هنرکده نیوشا

طرز استفاده از قالب های سیلیکونی(مولد _ مالد) سه بعدی

  • طرز استفاده از قالب های سیلیکونی(مولد _ مالد) سه بعدی

    قالب سیلیکونی سه بعدی
    نمونه از یک قالب سیلیکونی

    قالب های سه بعدی معمولا دارای یک یا دونقطه ی برش زده شده هستن پس لطفا وقتی کار دستتون میرسه فکر نکنید قالب پاره به شما فروخته شده!
    این برش ها برای سهولت در خارج کردن نمونه از داخل قالب و سالم خارج کردنه کار می باشد. اگر از مواد روان مثل پودر سنگ هنری معطر و انواع رزین ها و ..استفاده میکنید لازمه که بعد از ریختن مواد، دور کار کش بسته بشود. اصولا برش در قالب برای سالم خارج کردنه کارهاست و اگر شما از موادی که شکنندگی و حساسیت بالا دارند مثل شمع یا فوندانت استفاده میکنید میتونید در قالب هایی که در بعضی قسمت ها گیر دارند خودتون برش ایجاد کنید .نگرانه خراب شدنه قالب نباشید.اگر از نقاط حساس برش ایجاد نکنید هیچ مشکلی پیش نمیاد
    مثلا در این عکس ارتفاع قالب حدود۱۵سانت می باشد.

    قالب های سیلیکونی سه بعدی هنرکده نیوشا
    قالب های سیلیکونی سه بعدی هنرکده نیوشا

    هیچ راهی واسه سالم خارج کردنه کار (هرماده ای که استفاده کردید حتی سخت ترین نوع مواد که رزین هاهستند)وجود نداره مگر اینکه یک برش در پشت کار وجود داشته باشه که هنگام ریختن مواد برای اینکه مواد از لای برش به بیرون رخنه نکنه ،دور کار یک یا دوعدد کش بسته میشه و بعد از خشک شدن مواد، کش رو باز کرده و از قسمت برش خورده، کار را خارج کرد.
    دقت کنید این برش ها از جای مناسب هنگام تولید قالب ها ایجاد شده ولی اگر قالبی دست شما رسید که برش نداشت ولی مواد شما سالم از داخل قالب خارج نمیشد و نیاز به برش داشت ،برش باید از جایی بزنید که کمترین اثر ممکن رو روی کار ایجاد کنه .مثلا اگر کار یک مدل فرشته بود، برش از روی صورت فرشته نباید رد بشه و قاعدتا باید در پشت کار باشد.اکثر کارهای سه بعدی در قالب هاشون یک یا دونقطه ی برش وجود داره و ما تصمیم داریم ابتدا با دادن آگاهی و آموزش به شما دوستان،کم کم این مدل کارهای سه بعدی و فوق العاده شیک و کاربردی رو نیز به هنرکده نیوشا اضافه کنیم . شما نیز قبل از خرید اطلاع پیدا کنید که آیا کار از نوع برش خورده هست یا خیر ،تا با تحویل گرفتنه سفارشتون مکدر نشید که چرا قالب پاره دستتون رسیده است. امیدوارم این آموزش هم مفید بوده باشد.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود ما را معرفی کنید.

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    دیدگاه‌های نوشته