هنرکده نیوشا

آموزش روکش شمع با پودر طلا

  • آموزش روکش شمع با پودر طلا

    آموزش روکش شمع با پودر طلا

    آموزش روکش شمع با پودر طلا و رنگ اکرولیک بسیار ساده و راحت می باشد و نیازی به ابزارهای حرفه ای یا وسیله ی خاصی ندارد، این روزها استفاده از پودر طلا در ساخت وسایل دکوری و تزئینی به خصوص بحث شمع سازی بسیار رواج پیدا کرده است و طرفداران و علاقه مندان زیادی را به دست آورده است. با ما همراه باشید تا صفر تا صد تکنیک ها و مراحل انجام روکش شمع با استفاده از پودر طلا و رنگ اکرولیک را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

    لوازم موردنیاز برای آموزش روکش شمع با پودر طلا :

    • شمع ساده یا مارپیچ
    • رنگ اکریلیک
    • پودر طلا
    • آب

    مراحل کار:

    • مرحله یک: بهتر است قبل از اینکه مواد موردنظر را با یکدیگر قاطی کنید ظرف مناسبی را برای انجام این کار در نظر بگیرید که بتوانید در پایان انجام کار آن را دور بیاندازید و یا برای دفعات بعدی که قصد ساخت وسیله ی دیگری دارید بتوانید مجددا از آن استفاده کنید. درون ظرف مورد نظر یک قاشق غذاخوری رنگ اکریلیک طلایی میریزیم و با آب حل میکنیم پودر طلا رو خیلی کم درحد نوک قاشق چایخوری حتی کمتر به آب و اکریلیک اضافه می کنیم.

    در این مرحله باید دقت داشته باشید که درحدی مواد اضافه کنید که یک لایه از پودر روی سطح آب رو بپوشونه بیشتر از این پودر نریزید تا روی سطح کار ایراد پیدا نکنه تا کار تمیز، مرتب و یکدست دربیاد.

    ساخت مخلوط آب ، رنگ اکریلیک و پودر طلا
    پوشاندن سطح آب با یک لایه از مواد
    • مرحله دو: مهمترین مرحله در آموزش روکش شمع با پودر طلا زمانی است که شما می خواهید شمع رو درون ظرف غوطه ور کنید و دربیارید این مرحله باید به شکلی انجام شود تا کاملا لایه پودری طلایی روی سطح شمع بشینه این کاررو میتونید به دفعات انجام بدید تا زمانی که کاملا سطح شمع پوشیده بشه.

    اگر حس کردید لایه طلایی روی کار نمیشینه پودر طلا رو مجدد اضافه کنید و شمع رو غوطه ور کنید. نکته مهم اینه که حتما سعی کنید فتیله تون بلند باشه تا درحین کار اذیت نشید اگر فتیله کوتاه بود با وصل کردن گیره کاغذی به فتیله می تونید کاررو به راحتی ادامه بدید.

    آغشته کردن شمع به مواد
    غوطه ور کردن مجدد در مواد
    • مرحله سه: بهتره به تعداد دفعاتی که این کار رو انجام میدید دقت داشته باشید بعد از دو یا سه مرتبه غوطه ورکردن داخل مواد مشاهده می کنید که کاملا سطح شمعتون رو لایه براق پود طلا میپوشونه در این مرحله می توانید میزان کم رنگ و پررنگ بودن و براقیت کار رو به خوبی ببینید و اگر در بعضی از قسمت ها مواد به صورت کامل شمع رو پوشش نداده باشه مجددا به مواد آغشته کنید.

    در حین کار اگر حس کردید کارتون یک دست نیست و سطحش رو قطره های آب گرفته میتونید با استفاده از دستمال کاغذی، خیلی آرام روی کار بکشید و کارتون رو بی نقص دربیارید. دستمال کاغذی بهترین گزینه برای گرفتن آب اضافی و مواد اضافی از روی شمع می باشد چون هیچ رد و اثری از خودش روی کار به جا نمیذاره.

    پوشاندن کامل شمع با مواد
    گرفتن آب و مواد اضافی از سطح شمع
    • مرحله نهایی : برای اینکه بدانیم ترکیب آب و پودر به تنهایی در پایان چه نتیجه ای را به ما می دهد فقط پودر طلا و آب رو (بدون اکریلیک) قاطی کردیم و تست کردیم که اون براقیت و پوشش دهی قبل رو نداشت و کمرنگ تر و مات تر درمیومد اما هم قابل اجرا است هم زیبا.

    اگر علاقه دارید که رنگ شمع مات باشد و براقیت نداشته باشد می توانید رنگ اکرولیک رو حذف کنید و فقط از ترکیب پودر طلا و آب برای این کار استفاده کنید. همچنین می توانید تعدادی از شمع ها را به این صورت درست کنید تا هم شمع مات داشته باشید و هم براق. 

    امیدواریم با این آموزش توانسته باشیم به صورت کامل مراحل مختلف انجام کار را برای شما عزیزان توضیح داده باشیم و بتوانید از طریق این آموزش شمع های زیبا و خوش رنگ را درست کنید. ما همواره منتظر شنیدن نظرات، سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. 

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    دیدگاه‌های نوشته