هنرکده نیوشا

نحوه نقاشی غروب خورشید

نحوه نقاشی غروب خورشید

غروب خورشید

غروب خورشید اتفاقی دیدنی و بسیار جذاب است که همه ی مردم با دیدن آن و ثبت این لحظه خاطره ی خوبی را برای خود رقم میزنند .دیدن غروب خورشید آرامشی را به همراه دارد که دلیل این آرامش به وجود آمدن رنگهای گرم در این پدیده میباشد . با غروب افتاب رنگهای زرد که متمایل به تناژ قرمزی هستند پدید می آید .

این پدیده را عکاسان مختلف و نقاشان در طول تاریخ ثبت کرده اند و و توانسته اند طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهند.

دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

غروب | نقاشی |نقاشی غروب | غروب نقاشی

برای ترسیم غروب خورشید اول از همه باید فید یا محو کردن رنگهارا بلد باشید . محو کردن رنگها یعنی از بین بردن مرز بین دو رنگ که در ادامه و کنارهم قرار میگیرند به صورتی که هر دو رنگ با هم ترکیب شوند و مرزی بین آن دو تشخیص داده نشود . برای کشیدن منظره ی غروب خورشید میتوانید از تکنیک ها و ابزارهای مختلفی استفاده کنید از جمله : مدادرنگی ، آبرنگ ، رنگ روغن ، رنگ اکریلیک ، پاستیل گچی و روغنی ، مرکب رنگ و… 

 

مداد رنگی

برای اینکه منظره غروب خورشید را بکشید به مداد رنگی به رنگ های سفید ، زرد ، نارنجی و قرمز نیاز دارید . معمولا قسمتهایی از غروب که به خورشید نزدیکتر است زردتر و قسمتهای بالایی نقاشی که از خورشید فاصله میگیرد قرمزتر است. برای رنگامیزی و ایجاد حالت غروب معمولا از رنگ روشن به سمت تیره حرکت بکنید چون محوکردن دورنگ راحتتر انجام میشود .

اول از همه در صورتی که مبتدی هستید با یک شابلون قسمت قرار گرفتن خورشید را مشخص کنید و اطراف آن را با رنگ زرد به صورت رفت و برگشت افقی رنگامیزی کنید.اگر قبلا این کار را انجام داده اید و تجربه ی نقاشی کردن دارید به شابلون نیاز ندارید و میتوانید با مدادرنگی رنگ زرد محدوده ی قرار گیری خورشید را مشخص کنید و اطراف آن را با رنگ زرد رنگامیزی کنید.

توجه داشته باشید حتما از حرکات یک جهت و یا رفت و برگشتی افقی برای رنگامیزی استفاده کنید در غیر این صورت رد تغییر جهت مداد روی کار باقی میماند و خروجی کار خراب میشود.

رنگ نارنجی را نیز در بالای رنگ زرد بکشید و با استفاده از رنگ زرد مرز بین دو رنگ را از بین ببرید.بعد از رنگ نارنجی رنگ قرمز را نیز با همین ترتیب بکشید .حتما عمل محو کردن را به درستی انجام دهید تا کار طبیعی تر جلوه دهد .

 

غروب | غروب خورشید | خورشید

آبرنگ

برای کشیدن غروب با استفاده از آبرنگ و استفاده از تکنیک خیس در خیس باید قسمت پایینی آسمان را ابتدا با قلموی خیس با آب روی مقوا یا کاغذ بزنید بعد با قلمو رنگ را با حالت دورانی رفتو برگشتی در قسمت پایینی نقاشی بکشید. بعد در ادامه رنگ های تیره تر را در ادامه ی آن و با خطهای متوالی بکشید.

این کار را برای رنگ های نارنجی و قرمز نیز انجام دهید تا حالت غروب به خوبی اجرا شود. میتوانید برای اینکه قسمت خورشید بی رنگ باشد از شابلون و یا چسباندن کاغذ یا مقوا روی آن استفاده کنید که این روش بیشتر برای روش های دیگر کاربرد دارد چون آب به قسمت های زیرین کاغذ نفوذ میکند . برای این کار میتوانید از چسب نیز استفاده کنید . با قلمو نیز میتوانید این مرز را مشخص کنید و بعد از رنگامیزی خورشید را نیز رنگ کنید.

اگر از ابزار رنگامیزی دیگری مثل گواش و مرکب و … استفاده میکنید همین مراحل را جلو ببرید چون نحوه ی نقاشی کردن با ابزارهای رنگامیزی مایع تقریبا یکسان است تنها در میزان غلظت و رنگدهی آنها مقداری باهم تفاوت دارند که با تجربه و استفاده از هرکدام از آنها به راحتی به دست می َآید.

غروب آفتاب ممکن است از تناژ های مختلفی تشکیل شده باشد حتی میتاند حالت فانتزی و انتزاعی نیز داشته باشد برای همین خود را محدود به چند رنگ یکسان نکنید . برای این کار میتوانید از تناژ آبی و بنفش ، صورتی و بنفش ، زرد و آبی و… استفاده کنید و به کار خودتان خلاقیت بدهید .

رنگ روغن و رنگ اکریلیک

برای اینکه از ابزار رنگامیزی مثل رنگ روغن یا رنگ اکریلیک استفاده کنید لازم است نکات مهمی را در مورد استفاده از آن بدانید تا خروجی کار مورد پسندتان باشد .

معمولا نقاشی هایی که با استفاده از رنگ روغن و رنگ اکریلیک کشیده میشوند دقت و ظرافت بالاتری نسبت به آبرنگ و مرکب و بقیه ی ابزارهای رنگی مایع دارند . یعنی هرچه بیشتر از جزییات در نقاشی خود استفاده کنید کار پخته تر و زیباتر خواهد شد .

رنگ های روغنی همانطور که از نامشان پیداست برپایه ی روغن هستند یعنی حلال آنها مواد روغنی است بر خلاف رنگهای اکریلیک که حلال آن آب است و با آب حل میشود . طرح و نقاشی هایی که با رنگ روغن کشیده میشوند به حالت طبیعی خود نزدیکتر بوده و رئال به نظر میرسند .البته به میزان توانایی و مهارت نقاش نیز بستگی دارد .اگر به عنوان یک فرد مبتدی که به تازگی نقاشی را شروع کرده میخواهید از ابزارهای رنگی استفاده کنید پیشنهاد ما در ابتدا گواش و بعد از گواش رنگ های اکریلیک است .با پیشرفتتان در نقاشی و حرفه ای تر شدن میتوانید از رنگهای اکریلیک مارک معتبر و رنگهای روغنی نیز استفاده کنید چون نحوه ی کار کردن و ترکیب رنگهای اصولی به زمان و تجربه ی کافی نیاز دارد.

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
دیدگاه‌های نوشته