هنرکده نیوشا

پودر سنگ ترکیه | پودر سنگ قالبگیری و قالب سازی

  • پودر سنگ ترکیه | پودر سنگ قالبگیری و قالب سازی

    پودر سنگ ترکیه محصول و جنس بسیار با کیفیتی است که اخیرا درایران با استفبال بسیار خوبی موجه شده است.و نیاز افرادی که در صنعت قالبسازی صنعتی وقالبگیری و یا مجسمه سازی هستند را به خوبی پوشش می دهد. در واقع پودر سنگ هنری ترک (پودر سنگ ترکیه) را با آب مخلوط کرده و هم می زنیم که بعد از چند دقیقه حالت روانی مانند ماست پیدا میکند که میتوانیم به آن شکل بدهیم و یا درون قالب ریخته و منتظر بمانیم تا سفت شود و شکل قالب را به خودش بگیرد.پودر سنگ ترکیه(پودر سنگ هنری ترک)برخلاف پودر ساختمانی رنگ سفیدی دارد و بسار مقاومه(در برابر ضربه،رطوبت و..)و بسیار نرم و یک دست می باشد(همچنین محصول به دست آمده ضدخش می باشد).در کل با پودر سنگ ساختمانی و گچ و.. قابل قیاس نسیت. میتوانیم با اضافه کردن حدود یک درصد انواع رنگ های معدنی ( پیگمنت رنگی | رنگ پودری ) و یا آلی آن را رنگی کرد و به رنگ دلخواه درآورد.از ویژگی های این محصول نداشتن حباب و روانی بسیار بالا در حین کار و سختی و مقاومت بالای آن بعد از خشک شدن است. رنگ پذیری این محصول بشدت بالا بوده و براحتی می توان آنرا رنگ آمیزی کرد.دانه بندی بسیار ریز و یکدست بودن دانه بندی آن نیز باعث دقت بالای پودر سنگ ترکیه در هنگام کار می شود.

    پودر سنگ هنری ترک رنگ زرد
    پودر سنگ هنری ترک رنگ زرد
    ویژگیهای پودرسنگ ترکیه هنرکده نیوشا:
    1. مقاومت بسیار بالا
    2. رنگ پذیری عالی
    3. ضد خش بودن پودرسنگ هنری ترک هنرکده نیوشا
    4. بدون مواد مضر و بد بو،به راحتی میتونید یه کسب کار خانگی پر سود راه اندازی کنید.

    نمونه کار زیر یک استند اسم زیباست که در تهیه آن از پودر سنگ هنری ترک استفاده شده است.

    استند زوج

    کار با پودر سنگ ترکیه برای ساخت نمونه قالب اولیه با کیفیت:

    قالبتون حتما باید تمیز باشه و تو یه ظرفی به مقداری که لازم دارین آب میریزید،بعد پودرسنگ هنری ترک کم کم به آب اضافه میکنید اینقدر این کارو انجام میدین  که پودرسنگ ترکیه خشک مثل یه جزیره روی اب بمونه(میتونید همون روش دو نیم پیمانه پودرسنگ ترک(یا دو پیمانه) و یک پیمانه آب به این روش استفاده کنید) اگ مرکز ظرفتون بریزین بهتره کمتر از یک دقیقه فرصت میدین همینجوری بمونه،بعد با ته قاشق هم بزنین.تو این روش نه دون دون میشه نه حباب میزنه. وقتی به مرحله ی نیم بندی رسید با لبه ی خط کش بکشین روش تا پشت کارتون هم صاف باشه.

     

    نسبت آب مصرفی: 

    ۳۰ درصد وزنی پودر سنگ ترکیه،یعنی برای دو پیمانه و نیم پودر سنگ ترکیه یک لیوان آب مصرف کنید.

     

    محدوده زمان سخت شدن و مدت زمانی که باید داخل قالب بمونه:

     بعد از ادغام آب و پودر سنگ هنری ترک (پودر سنگ ترکیه)زمانی که حالتی روان مانند ماست پیدا کرد و داخل قالب ریختید بگذلرید ۴۰ دقیقه داخل قالب بمونه.

    در نهایت اگر دوست دارید با نحوه کار با پودر سنگ  و یا بسیاری از موضوعات دیگر در این رابطه آشنا شوید و خودتان محصولاتی با استفاده از پودر سنگ بسازید، می توانید با ثبت نام در دوره جامع هنرکده نیوشا  و پشتیبانی دو ساله هنرکده به درآمد میلیونی با کمترین سرمایه ، در این کار برسید.

    دوره جامع هنرکده نیوشا | آموزش ساخت قالب سیلیکونی | اکسسوری سنگی | سنگ مصنوعی

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود ما را معرفی کنید.

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    دیدگاه‌های نوشته