هنرکده نیوشا

نحوه ساخت سنگ مصنوعی مشکی

نحوه ساخت سنگ مصنوعی مشکی

چگونه باید سنگ مصنوعی را رنگ کنیم؟ 

سنگ های مصنوعی به دلیل متنوع بودن از نظر رنگ در مقایسه با سنگ های طبیعی طرفداران بیشتری دارند و بیشتر در نماهای داخلی و خارجی ساختمان از آن استفاده میکنند . حتی از سنگ های مصنوعی در ساخت اکسسوری ها و وسایل سنگی تزیینی نیز استفاده مکنند که طرفداران بسیار زیادی دارد . اجرای رنگ برای کسانی که سگ مصنوعی را تولید میکنند بسیار مهم است چون رنگها روی میزان  زیبایی و میزان تزیینی بودن آنها تاثیر میگذارد.اگر هنگام ساخت سنگ مصنوعی در بین رنگ و کیفیت آن و سایر ترکیبات تناسب ایجاد کنند محصول تولید شده زیبایی چندین برابری خواهد داشت 

برای این که بتوانید سنگ مصنوعی را در رنگهای متنوع و مختلف تولید کنید باید ابتدا آموزشهای سنگ مصنوعی را به طور کامل ببینید و یاد بگیرید . که در دوره ی جامع هنرکده ی نیوشا به طور کامل کار با انواع سنگ مصنوعی و نحوه ترکیب آن با رنگهای مختلف همچنین اجرای تکنیک های مختف روی سنگ مصنوعی و ساخت انواع وسایل تزیینی و اکسسوری به شما آموزش داده میشود . با واردشدن به سایت هنرکده نیوشا و یا تماس با پشتیبان به راحتی میتوانید این هنر پر کاربرد را یاد بگیرید و از آن کسب درامد کنید .

معمولا با ترکیب هرنوع رنگی به پودرسنگ و مخلوط آن با آب مقداری رنگ را از حالت واقعی خود کمرنگتر نشان میدهد .برای اینکه وسایل تزیینی و اشیاء سنگی با رنگ مشکی زغالی بسازید اصول خاص و شرایط مخصوصی نیاز دارد .

پیگمنت رنگی | پیگمنت | سنگی | پودرسنگ

دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

پیگمنت مشکی | پیگمنت | پودرسنگ

رنگ مشکی

پیگمنت های مشکی در بین رنگدانه ها اهمیت بالای دارد چون امروزه علاوه بر تولید محصولات مشکی برای تینت کردن بسیاری از محصولات رنگی نیز مورد استفاده قرار میگیرند . پیگمنت مشکی به روش های مختلفی تولید میشوند .جالب است بدانید که در بین رنگدانه های مشکی پیگمنت های بر پایه ی کربن معمولا بانام کربن بلک یا پیگمنت دوده شناخته میشوند و برتری خود را حفظ کرده اند که بیشترین خرید و فروش پیگمنت مشکی به آنها اختصاص دارد .

روش های مختلفی برای تولید پودر پیگمنت مشکی وجود دارد که روش های کوره ای ، کانالی و دوده چراغی را برای پیگمنت های کربنی استفاده میکنند و روش های استخراج از سنگ معدن را برای پیگمنت های گرافیت و اکسیدآهن مشکی استفاده میکنند . روش تولید مصنوعی اکسید آهن مشکی نیز وجود دارد .

روش کوره ای :

در این فرایند مواد نفتی با میزان آروماتیک بالا به منطقه ی سوختن احتراق بسیار زیاد در یک محفظه مخصوص تزریق میشوند . این مواد در اثر دمای بالا به کربن و محصولات داغ دیگری مثل گاز و شعله های ناشی از سوختن آن تجزیه میشوند.بعد پیگمنت کربن را به منطقه ی خنک کننده خارج از کوره دمیده میشوند و به وسیله ی سیلیکون ها و فیلترهای کیسه ای از سایر مواد گازی جدا میشوند عواملی که در تولید رنگدانه های کربن بلک موثر هستند و میتوانند قابل تغییر باشند شامل طرح کوره ، انتخاب ماده مورد استفاده ، دمای کوره و نوع حرکت پودر پیگمنت مشکی میباشند .

در این روش تولید رنگدانه های مشکی جدیدترین و مهمترین روش تولید میباشد . بیش از 94 درصد تولید پیگمنت کربن بلک آمریکا به همین روش تولید میشوند . کارایی ، میزان تولید بالا ، در دسترس بودن مواد اولیه نفتی و کنترل متغیرهای موجود را میتوان از جمله مواردی دانست که باعث مصرف بالای این نوع از رنگدانه کربن بلک شده است دانست.

روش تولید کانالی :

لازمه ی تولید این نوع پیگمنتها به این صورت است که پیگمنت دوده کربنیاز سوخت ناقص هزاران شعله که از سوختن گاز در کانالهای آهنی که به صورت خانه ای از مشعل درآمده است میباشند. این سازه های پوشیده از صفحه ی فلزی با ارتفاع کم و طولانی هرکدام دارای طیف هایی از لوله گذاری ، سرمشعل ها ، کانال ها و سیستم های جمع آوری میباشند که به صورت گروههایی در یک ساختمان کانالی مخصوص خود قرار دارند . اندازه و شکل سر مشعل ها ، فاصله ی آن تا کانال و دمای آن ، پایه ی کنترل کیفی پیگمنت کربن بلک در این روش است . میزان هوای محدودی که برای سوختن وجود دارد سطحی نسبتا اسیدی را ایجاد کرده که دارای میزان بالاتری از اکسیژن است که از طریق شیمیایی جذب شده است .در این روش تولید یک روش تولید قدیمی برای رنگدانه ی مشکی محسوب میشوند که در طول زمان اصطلاحاتی در طراحی ، ساخت مشعل و نوع تغذیه ی آن به وجود آمده است . با افزایش قیمت گاز مقدار تولید پیگمنت مشکی با این روش نیز کاهش یافته  و نکته ی مهمی که در این روش وجود دارد و باید به آن توجه کرد این است که در این روش نمیتوان رنگدانه مشکی به نرمی رنگدانه کربن بلک تولید شده به روش کوره ای داشت.

 

سنگ مشکی | سنگی | پودرسنگ | پودرسنگ هنری

انواع رنگ سنگ مصنوعی

رنگهایی که برای ساخت سنگ مصنوعی مورد استفاده قرار میگیرند ه دو دسته آلی و معدنی تقسیم میشوند . رنگ های معدنی که به رنگهای طبیعی نیز مشهور هستند در محیط اطراف همه زیاد وجود دارد مثلا رنگ جزیره هرمز و همچنین کوههای رنگی آلا داغ لار در تبریز اشاره کرد . این نوع رنگ ها با خاک ترکیب شده اندو از گذشته تاکنون برای رنگامیزی اشیا، دیوارها و نمای بیرونی خانه ها و… مورد استفاده قرار میگرفت . از دیگر رنگهای کاربردی در ساخت سنگ مصنوعی میتوان پیگمنت های آلی را نام برد . پیگمنت های آلی بر اساس اکسید آهن ساخته میشوند . اکسید آهن در واقع نوعی مواد شیمیایی آلی است که در رنگ های متنوعی مثل زرد ، قرمز ، قهوه ای و سیاه موجود است . از این طرف برای سنگ های مصنوعی استفاده ی زیادی دارد . علاوه بر سنگ مصنوعی در سیمان ، بتن ، رنگ و نقاشی و پلاستیک نیز مورد استفاده قرار میگیرد . از مهمترین ویژگی این پیگمنت ها میتوان به حل شوندگی بالا ، قدرت رنگ دهی زیاد ، شفافیت و براقیت زیاد اشاره کرد .

روش دوده چراغی

این روش احتمالا از قدیمی ترین روش های تولید شناخته شده برای رنگدانه مشکی میباشد که به آن روش ظرف مخصوص درباز میباشد این روش به وسیله ی روش کوره ای با گذشت زمان بهبود یافته و جایگزین شده است . پودر پیگمنت مشکی که به این روش تولید میشود معمولا زبر است.

پیگمنت مشکی حاصل از حرارت پیگمنت های درشت و صافی هستند که تقریبا هیچ شکل هندسی خاصی ندارند . در این روش جوی کاهنده وجود دارد . قدرت رنگدهی این نوع رنگدانه های کربن بلک  خیلی پایین است و به دلیل جذب روغن پایین آن این نوع پیگمنت مشکی به عنوان پرکننده های ارزان قیمت که در برابر دما و نور مقاوم هستند در محصولاتی نظیر خمیرها ، پرکننده ها و آسترهای مخصوص مصرف میشوند.این نوع رنگدانه مشکی معمولا همراه با رنگدانه های کربنی از روش کوره ای و کانالی برای افزایش مقاومت در برابر هوا مصرف میشوند .

روش استیلن:

فرایند تولید رنگدانه مشکی با استفاده از استیلن به این صورت است که توده استیلن به وسیله ی حرارت در صورت نبود اکسیژن به وسیله واکنش حرارت زا شکسته میشوند و از این راه این فرایند ادامه می یابد . پودر پیگمنت مشکی استیلنی نسبتا نرم است و پیگمنت دارای شکل ساختاری میباشد . اینپیگمنت ها خلوص بالایی دارند اما به دلیل جذب روغن فوق العاده بالا محدود است .

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته