هنرکده نیوشا

پاک کردن شمع از سطوح مختلف

پاک کردن شمع از سطوح مختلف

شمع

شمع ها طرفداران زیادی در بین مردم دارند و همه دوست دارند در دکوراسیون خانه ی خود از شمع استفاده کنند چون نور شمع باعث ایجاد آرامش و حس مثبت میشود اما ممکن است زمانی که موم داغ است به طور تصادفی روی سطوح مختلف مثل فرش ، مبل و… چکه کند و لکه های زشتی روی آنها باقی بماند . پاک کردن موم زمانی که خشک میشود آسان است اما باید جای لکه ی باقی مانده روی آنها را بتوانید تمیز کنید .

شمع | پارافین شمع | موم شمع | لکه شمع

روش پاک کردن لکه شمع از روی لباس

برای شروع این کار ابتدا اتو را گرم کنید و به صورت منظم در پایین ترین تنظیمات خود قرار دهید .موم را با چند حوله ی کاغذی بپوشانید و اتو را روی آن بکشید . این گرما موم سفت و سخت را هم ذوب میکند که بعد از ذوب شدن روی حوله ی کاغذی جذب خواهد شد.حوله هارا باید چند بار تعویض کنید تا تمام موم از روی فرش پاک شود . همچنین میتوانید موم شمع را از روی لباس با همان روش پاک کنید . اگر لکه ی روغنی نیز روی لباس باقی ماند میتوانید از لکه برهای تجاری استفاده کنید.

پاک کردن لکه از روی موکت و فرش

بعضی اوقات لازم است بدون استفاده از گرما موم شمع را پاک کنید چون گرما ممکن است به فرش آسیب بزند. این کار ممکن است زمانی رخ دهد که فرش از الیاف مصنوعی ساخته شده باشد . در این حالت میتوانید موم را به منظور پاک کردن فرش خشک کنید. تکه یخ را  روی فرش قرار دهید تا موم سفت شود . موم سفت شده را میتوانید بلافاصله با قاشق از روی فرش پاک کنید. بعد از تمیز کردن ممکن است بعضی از لکه های رنگ موم روی سطح فرش باز هم دیده شود برای این نوع لکه یک محلول تمیز کننده فرش را با الکل و دوبخش آب ترکیب کنید . چند قطره از محلول را روی لکه بزنید و لکه را با دستمال کاغذی سفید پاک کنید . وقتی لکه از بین رفت اجازه دهید تا سطح فرش کامل خشک شود.

پاک کردن لکه از روی کفش چرم

برای پاک کردن موم شمع از روی چرم و یا کفش جیر باید اول از همه تکه های یخ را روی قسمت آسیب دیده چرم قرار دهید . تکه یخ را در کیسه ی پلاستیکی بپیچید و بعد به تمام قسمت های محل آسیب دیده تماس بدهید . این کار به سخت کردن موم کمک میکند در نتیجه کندن موم از سطح چرم راحتتر میشود .اگر موم روی آن باقی بماند خمیر غلیظی از خاک و آب را آماده کنید . لکه موردنظر را با این خمیر آغشته کرده و صبرکنید تا خشک شود بعد گِل خشک شده را با استفاد از برس پلاستیکی نرم پاک کنید اگر باز هم لکه پاک نشد ممکن است مجبور شوید باز هم این کار را تکرار کنید.

دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

لکه شمع | پارافین شمع | پارافین | موم شمع | موم

پاک کردن لکه از روی سطوح چوبی

برای پاک کردن لکه ی موم شمع از روی سطوح چوبی طبق معمول باید از یخ داخل کیسه ی پلاستیکی استفاده کنید . کندن و جداکردن موم از چوب مشکل است چون هر شیء تیزی ممکن است به بافت چوب آسیب بزند همچنین چون موم داغ شده بین بافت های چوب نفوذ میکند جدا کردن موم از آن کار دشواری خواهد بود.برای این کار میتوانید از کارت اعتباری پلاستیکی یا خط کش پلاستیکی استفاده کنید . بعد سطح چوب را با پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید . از پارچه ی پشمی برای چوب استفاده کنید در نهایت به آرامی یک روغن یا کرم را روی منطقه ی لکه بمالید تا کاملا پاک شود.

پاک کردن موم از لیوان شیشه ای

برای اینکه موم شمع را از لیوان شیشه ای پاک کنید آن را 8 الی 10 ساعت در فریزر قرار دهید .از یک چاقوی ساده برای شل کردن یک لایه سخت موم استفاده کنید . درحالی که موم را از لیوان بیرون می آورید فقط باید مواظب باشید که زیاد از زور استفاده نکنید چون ممکن است باعث ایجاد شکستگی یا ترک روی لیوان شود . در صورتی که موم روی لیوان باقی بماند شیشه را با استفاده از محلول آب گرم و صابون بشویید تا کامل پاک شود.

لکه شمع | شمع | پارافین شمع | موم شمع

پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری

برای اینکه لکه ی شمع از روی کاغذدیواری کار ساده ای است . به این صورت که ابتدا شمع را با کارد از روی دیوار جدا کنید و بعد با یک مداد پاکن آن را خوب تمیز کنید .مراقب باشید که با کارد سطح کاغذ دیواری را نخراشید یا به آن آسیب بزنید.

پاک کردن لکه شمع از روی موزاییک

برای اینکه لکه ی شمع را از روی موزاییک کف خانه یا حیاط پاک کنید باید مقداری سرکه را گرم کنید و روی لکه بریزید بعد آن را با آب و صابون نیم گرم بشویید و سریع خشک کنید تا لکه رفع شود .بنابر این میتوانید ببینید که بهترن راه برای از بین بردن موم شمع از هر سطحی با سفت تر شدن موم امکان پذیر است .برای به دست آوردن بهترین نتیجه از این روشهااگر موم روی زمین و یا روی هر سطح دیگری ریخته شود باید سریع اقدام انجام دهید.

لکه ی شمع روی شمعدان

میتوانید شمعدان فلزی را در یخچال و یا در فریزر به مدت چند دقیقه قراردهید و به محض سفت شدن پارافین آن را به راحتی بکنید ولی برای شمعدانهای بلوری و کریستالی از آنجا که معمولا امکان استفاده از گرما و سرما وجود ندارد پنبه ای را به الکل صنعتی آغشته کنید و بر روی شمعدان بمالید بعد با پارچه ی تمیز آثار باقی مانده را از بین ببرید.

لکه شمع | شمع | پارافین شمع | موم شمع | لکه

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته