هنرکده نیوشا

نقاشی با خودکار

نقاشی با خودکار

نقاشی با خودکار

هنرنقاشی با خودکار و جوهر هنری اصیل و قدیمی است که سالهاست مورد توجه و علاقه ی هنرمندان بوده . این هنر در گذشته های دور وجود داشته و ریشه ی تاریخی کهنی دارد . قدیمی ترین نقاشی کشف شده با استفاده از تکنیک جوهر و قلم به 300 سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد که یک هنرمند یونانی روی پاپیروس ترسیم کرده است .هنرمندان دیگری مثل لئوناردو داوینچی ، میکل آنژ ، ونگوک و پیکاسو نیز در آثار خود از قلم و جوهر استفاده کرده اند .

امروزه هنرمندان در کارهای خود بیشتر از جوهر سیاه برای ترسیم آثار استفاده میکنند چون استفاده از این ابزار برای نقاشی کنتراست بالاییط را ایجاد میکند که خروجی کار بسیار جذاب خواهد بود . استفاده از خودکار و جوهر در نقاشی باعث میشود که نقاشی بسیار واضح و پر جزییات باشد .نقاشی با خودکار از تکنیک های جذاب و خلاقانه است که میتواند شما را در خلق آثار هنری منحصر به فرد کمک کند . این تکنیک چون به ابزارهای کمی لازم دارد برای تمام افراد چه مبتدی چه باتجربه مناسب است .

 

وسایل موردنیاز

خودکار:

خودکار با رنگ دلخواه چون این تکنیک کاملا سلیقه ای میباشد میتوانید از هر رنگی برای نقاشی استفاده کنید حتی میتوانید از چند رنگ هم استفاده کنید . خودکارهای مختلفی در بازار وجود دارد که مناسب این کار هستند مثل خودکار بیک ، استدلر، مونامی از جمله خودکارهای محبوب برای نقاشی هستند .خودکار بیک بهترین نوع خودکار برای نقاشی است چون جوهر روانی ندارد و نسبت به خودکارهای دیگر کندتر عمل میکند . نوک این نوع خودکار پهن تر از انواع دیگر است و میتوان به راحتی هاشورها را در نقاشی ایجاد کرد .

مقوا:

بهترین و مناسبترین نوع مقوا برای نقاشی مقوای ایربراش است . البته مقوای فابریانو هم کیفیت خوبی دارد و میتواند گزینه ی خوبی برای نقاشی با خودکار باشد .برای افراد مبتدی و کسانی که به تازگی این هنر را شروع کرده اند و میخواهند تمرین داشته باشند بهتر است از مقوای اشتنباخ استفاده کنند .

خودکار نقاشی | نقاشی خودکار | نقاشی | خودکار

انواع تکنیک نقاشی با خودکار

برای استفاده از خودکار و جوهر تکنیک های متعددی وجود دارد که با استفاده از آن هنرمندان میتوانند سایه روشن ایجاد کنند که یک تکنیک بافت دار و واقع گرایانه به وجود می آید .

هچینگ:

یکی از تکنیک های اصلی نقاشی با خودکار و جوهر است که هنرمندان با استفاده از این تکنیک برای کشیدن لایه ی اول طرح استفاده میکنند .

این تکنیک به این صورت است که خطوط در یک جهت و در یک محدوده ی خاصی ترسیم میشوند و هیچ تداخلی با هم ندارند . در این تکنیک هرچه خطوط ب هم نزدیک تر باشند سایه های تیره تری ایجاد میشوند .برای کشیدن خطوط راست و مستقیم افراد مبتدی از خط کش استفاده میکنند .

هچینگ به صورت متقاطع :

به این تکنیک کراس هچینگ هم میگویند . تنها تفاوت این تکنیک با هچینگ در این است که خطوط این تکنیک با یکدیگر تداخل دارند.برای اجرای این تکنیک اول از همهبا هچینگ اصلی باید شروع کنیدبعد یک لایهدیگر از جهات مختلف را روی آن ایجاد کنید هچینگ باعث ایجاد لایه های سایه شود که با اضافه کردن لایه های بیشتر جزییات تصویر بیشتر شده ،سایه ها سنگین تر و وزین تر به وجود می آیند .

سایه زدن:

تکنیک سایه زدن یا کانتور به ایجاد تصویری از شکل مورد نظر کمک میکند چون منحنی های روی شکل از خطوط پیروی میکنند . این تکنیک تقریبا شبیه به هچینگ است با این تفاوت که خطوط منحنی نقص هایی دارند و نقص ها به این صورت است که خطوط نزدیک به یکدیگر باعث تقویت تاثیر سایه در نقاشی میشود .

کانتور متقاطع :

این تکنیک شبیه به هچینگ متقاطع است با این تفاوت که خطوط منحنی را با جهت و زوای مختلفی ایجاد میکنند تا سایه پررنگتر و سنگین تر شود.

خطوط تصادفی :

هنرمندان برای ایجاد بافت های مختلف در نقاشی با خودکار از خطوط تصادفی استفاده میکنند . این تکنیک در نقاط مختلف میتواند شامل منحنی با برخورد تصادفی یک خط پیوسته و یا چندین خط بلند باشد . این تکنیک بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که در این هنر تبحر و مهارت کافی را دارند چون مقداری سخت و شوار است.

استپلینگ :

در این تکنیک سایه و عمق را در نقاشی با گذاشتن نقطه های زیادی ایجاد میکنند . استفاده از نقاط زیاد در این تکنیک باعث ایجاد سایه بندی عمیق تر در تصویر میشود . بسیار زیادی از هنرمندان برای تسلط بیشتری روی طرح از این تکنیک با خودکار کوچک استفاده میکنند.

درخت خودکار | نقاشی خودکار | خودکار | نقاشی
دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

نقاشی خلاقانه خودکار | نقاشی خودکار | نقاشی | خودکار

نکات مهم در نقاشی با خودکار

در این تکنیک کنترل فشار دست بسیار مهم است و باید توجه داشته باشید که فشار دست در تمامی مراحل کارباید یکسان باشد تا سه های تمیز و مرتبی به وسیله ی هاشور ایجاد شود .

برای اینکه قسمتی از نقاشی تیره شود فشار دست را زیاد نکنید .باید تیرگی هارا به صورت لایه لایه ایجاد کنید .

برای جلوگیری از ایجاد لک و جوهرهای جمع شده در نوک خودکار بهتر است با دستمال دائما آن را تمیز کنید .

برای ایجاد بافت و سایه ی مناسب هاشورهای ریز در کنارهم و در جهات مختلف بزنید تا بافت کاغذ به خوبی پر شود .

فشار دست در تمام مراحل کار باید یکسان باشد .

همیشه از گوشه ش خودکار و با زاویه ی 45 درجه هاشور بزنید .

هنگام سایه زدن از سمت تیره به سمت روشنایی سایه بزنید و روشنایی را حفظ کنید .

با حوصله و دقت زیاد این کار را انجام دهید .

 

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته