هنرکده نیوشا

سنگ مصنوعی پلیمری چیست؟

سنگ مصنوعی پلیمری چیست؟

سنگ پلیمری که با نام سنگ مهندسی ، سمنت پلاست و یا سیمان پلیمری نیز نام برده میشود نوعی سنگ مصنوعی است که با استفاده از مواد نانو و ترکیبات پلیمری تولید میشود . اضافه کردن مواد نانو به سنگ های طبیعی و ایجاد فرایند پلیمریزاسیون باعث تغییر ساختار سیمان و سایر مواد معدنی میشود . با کریستاله شدن سیمان شبکه ای بلوری به وجود می آید که این شبکه از ویژگی هایی مثل آب گریزی ، پیوستگی سطحی ، مقاومت فشاری بالا و استحکام بالا برخوردار است .این نوع سنگ جزو مصالح نوین ساختمانی است و بر پایه استفاده از بتن سیمانی تولید میشود . ساختار پلیمری و مواد افزودنی در این سنگ ها باعث چسبندگی بین اجزا میشود و مقاومت این نوع مصالح را بالا میبرد.

 

سنگ مصنوعی | سنگ مصنوعی پلیمری | سنگ پلیمر

دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

همچنین رنگ آنها از رنگدانه های اکسید آهن تولید میشود و در برابر مواد قلیایی و تابش اشعه ی ماورابنفش بسیار مقاوم است . این سنگ مصنوعیبا تراکم بسیار بالا نوعی بتن خود متراکم است که تراکم آن از فرایند پلیمریزاسیون و ویبره به دست می آید. موادی مثل سیمان ، سنگدانه ها ، ماسه ، روان کننده ها ، اب و رنگدانه های شیمیایی در ساخت این محصول مورد استفاده قرار میگیرند که در کنار یکدیگر باعث تقویت خواص سنگ میشود.

انواع سنگ

سنگ یکی از مصالح ساختمانی پرمصرف است که در اکثر پروژه های ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد .این مواد به راحتی در طبیعت پیدا میشود و بعد از استخراج از معادن به سنگبری ها منتقل میشوند بعد برای مصارف مختلفی در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد . در کل این مصالح به دودسته طبیعی و مصنوعی تقسیم میشوند . سنگ های طبیعی به طور مستقیم بعد از برش زدن و ساب زنی قابل استفاده هستند . اما در برابر نمونه های مصنوعی از ترکیب سنگ طبیعی با مواد افزودنی حاصل میشوند.

 

کاربرد سنگ های پلیمری

افزودنی های شیمیایی و ترکیبات پلیمری نقش بسیار مهمی در چسبندگی و پیوستگی اجزاسنگ دارند . از این رو سنگ مهندسی یا پلیمری بسیار مقاوم و بادوام میباشد و به دلیل تنوع بالای طرح و رنگ در مکان های مختلف قابل استفاده میباشد . از جمله کاربردهای آن میتوان به این موارد اشاره کرد:

نمای بیرونی ساختمان 

سنگ تزیینی دیواری 

دکوراسیون داخلی 

نمای حیاط

سنگ دیوار

کفپوش و…

ویژگی و مزایای سنگ پلیمری

وزن سبکی دارد چون وزن این سنگ ها در مقایسه با سنگ های مصنوعی بسیار سبک تر است . از این رو حمل و نقل و استفاده از آن بسیار سریع و آسان است .

عایق صوتی و حرارتی است . استفاده از مواد و ترکیبات خاص در تولید این مصالح باعث شده به یک عایق مقاوم تبدیل شود . این مواد از انتقال صدا و حرارت جلوگیری و به میزان قابل توجهی از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند.

 

عدم وجود تیرگی در سطح سنگ

سنگ پلیمری تراکم مولک.لی بالایی دارد و چون حفره در بافت سنگ به وجود نمی آید آب و گرد و غباردر آن نفوذ نمیکند و در بافت سنگ سیاهی دیده نمیشود.علاوه بر آن بافت این نوع سنگ به شکلی است که در برابر تابش اشعه ی خورشید و بارش باران های اسیدی بسیار مقاوم است .

 

طول عمر و دوام بالایی دارد

به دلیل استفاده از تکنولوژی نوین و فرمولاسیون خاص در تولید سنگ پلیمری ، مقاومت و استحکام آن بسیار بالاست و قابلیت چسبندگی به سطح موردنظر را دارد . این نوع سنگ بعد از نصب از سطح ساختمان جدا نمیشود و امکان سقوط و ریزش آن وجود ندارد .

 

به برشکاری نیاز ندارد چون سنگ های پلیمری در سایزها و ابعاد مختلفی قالب گیری میشوند و میتوانید هر نوع اندازه ای را سفارش داده و یا تولید کنید.

 

تنوع رنگ و طرح های زیاد 

این نوع سنگ در طیف وسیعی از طرح و رنگ تولید میشود .بر اساس نوع کاربرد در مکان مورد نظر میتوان فرمولاسیون مواد ترکیبی آن را تغییر داد و سنگ ها را در قالب های متنوع تولید کرد .

 

مناسب برای استفاده در مکان های مختلف

سنگ پلیمری قابلیت استفاده در فضای داخلی و بیونی ساختمان را دارد .مستوان از آن به عنوان دیوارپوش و کفپوش در دکوراسیون داخلی و یا به عنوان سنگ نما در نماکاری ساختمان استفاده کرد .

 

قیمت پایین در مقایسه با سنگ های طبیعی

قیمت سنگ های طبیعی در بازار بسیار بالا است اما سنگ های پلیمری قیمت پایینتری دارند در عین حال زیبایی و طرح ورنگ آنها مانند سنگ های طبیعی است .

 

مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و جوی 

نفوذ آب در بافت سنگ های طبیعی باعث یخ زدن آنها در فصول سرما میشود .از این رو در اثر انقباض و انبساط سنگ ترک میخورد و میشکند .اما سنگ های پلیمری به دلیل فرمولاسیون خاص خود در برابر گرمایش ، سرمایش و تغییرات جوی و نفوذ آب مقاومت بالایی دارند .

معایب سنگهای پلیمری

سنگ های مصنوعی و پلمری عیب و ایراد چندانی ندارند با این حال یکی از مهمترن دلایلی که باعث میشود لرخی افراد تمایلی به استفاده از این سنگها را نداشته باشند این است که این سنگ ها حس واقعی و طبیعی بودن را به انسان القا نمیکند . از دیگر معایب این سنگ ها سردشدن بیش از حد آنها در زمستان است که ممکن است در صورت استفاده از آنها به عنوان کفپوش حس ناخوشایندی داشته باشد .

روش استفاده از سنگ مصنوعی | سنگ مصنوعی | سنگ پلیمری

آموزش ساخت

معمولا سنگ های مصنوعی به روشهای شبیه به هم تولید میشوند. سنگ های پلیمری نیز مانند سنگ های دیگر در چند مرحله و در کارگاه ساخته میشوند . برای ساخت سنگ پلیمری ابتدا مواد اولیه این سنگها را به صورت ملات با یکدیگر مخلوط کرده بعد مواد چسبنده مثل رزین یا مواد دیگر پلی مری را به آن اضافه کنید . بعد از آماده شدن ملات آن را در قالب های ازپیش ساخته میریزند تا ضخامت سنگهای نهایی مثل هم و یکسان باشد . بعد قالب ها روی میز ویبره قرار گرفته تا سطحی یکدست پدید آید و تمامی حباب های درون ملات از بین برود . در مرحله ی بعد قالب ها در گرمخانه قرار میگیرد تا آب آنها تبخیر شده و سفت شوند . بعد از سفت شدن ملات سنگ ها آماده میباشند.

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته