هنرکده نیوشا

آموزش نمد دوزی

آموزش نمد دوزی

هنر نمد دوزی یکی از پرطرفدارترین هنرهای دستی میباشد که افراد زیادی به یادگیری آن و حتی آموزش دادن آن پرداخته اند و به وسیله ی این هنر کار آفرینی کرده اند و درحال کسب درامد هستند.این هنر کاربردهای زیادی دارد و هر فردی میتواند با توجه به نیاز افراد اقدام به نمد دوزی کند .این هنر هیچ محدودیتی ندارد و شما میتوانید در عروسک سازی ، ساخت گلهای مصنوعی ، ساخت گیره سر و اکسسوری و… از نمد دوزی استفاده کنید .

عروسک نمدی | نمد | آموزش نمد دوزی | نمد دوزی | دوخت

نمد چیست؟

نمد یک نوع پارچه ی پرز دار است که به آن فوتر هم گفته میشود و برای عروسک سازی مناسب است اما برای خیلی کارهای دیگرهم از این پارچه استفاده میشود . پارچه های نمدی جزو پارچه های پشمی محسوب میشوند که گرم و سبک و بادوام هستند و به راحتی قابل شست و شو و اتو زدن میباشد.برای اتوزدن باید توجه کنید که درجه حرارت اتو نباید زیاد باشد چون باعث چسبیدن پرزهای نمد به اتو میشود پس درحین اتو زدن یک پارچه ی نازک را روی نمد بکشید بعد اتو کنید . پارچه های نمدی در رنگ های متنوعی تولید میشوند.

میوه نمدی | نمد دوزی | نمد | آموزش نمد دوزی | دوخت
پارافین پولکی

انواع نمد

پارچه های نمدی هم به صورت متری در بازار وجود دارند هم در اندازه های A2 A3 A4 موجود هستند و میتوانید تهیه کنید نمدها به صورت ساده و طرحدار در بازار موجود هستند که هر فرد باتوجه به نیاز خود آنها را انتخاب میکند معمولا ضخامت نمدها 2 میلی متر است که بیشتر برای ساخت عروسک ،تزیینات اتق کودک و ساخت کوسن و تشک استفاده میشود.ضخامت برخی از نمدها به 5 میلی متر میرسد که این نمدها معمولا برای زیرلیوانی ، زیربشقابی ، جای لوازم آرایشی و… مورد استفاده قرار میگیرد. قیمت انواع نمدها با توجه به اندازه ایی که خریداری میکنید متفاوت است.

اسید استئاریک

نوع دوخت نمد

این نوع پارچه را میتوانید با دست و یا چرخ خیاطی و با نخ معمولی بدوزید که از متداول ترین نوع دوخت برای پارچه های نمدی دوخت دندان موشی است . برخ از نمدها را باید با نخ عمامه و کوبلن دوخت بزنید و قسمتهایی از نمد را که نمیخواهید دوخت آن مشخص باشد میتوانید از نخ نامرئی استفاده کنید.

رنگ مخصوص شمع سازی

کاربرد نمد دوزی

یکی از رایج ترین نوع نمد حلقه های اسمی است.معمولا مادرانی که فرزندشان به تازگی متولد شده این نوع نمدهارا به عنوان هدیه تهیه میکند. نمد در عروسک سازی ، گل سر ، تل و کش های نمدی برای دختران کاربرد دارد.کیف های نمدی نیز از کاربردهای دیگر نمد دوزی هستند که برای دوخت کیف بهتر است از نمدهای طرحدار استفاده کنید.برای ساخت گیفت و یا هدیه برای دوستان و اطرافیان نیز میتوانید از نمد دوزی استفاده کنید.برای لباسهایی که طرحی ندارند و حالت ساده ایی دارند نیز میتوانید از نمد اسفاده کنید و روی لباسها بچسبانیدمیتوانید برای جواهر دوزی نیز روی نمد کار کنید همچنین میتوانید برای ساخت بوکمارک و ساخت جاسوسچی هم از نمد استفاده کنید.

فتیله شمع سازی

دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

ابزار مورد نیاز

پارچه نمدی

نخ

سوزن

قیچی

چسب حرارتی

الیاف

مداد الگو

سوزن ته گرد

مروارید

چشم عروسک

جاسویچی نمدی | نمد دوزی | نمد | آموزش نمد دوزی

نحوه دوخت

برای عروسک دوزی با نمد بهتر است ابتدا الگوی نمد را آماده و تهیه کنید. الگوهای نمدی شامل کیف ، عروسک ، حیوانات و… میباشد . میتوانید این الگوهارا با سایزهای مختلف از اینترنت دانلود کنید و سپس طرح موردنظر را روی نمد بکشید و سپس اقدام به برش آن بکنید . توجه کنید اندازه ی الگوها را دقیق بکشید تا هنگام دوخت و متصل کردن وسایل به آن دچار مشکل نشوید . بعد از کشیدن الگو نوبت به دوخت و وصل کردن تکه ها به همدیگر است که باید با سوزن ته گرد آنها را به همدیگر متصل کنید و سپس اقدام به دوخت هر قسمت آن بکنید . برای دوخت بهتر باید دقت بیشتری داشته باشید و ظریف تر این کار را انجام دهید . بعد از دوخت کامل میتوانید چشم و موها را با چسب حرارتی به عروسک بچسبانیدو روی لباسهاهم دکمه هارا قرار دهید به این شکل عروسک طبیعی تر و زیباتر دیده میشود.

نمد دوزی | نمد | آموزش نمد دوزی | دوخت نمد
افشانه سیلیکونی

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته