هنرکده نیوشا

آموزش ساخت شمع شنی

آموزش ساخت شمع شنی

نقاشی با خودکار

شمع ها در گذشته دارای کاربردهای زیادی بوده است که این هنر تا امروزه نیز ادامه داشته است .شمع ها علاوه بر ایجاد نور و روشنایی در فضاهای مختلف در تزیینات جشن ها ، مراسمات ، دکوراسیون منزل و جاهای عرفانی مورد استفاده قرار میگیرند که به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در رنگ ها و طرحهای مختلفی تولید و عرضه میگردد . شما نیز میتوانید در منزل شمع های جذاب و متنوعی را با سلیقه و خلاقیت خود بسازید که یکی از این شمع های خلاقانه شمع شنی میباشد .

 

 

مواد مورد نیاز

شن طبیعی با رنگی 

یک عدد قاشق غذاخوری 

یک سطل بزرگ

یک عدد شیشه یا هر شکلی برای شکل دادن 

تشت ظرفشویی پلاستیکی

بطری اسپری آب 

رنگ و عطر 

فیتیله 

سشوار 

پارافین 

شمع شنی | شنی | شمع | شمع سازی

نحوه ساخت شمع شنی

ابتدا شن را بشویید و کامل خشک کنید بعد توجه داشته باشید که میزا خشک کردن شن ها باید کم باشد یعنی مقدار بسیار کمی نم داشته باشدتا در هنگام شکل دادن به آن به خوبی حالت بگیرد . شیشه مربا یا هر شیشه ای که انتخاب کرده اید را در درون شن فرو کنید . این حرکت باید بدون حرکت و جابه جایی انجام شود . مستقیم به پایین فشار دهید .بعد خیلی آهسته شیشه را بردارید و دقت کنید که دیواره ها محکم باشند و هوا در آن نفوذ نکرده باشد . 

حالا نوبت به داغ کردن پارافین و ریختن آن درون شن میرسد . همانطور که گفته شد پارافین باید داغ باشد . در دماها مختلفی مثل 225 ، 250 و 275 پوسته های شنی مختلفی را ایجاد میکند . ممکن است پوسته های نازک ، متوسط و یا ضخیم ایجاد شود . برای افرادی که به تازگی کار خود را شروع کرده اند پیشنهاد میشود از دمای 250 درجه استفاده کنند .

بعد از داغ شدن به وسیله ی قاشق غذاخوری آرام آرام پارافین مایع را درون حفره ی ایجاد شده بریزید به طوریکه دیواره های شنی از بین نرود بعد مقداری صبر کنید تا پارافین جذب شن شود . تا زمانی که پارافین داغ است میتوانید فیتیله را داخل پارافین قرار دهید بعد پارافین را در مرحله ی بعد به شن اضافه کنید . قطعا مقداری از پارافین ریخته شده جذب شن میشود پس بازهم لازم است مرحله ی دیگری پارافین را داخل شن بریزید فقط با این تفاوت که در این مرحله نیاز به داغ بودن زیاد پارافین نیست و در این مرحله میتوانید عطر و رنگ را استفاده کنید .

مرحله دوم | شمع سازی | شمع شنی | شمع
دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

مرحله سوم | شمع سازی | شمع | شمع شنی

منتظر بمانید تا شمع به خوبی شکل بگیرد و سفت شود بعد آن را به وسیله ی قاشق جدا کنید و اطراف را خیلی آهسته با دست جدا کنید تا شن های سست و نرم بریزند و جدا گردد . به وسیله ی یک سشوار شمع را گرما دهید . بعد از ذوب شدن پارافین شن ها به رنگ مات تر و تیره تری تبدیل میشوند و پارافین ها به لایه های شنی نفوذ میکند و در این زمان با قرار دادن در مکانی صاف و یکنواخت شمع را مهر و موم کنید . برای اینکه شمع یکنواخت و صاف باشد میتوانید از یک تابه استفاده کنید . شمع را درون تابه قرار دهید و روی حرارت بگذارید . این کار را تا ذوب شدن کامل شمع انجام دهید تا یکنواخت شود البته این در صورتی ست که ته ظرف صاف نباشد اما اگر صاف بود نیازی به این کار نیست .

برای گذاشتن فیتیله ی شمع راههای زیادی وجود دارد از جمله اینکه : میتوانید فیتیله را قبل از ریختن مواد پارافین دروس شنها قرار دهید و فیکس کنید که معمولا وقتی پارافین را میریزید فیتیله می افتد .

میتوانید بعد از اینکه اولین بار پارافین را ریختید فیتیله را قرار دهید .این روش بهترین نوع روش قرار دادن فیتیله است . از یک چوب بستنی استفاده کنید و فیتیله را به دور آن بپیچید بعد آن سر فیتیله را درون حفره قرار دهید .

میتوانید فیتیله را زمانی که شمع کامل شد کار بگذارید . در وسط شمع سوراخی را ایجاد کنید و فیتیله را وارد کنید اما هرچه شمع مایع تر باشد این کار راحتتر است .

ریختن مجدد پارافین : شن پارافین را به سمت خود میکشد و جذب میکند . مخصوصا اگر آن را با دمای بالا بریزید پس لازم است در نهایت یکبار دیگرپارافین اضافه کنید اما برای بار دوم لازم نیست پارافین آنقدر هم داغ باشد . چون بدنه و پوسته ی شمع قبلا در شن ساخته شده است پس برای ریختن پارافین لازم نیست از قاشق برای پخش کردن پارافین استفاده کنید .

بعد از اینکه پارافین را برای بار دوم و سوم یا چهارم ریختید نوبت به نهایی کردن است . بعد از مرحله ی اول میتوانید در مرحله ی بعدی اسانس یا رنگ را در صورت لزوم اضافه کنید .

دوستان عزیز حتما آموزش پتینه کاری و آموزش کار با رزین اپوکسی این دو هنر را پولساز را ببینید و مطالعه نمایید.

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته