هنرکده نیوشا

نحوه ساخت دستبند با خمیر چینی

نحوه ساخت دستبند با خمیر چینی

خمیر چینی

زیورآلات طرفداران زیادی دارد و از جذابیت به خصوصی برخوردار است .حال اگر این زیورآلات دستساز باشد و با خلاقیت و ابتکار شخصی ساخته شده باشد به جذابیت آن چندین برابر اضافه میشود .در مقاله های قبلی طرز ساخت گوشواره های خمیری و انگشتر خمیری را به شما آموزش دادیم که میتوانید از طریق ساخت آنها درامد کسب کنید و خلاقیت و هنر خود را به معرض نمایش بگذارید . حتی با گسترش کار خود میتوانید کارآفرینی کنید و هنرجو داشته باشید .

برای یادگیری کامل کار با خمیر چینی حتما مقاله آموزشی خمیر چینی و نکات کاربردی در مورد آن را مطالعه کنید.آموزش کار با خمیر چینی 
ست خمیری | دستبند خمیری | خمیر فیمو | خمیر کلی

دستبند خمیری

میتوانید دستبندهای خمیری را با ترکیب مکرومه و نخ و گره بسازید یا اینکه از زنجیر و حلقه برای ساخت آن استفاده کنید .دستبندهایی که با نخ و گره ترکیب میشوند به این صورت است که ابتدا طرح موردنظری که میخواهید با خمیر اجرا کنید را بسازید بعد با دو عدد حلقه ی کوچک دو سر طرح را به گره ها وصل کید و به اندازه ی دلخواه گره را ادامه دهید . 

برای اینکه شکل موردنظر را با خمیر بسازید باید خمیر را اول از همه تهیه و آماده کنید . خمیرها به صورت اماده در بازار موجود هستند و میتوانید به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید .حتی میتوانید خمیر را به صورت خانگی بسازید که البته زمان زیادی را از شما خواهد گرفت . اگر خمیر را از بازار خریداری کردید میتوانید با رنگهای دلخواه و با استفاده از ابزارهای مخصوص خمیرسازی این کار را انجام دهید . اگر چنانچه به ابزار خمیسازی دسترسی نداشتید میتوانید از مدادرنگی یا درب بطری و … شکل های دلخواهتان را بسازید .

برای اینکه دستبند را با استفاده از حلقه و زنجیر بسازید اول از همه باید شکلهایی را که میخواهید با خمیر بسازید را آماده کنید که این شکل ها میتواند مثل هم باشند یا اینکه باهم تفاوت داشته باشد اما سعی کنید اشکالی که میسازید از یک خانواده باشند و باهم مرتبط باشند تا جلوه ی نهایی کار جذاب باشد .

برای ساخت دستبندهایی که از چند جزء و قسمت تشکیل شده است گفتیم که باید به صورت جداگانه هرکدام از اشکال با خمیر ساخته شود . بعد با سوزن یا سیم مفتولی دوسر شکل را سوراخ کنید یا اینکه با خمیر قلاب را روی شکل قرار دهید تا بتوانید حلقه های فلزی را از آن عبور دهید . کاملا سلیقه ای است که بخواهید چند عدد از این اشکال را داخل دستبند قرار دهید . اگر تعداد زیاد باشد همان حلقه کافی است اما اگر از یک یا دو شکل استفاده میکنید باید از زنجیر و قلاب برای بستن دستبند استفاده کنید . شکل زیر نمونه ای از این نوع دستبند است که بسیار زیبا و جذاب و پرطرفدار است . حتی میتوانید به صورت ترکیب ست از آن استفاده کنید.

دستبند زنجیری | دستبند خمیری | دستبند | دستبند خمیری زنجیر دار | خمیر فیمو | خمیر کلی

برای اینکه دستبند را با نخ و گره بسازید باید مثل روش قبلی شکل را با خمیر چینی بسازید بعد با استفاده ز سوزن نخ را از دو سر شکل عبور دهید . البته این کار را بعد از خشک شدن انجام دهید که بتوانید نخ را بد از اتمام کار تکان دهید . گره ها را میتوانید از طریق یوتیوب یا مقاله های متنوعی که درمورد ساخت انواع دستبندها است یاد بگیرید چون نوع گره کاملا سلیقه ای میباشد و انواع مختلفی دارد . 

دستبند خمیری | دستبند | خمیر فیمو | خمیر چینی | خمیر کلی | دستبند

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
دیدگاه‌های نوشته

    سلام.ممنون از آموزش خوبی که گذاشتید.یک سوال برام پیش اومده ممنون میشم راهنمایم کنید.خمیری که ساختم کپک زده،نمیدونم واقعا دلیلشو؟چرا اینطوری شده؟

      نیوشا کریمی 2024-07-15

      سلام گلم.برای جلوگیری از کپ زدن خمیرتون چند قطره آب لیموه به ترکیبتون اضافه کنید

    مهسا نباتی 2024-07-07

    سلام و وقت بخیر،خسته نباشید.برای اینکه خمیر چینی که دارم میسازم نرمتر باشه باید چه کار کنم؟ممنون میشم راهنمایی فرمایید

      نیوشا کریمی 2024-07-15

      سلام.ممنونم.
      داخل ترکیبتون یک مقدار گلیسرین بیشتری بریزید.با این کار خمیرتون نرمتر می شود.

    سلام.برای ساخت خمیر چینی از چه نوع چسب چوبی باید استفاده کنم؟

      نیوشا کریمی 2024-07-15

      سلام.
      از چسب چوب بی رنگ برای ساخت خمیر چینی استفاده کنید

    سلام.بعد از پخت خمیر و... در کل چند ساعت باید بهش استراحت بدیم

      نیوشا کریمی 2024-07-15

      سلام.دوست عزیز تو نایلون فریز ببیچید خمیرتون و ۲۴ ساعت بهش استراحت بدید