هنرکده نیوشا

رزین ژله ای چیست؟

رزین ژله ای چیست؟

رزین ژله ای

رزین اپوکسی ژله ای در گروه مواد شیمیایی پرکاربرد قرار دارد که از فراورده های نفتی ساخته میشود . این محصولات از دو جزء تشکیل میشوند که قبل از مخلوط شدن حالت مایع و تا حدی چسبنده دارند و بعد از مخلوط شدن بسته به میزان مخلوط حالت ژله ای و انعطاف پذیری بالایی به خود میگیرد.دو جزء تشکیل دهنده ی رزینها معمولا شفاف و بی رنگ هستند و بعد از مخلوط شدن هم حالت شفاف و بی رنگی خواهند داشت و به این حالت باقی میماند اما برخلاف حالت اولیه دو جزء تشکیل دهنده به محض مخلوط شدن با یکدیگر حالت مایع خود ا از دست میدهند و حالت جامد ژله ای به خود میگیرند.

رزین های ژله ای علاوه بر خاصیت تثبیت کنندگی که دارد، بی رنگ و شفاف بوده و در صنایع مختلفی مورد توجه قرار میگیرد.برای استفاده از رزین ژله ای مقدار ترکیب رزین و هاردنر بسیار مهم است و همین کار باعث تعیین کردن کیفیت این محصول میشود .صادرکنندگان رزین اپوکسی ژله ای با صادرات محصولی باکیفیت توانسته اند جایگاه خوبی در جهان به دست بیاورند . رزین اپوکسی ژله ای نوعی کفپوش جدید است که سطحی یکپارچه دارد و ضخامت آن یک و نیم میل متر است و بر روی کف های بتنی سیمانی ، سنگی ، موزاییکی و فلزی استفاده میشود .

کاربردهای رزین اپوکسی ژله ای

چسابندن بتن سخت به بتن سخت 

چسباندن چوب به چوب 

چسباندن چوب به بتن 

وصله بتن به صورت افقی ، عمودی و بالای سر 

وصله چوب به صورت افقی ، عمودی و بالای سر 

تنظیم پورت های تزریق که برای تزریق بتن و چوب استفاده میشود.

خرید رزین | رزین اپوکسی ژله ای | رزین ژله ای

دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

رزین ژله ای کفپوش

رزین اپوکسی که برای کفپوش استفاده میشود یکی از مهمترین مواد موردنیاز برای تزیین ساختمان هاست . این ماده ی شیمیایی دارای غلظت مختلفی است که به کمک هاردنر لایه سختی بر روی زمین ایجاد میکند و به تنهایی نمیتواند خشک شود و حتما به هاردنر نیاز دارد تا در مقابل هوا به پخت برسد و سفت شود . این ماده توسط کارخانه های مختلفی تولید میشود به همین دلیل کیفیت های مختلفی دارد چون تولید کنندگان از مواد اولیه ی متفاوتی استفاده میکنند و رزین اپوکسی کفپوش از مواد مرغوب تولید شده و بسیار پرکاربرد و ضروری هستند که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد .

این نوع رزین لایه ای یکدست و محکم را ایجاد میکند که این ویژگی از خصوصیات برتر رزین کفپوش است که روی سطح زمین قرار میگرد . این ماده بدون هیچ رنگ اضافی قابل استفاده است و سرعت خشک شدن این ماده بسیار بالاست .

با پیداکردن بازار این ماده و موارد استفاده ی رزین ژله ای و پخش رزین صادراتی و پیداکردن مشتری های مخصوص نوتنسته اند در سطح کشور جایگاه خوبی را نصیب خود کنند . این ماده مصف بالایی دارد به همین دلیل تولیدکنندگان زیادی آن را در خط تولید خود دارند . در مقایسه با مزایا و خواصی که رزین ژله ای دارد قیمت نسبتا پایینی دارد .

رزین اپوکسی ژله ای بر روی سطوح مختلف قابل استفاده است و آن را عایق میکند به همین دلیل میتواند روی طول عمر محصول تاثیر مثبتی داشته باشد . در صنعتی مثل چوب میتواند لایه ای نازک ولی بسیار محکم را بعد از خشک شدن ایجاد کند که در برابر رطوبت ، ضربه و حتی حرارت مقاومت داشته باشد .

این نوع رزین دارای جنسی شفاف است که در صنایع تزیینی و هنری بسیار پرکاربرد است . رزین اپوکسی یک ماده ی شیمیایی گران قیمت نیست و با توجه به کاربرد زیادی که دارد نسبت به مواد دیگر قیمت پایینتری دارد .

نحوه انجام

آماده سازی سطح :

قبل از استفاده از ژل باید سطحی که روی آن چسبانده میشود را آماده کنید . سطح باید کاملا تمیز و سالم باشد . تمام کثیفی ها ، خاک ، گریس ، ترکیبات پخت و سایر مواد خارجی را با سند پلاست یا سایش مکانیکی پاک کنید . هنگام انجام تعمیرات قبل از تعمیر تمام بتن ناصاف را بردارید .بلافاصله قبل از اجرا آب و گرد و غبار را از تمام سطوح بایک انفجار ، هوای بدون روغن پاک کنید . اگرچه سطوح مرطوب مانع از اتصال نمیشود تمام آب های آزاد و ساکن باید قبل از شروع استفاده حذف شوند.

 

دستورالعمل های مخلوط کردن :

دمای چسب ژل اپوکسی با حالت بالا باید 50 درجه فارنهایت یا بالاتر از آن باشد . در زمان مخلوط کردن هر جزء را جداگانه هم بزنید . برای تهیه ی ملات یک قسمت از حجم ماسه را انتخاب کنید که به صورت تمیز ، خشک و درجه بندی شده باشد را به حجم اپوکسی اضافه کنید و مخلوط کنید .

به دلیل تنوع غلظت زیادی که این نوع رزین دارد قیمتهای متفاوتی دارد پس میتوانید از تولیدکنندگان این ماده قیمت را بپرسید .

رزین پلی استر منعطف یا ژله ای همانطور که از نامش پیداست کشش بالایی دارد . این مواد اگر در کیفیت و ترکیب بالا تولید شده باشند ویژگی هایی مثل : انعطاف پذیری و نرمی عالی 

درجه وسعت بالا 

حفظ شکل اولیه خود بدون آنکه تغییری ایجاد کند 

عدم وجود خشکی 

دارای مواد غیر سمی و کاربردی 

این مدل رزین بهترین و بیشترین کاربرد را در تشریخ آناتومی بدن دارد.

پلی استر نرم | پلی استر | رزین نرم | رزین ژله ای | ژله

رزین پلی استر نرم معمولا با پلی استرهای دیگر مخلوط میشود و بعد تولید نهایی آن شروع میشود. این نوع رزین نباید بعد ازپخت سفت شود چون در صورت سخت شدن قابلیت بازگشت به حالت مایع و استفاده ی مجدد را نخواهد داشت . پلی استرها نرم بعد از بسته بندی حجم آنها کاهش می یابد پس در هنگام کار با آنها بهتر است سرعت دست بالایی داشته باشید تا بتوانید در زمان لازم به آن فرم دلخواهتان را بدهید .هرچه هاردنر بیشتری به آن بزنید در زمان کمتری خشک و سخت میشود اما باید توجه داشته باشید که هاردنر را طبق میزان لازم و دستورالعمل خود به رزین اضافه کنید در غیر این صورت رزین سخت شده و ترک میبرد.

این نوع رزین برای مجسمه سازی بهترین گزینه است و در زمان خشک شدن استحکام بالایی دارند و به راحتی شکسته نمشوند . علاوه بر مقاومت بالای این نوع رزین میتوان به شفاف بودن رنگ آن و براق بودن رزین نیز اشاره کرد که با اضافه کردن رنگ به آن میتوانید رزین را به دلخواه رنگامیزی کنید . این نوع رزین ماندگاری بالایی دارند و دوام زیادی در مقابل تغییرات جوی دارند.

ویژگی مهم دیگری که رزین های نرم و ژله ای دارند انعطاف بالای آنها است که توسط بهترین تولید کننده با استفاده از مرغوبترین مواد اولیه این رزین هارا تولید کرده است و ویژگی دیگر این است که رنگهای موجود بسیار متنوع و عالی بوده و به همین دلیل در کارخانجات بسیاری از این نوع رزین استفاده میشود و تولید کنندگان سعی میکنند بهترین نمونه ی مجسمه سازی را در جنس رزین پلی استر در بازار عرضه کنند .

 

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته