاردنر بسیار مهم و ضروری است .توجه داشته باشید طبق دستورالعمل روی رزین پیش بروید و نکات را رعایت کنید تا خروجی کار قابل قبول باشد.

     

    مته 

    برای سوراخ کردن جای قلاب پیچ و وصل کردن حلقه های جاسویچی و جای آویز کردن . توجه کنید از مته دستی استفاده کنید تا قلاب داخل رزین محکم وصل شود .

     

    دم باریک 

    برای اتصال حلقه های فلزی و اتصال آنها به یکدیگر باید از دم باریک استفاده کنید تا سریعتر انجام شود و آسیبی به دست شما وارد نشود .

     

    همزن

    سیخ چوبی یا چوب بستنی برای مخلوط کردن رزین و هاردنر مناسب است و لازم نیست از همزن های خاصی استفاده کنید .

     

    ظرف یکبارمصرف

    از لیوان یکبارمصرف پلاستیکی برای نگهداری و هم زدن مواد دیگر و همچنین رزین میتوانید استفاده کنید .

     

    خلال دندان و یک سوزن ظریف 

    برای جابه جاکردن قطعات ظریف و کوچک داخل رزین و یا ترکاندن حباب های هوا درون رزین لازم است که از خلال دندان یا سوزن استفاده کنید .

     

    موچین 

    برای قراردادن زیورآلات و گل های خشک در رزین از موچین استفاده میشود . زنجیر ، حلقه و پیچ های قلاب دار فلزی محکم و مقاوم برای اتصال به کار رزینی و تکمیل جاسویچی لازم میباشد .

     

    دستکش

    برای جلوگیری از آغشته شدن دست به رزین استفاده میشود . چون با تماس دست با رزین ممکن است باعث بیماری های پوستی و حساسیت شود . رزین با آب از روی دست پاک نمیشود پس توجه داشته باشید که دست شما هیچ گونه تماسی با رزین نداشته باشد . برای این کار میتوانید از دستکش لاتکس یا دستکش های یکبارمصرف استفاده کنید.

     

    ماسک یا پوشش دهان

    برای اینکه بخار ناشی از رزین مضر و سمی میباشد و تنفس آن ممکن است باعث بیماری های ریوی در دراز مدت شود پس استفاده از ماسک در این کار بسیار ضروری است .

     

    ورق کاغذی یا پلاستیکی

    سطح کار خودرا با یک ورق کاغذی یا روزنامه ی قدیمی بپوشانید تا قطرات چسبنده ی رزین روی میز و وسایل شما نریزد . چون در صورت ریختن رزین روی میز ممکن است خشک شود و امکان پاک شدن وجود ندارد .

     

    جاسویچی صدفی | جاسویچی | رزین | جاسویچی رزینی

    جاسویچی صدف

    میتوانید برای اجرای این نوع جاسویچی از کنار دریا صدف موردنیاز خودرا پیدا کنید و اگر به دریا دسترسی ندارید میتوانید به صورت آنلاین و حتی حضوری از فروشگاههای هنری و یا لوازم تحریرها تهیه کنید .

    صدف را به خوبی با آب بشویید و با دستمال تمیز پاک کنید و توجه داشته باشید هیچگونه پرز و گردو غباری روی لایه ی داخلی صدف باقی نماند بعد میتوانید تمام مراحل بالا را روی صدف پیاده کنید . معمولا برای این تکنیک از دورنگ رزین استفاده میکنند مثلا آبی و شفاف .

    اول از همه رزین و هاردنر را با اندازه ی درست باهم ترکیب کنید بعد با استفاده از رنگ جوهری ، خمیری و صدفی میتوانید رنگ دلخواه خودرا درست کنید .اول رزین رنگ شده را به مقدار کم داخل صدف بریزید بعد اشیاء دلخواهتان مثل شن ، ماهی ، گل ، خرچنگ و… را بعد از چندساعت که رزین درحال خشک شدن بود با موچین داخل صدف بگذارید بعد از 24 ساعت که به طورکامل رزین خشک شد رزین شفاف را روی آن بریزید تا لایه ای شفاف روی کار به عنوان محافظ و دادن حالت سه بعدی به رزین باشد.

     

    جاسویچی | جاسویچی رزینی | رزین | آموزش جاسویچی رزینی

    جاسویچی رزینی نقطه کوبی

    میتوانید با استفاده از بیس های آماده چوبی در اندازه های مختلف نیز جاسویچی رزینی بسازید . به این صورت که چوب را سمباده کشی کنید و زمینه را رنگ آمیزی کنید بعد نقطه کوبی را روی آن اجرا کنید میتوانید بجز نقطه کوبی هرنوع طرحی را روی آن نقاشی کنید و اجرا کنید . بعد از چندساعت که به طورکامل خشک شد میتوانید رزین غلیظ را به صوزت لایه ای محافظ روی چوب بریزید.

     

    با اضافه کردن منگوله و اشیا تزیینی به جاسویچی جلوه ی زیباتری بدهید و از حالت ساده خارج کنید .

    جاسویچی های حروف الفبا را نیز با سلیقه ی خود میتوانید بسازید به این صورت که قالب سیلیکونی مخصوص را تهیه کنید بعد رزین و هاردنر را باهم ترکیب کنید . یک لایه ی نازک از رزین آماده شده را داخل قالب بریزید و اکلیل و اشیاء موردنیاز را با سلیقه ی خود داخل قابل بریزید . برای اینکه کار به صورت سه بعدی دیده شود و لایه لایه باشد میتوانید هرلایه را رزین نازک بریزید بعد از خشک شدن هرلایه میتوانید لایه بعدی را بریزید .

    در آخر میتوانید برای اینکه پشت کار شفاف نباشد از رزین رنگی استفاده کنید و یک لایه رزین رنگی بریزید .

    جاسویچی میوه ای | جاسویچی | رزین | جاسویچی رزینی

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته