هنرکده نیوشا

۳ تکنیک کار با پودر طلا (قابل پیاده سازی روی پودرسنگ هنری ترک ، پلی استر و..)

  • ۳ تکنیک کار با پودر طلا (قابل پیاده سازی روی پودرسنگ هنری ترک ، پلی استر و..)

    پودر طلا

    دوستان این پودرها در رنگ های طلایی و نقره ای و مسی با طیف های روشن و تیره موجوده و بصورت گرمی فروخته می شود.با توجه به نوع ایرانی یا آلمانی قیمت ها متفاوت است که قطعا نوع آلمانی جلا و درخشش بیشتری دارد.در اکثر کلاس های هنری به شما آموزش داده میشود برای استفاده ،این پودر باید وارنیش مخلوط بشود ولی وارنیش های ایرانی فوق العاده بی کیفیت هستند و وارنیش های کادنس و ریچ فوق العاده گرون،به همین دلیل توصیه ی ما استفاده از وارنیش نیست.
    ما روش کم هزینه تری که در عین حال جلای بیشتری هم به کار داده می شود به شما آموزش میدهیم،ما توصیه میکنیم پودر با مقداری روغن جلا و تینر روغنی مخلوط شود.روغن جلا از نوع ایرانی با قیمت بسیار پایین میتوانید تهیه کنید.

    روش کار:
    مقداری از پودر (طلایی،نقره، مسی و..)با روغن جلا مخلوط کنید تا مایع سفت و چسبنده ای بدست بیاد و بعد با کمی تینر رقیقش کنید.دقت کنید به قدری این ترکیب همزده بشه که هیچ گونه گوله ی پودر حتی در ابعاد ریز هم توی ترکیب باقی نماند وگرنه روی کار ناهمواری ایجاد میکنه.تینر در حدی بزنید که مایع خیلی شل نشه و از سطح کار شره نکند.
    کمی از مخلوطی که بدست آوردید به سطح کار بزنید. اگر احساس کردید سطح کار چندان طلایی نشد کمی دیگه پودر به مخلوط اضافه کنید.اگر احساس کردید کمی مخلوط سفت هست با روغن یا تینر بیشتر رقیق کنید و اگه احساس کردید خیلی شل شده کمی زمان بدید چون تینر سریع میپره،پس به همین دلیل که تینر فراره در صورتیکه حجم زیادی از مخلوط درست کردید تا تعداد بالایی کار رنگ کنید لازمه ده دقیقه یکبار کمی تینر به مخلوط اضافه کنید تا مجدد رقیق شود.

    ۳ تکنیک کار با پودر طلا
    پودر طلای،روغن جلا،قلم مو و...

    ترکیب کردنه تینر و پودر و روغن جلا یک کار کاملا تجربی بوده و دستورالعمل خاصی برای اندازه گیریه مقدار و میزان هرکدوم وجود ندارد.ترکیبی که انجام میدید با یکبار قلم زدن روی نمونه کار، کاملا متوجه می شوید که اندازه ی چه چیزهایی رو باید کم و زیاد کنید تا به نتیجه ی دلخواه برسید.این ترکیب برخلاف وارنیش، به هیچ وجه رد قلم روی کار ایجاد نم یکند و توصیه ی ما برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب ،دو دست رنگ زدن به فاصله ی ۱۰ دقیقه می باشد.
    توصیه بعدی 👇
    یک روز بعد از خشک شدنه کامل، برای ضد خش نمودن و مقاوم کردنه رنگ طلایی بهتر است روی کل کار کیلر بزنید.کیلر نوعی اسپری هست که یک لایه ی بی رنگ به سطح کار اضافه میکنه و از رنگ محافظت میکنه.کیلر هم در دو نوع مات و براق به فروش میرسه که با توجه به سلیقه ی خودتون میتونید خرید کنید.نوع ایرانی ارزانتر از خارجیی است ولی مات ندارد و فقط بصورت براق ارائه میشه.

    نکته👇
    پودر طلایی درتکنیک های مختلفی استفاده می شود،چیزی که الان به شما آموزش داده شد مطابق نمونه در عکس ،ایجاد یک سطح کاملا طلایی روی کار است.

    ۳ تکنیک کار با پودر طلا
    پودر طلای،روغن جلا،قلم مو و...

    تکنیک دیگه شاپون کاری است که بعدا به شما آموزش داده می شود ولی تکنیک ساده تر که خیلی شبیه شاپون کاری باشد  و کمی عمق و سایه به کار داده بشود به شرح زیر هست:
    بهترین روش این است که ابتدا کل کار با رنگ قهوه ای رنگ شود بعد از خشک شدن،ترکیب پودر وروغن جلا به سطح کار زده شود تا منافذ و شیارها قهوه ای باقی بماند.ضمن اینکه رنگ قهوه ای باعث میشود پودر جلوه و جلای بیشتری بگیرد و خوشرنگتر شود.

    نکته:👇
    در تکنیکی دیگه سطح کار رنگ مشکی مات بزنید و روی کار ترکیب پودر نقره ای و روغن جلا و تینر بزنید و نتیجه ی فوق العاده زیبای این تکنیک رو مشاهده کنید.نمونه کار شما کاملا شبیه فلز نقره در میاد و فوق العاده تکنیک کاربردی و زیبایی هستش.هر سه تکنیک رو امتحان کنید و از نتیجه ی کار لذت ببرید.

    نکته:👇
    شستشوی قلم مو با تینر و صابون را از یاد نبرید.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود ما را معرفی کنید.

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹۰ رای
    دیدگاه‌های نوشته