هنرکده نیوشا

نحوه فروش و درامد صابون سازی چگونه است؟

نحوه فروش و درامد صابون سازی چگونه است؟

صابون سازی

صابون سازی به روش خانگی و دستساز یکی از روشهای درامدزایی است که بسیاری از افراد از این طریق به درامد رسیده اند و موفق شده اند ما باید توجه داشته باشید که قبل از هرچیزی باید مقدمات شروع کردن این کار و حرفه را یاد بگیرید تا بتوانید در آن موفق شوید.

درواقع وقتی آب قلیایی به روغن ها اضافه شود واکنشی شیمیایی به اسم صابون اتفاق می افتد .فرایند صابون سازی یک واکنش شیمیایی بین اسیدهای چرب و هیدروکسید سدیم است که ماده ی جدیدی را ایجاد میکند .

پوست گسترده ترین اندام بدن است و یکی از اعضایی است که بیشترین جذب را داردو محصولاتی که استفاده میکنید مستقیم روی سلامت شما تاثیر دارد و زمانی که خودتان سازنده ی صابون هستید با توجه به سیستم بدنی خودتان و نوع صابونی که بدن شما لازم دارد آن را میسازید .

میتوانید برای رفع آکنه و یا ناراحتی های پوستی از خاک رس و زغال چوب و گیاهان علفی استفاده کنید .

زمانی که برای اولین بار در منزل صابون سازی را انجام میدهید ممکن است مواد اولیه برای شما مقداری هزینه بردار باشد اما کم کم با فروش خانوادگی آن میتوانید به مقدار کافی صابون بسازید و با باقیمانده ی مواد تشکیل دهنده ی صابون میتوانید  لوسیون ، بالم لب و سایر لوازم موردنیاز را بسازید .

برای اینکه صابون را تهیه کنید به اسیدهای چرب با زنجیره ی طولانی و هیدروکسید سدیم نیاز دارید تا ساخته شود چون هر روغن ترکیبی منحصربه فرد از سه اسید چرب متصل به گلیسرول دارد برای همین است که ساخت صابون نیازمند بیش از یک روغن است . هر روغن ترکیبی متفاوت از اسیدهای چرب است که با هیدروکسید سدیم واکنش متفاوتی نشان میدهد .

صابونهای ساخته شده از روغن های متفاوت خواص و فواید متفاوتی نیز دارند مثل مرطوب کنندگی ، نرم کنندگی ، ضد چروک و پاکسازی .زمانی که هیدروکسید سدیم با اسیدهای چرب ترکیب شود مولکولهای گلیسرول آزاد میکند که این واکنش شیمیایی باعث ایجاد صابون میشود و در هنگام استفاده از آن گلیسرین آزاد میشود و پوست شما را تغذیه میکند .

صابون | صابون سازی | صابون سازی به روش گرم
دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

صابون زرد | صابون | صابون سازی | نحوه صابون سازی

روش های صابون سازی

درکل با سه روش میتوان صابون سازی را انجام داد .کسنی که میخواهند وارد این حرفه شوند و از این طریق درامد داشته باشند باید باهر سه روش ساخت صابون آشنا باشند و نکات کلیدی آن را یاد بگیرند .

روش گرم : در این فرایند صابون سازی نیازمند گرما و حرارت است .در این فرایند صابون خیلی زود و سریع آماده میشود اما برای دیزاین و طراحی در صابون مدت زمان محدودی دارید چون باید تا قبل از سرد شدن آن تمامی کارهای تزیینی تمام شده باشد .

روش سرد :در این روش فرایند ترکیب مواد در دمای زیر 60 درجه سانتی گراد انجام میشود و قلیا و روغن ها در این شرایط باهم ترکیب میشوند و حدودا چندماه لازم است تا صابون آماده شود و بتوان از آن استفاده کرد . در این روش میتوانید از انواع روغن ها و افزودنی های دلخواه استفاده کنید . در این روش یادگیری بسیار آسان تر است چون زمان زیادی طول میکشد تا صابون کامل آماده شود .

روش ذوب و قالبگیری :در این روش ماده ی قلیایی با روغن های مخصوص در حالت عادی و بدون حرارت و گرما با هم ترکیب میشوند . برای ساخت صابون با این روش به یک پایه صابونی نیاز دارید که آن را ذوب کنید تا اینکه مواد دیگر را به آن اضافه کنید . هر مقدار که کیفیت پایه ی صابونی بالا باشد صابونی که با آن روش تولید میشود کیفیت بالاتری خواهد داشت .

فرایند صابون سازی و فروش آن

ساخت صابون یک فرایند جذاب و متنوع است که میتواند به عنوان یک کسب و کار خانگی درامد زیادی داشته باشد . اگر میخواهید در زمینه ی ساخت صابون درامد داشته باشید باید اول درنظر داشته باشید که به خوبی در این زمینه آموزش ببینید و حرفه ای شوید تا صابون های تولید شده به دست شما بهترین کیفیت را داشته باشند . فرایند فروش صابون های دستساز چند مرحله است که جداگانه به بررسی آنها میپردازیم :

مرحله ی اول مطالعه و آموزش است . قبل از شروع به صابون سازی باید فرایند صابون سازی ، مواداولیه ی مورد استفاده و روشهای مختلف تولید آشنا شوید . با مطالعه ی کتابهای مختلف ، شرکت در دوره های متنوع حضوری و یا آنلاین ، دیدن ویدیوهای یوتیوب و نمونه کار میتواند در پیشرفت روند کاری شما موثر باشند .

تحقیق بازار فروش : بررسی بازارهای محلی و آنلاین برای پیداکردن نیازها و تقاضای موجود در بازار اولیه بسیار مهم است که شامل تحلیل محصولات مشابه ، قیمت گذاری و نقاط فروش مختلف میباشد .

انتخاب مواد اولیه ی باکیفیت :استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا برای تولید صابون باکیفیت بسیار مهم و حیاتی است که این مواد شامل روغن های معطر ، روغن زیتون ، آرگان و… اسانس ها و رنگهای طبیعی است .

آزمایش و ساختن فرمولاسیون های منحصربه فرد :برای جذب بیشتر مشتری میتوانید فرمولاسیون هایی با بوو ظاهر منحصر به فرد ایجاد کنید . برای این کار به آزمون و خطای مداوم نیاز دارید تا به فرمولاسیون موردنظر خود برسید .

بسته بندی مناسب : بسته بندی مناسب از عوامل موثر در افزایش فروش و جذب مشتری است . استفاده از جعبه های باکیفیت ، برچسب های جذاب و استفاده از لیبل تاثیر زیادی روی فروش بیشتر دارد .

تبلیغات : فروش و ایجاد بستری مناسب برای تبلیغات د وب سایت ها و شبکه های اجتماعی و فروشگاههای آنلاین میتواند به فروش بیشتر و ایجاد مشتری های بیشتر کمک کند یا شرکت در همایش ها و بازارهای کوچک محلی نیز میتواند در روند فروش موثر باشد .

مراقبت از مشتریان و ایجاد مشتری وفادار : ارائه خدمات قبل از فروش و بعد از فروش به مشتریان بسیار مهم است . پاسخگویی به سوالات و مشاوره قبل از خرید و ارائه خدمات پس از فروش و ایجاد روابطی مثبت با مشتریان میتواند رضایت آنها را بالا ببرد و باعث فروش بیشتر شود .

 

 

صابون فانتزی | صابون | صابون سازی

راه اندازی صابون سازی

کسب و کار ساخت صابون های دستساز جزو مشاغل خانگی توسط اداره ی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیست و هیچ نوع دستورالعملی برای صدور مجوز در این رشته وجود ندارد اما با پیگیری برخی افراد مجوز کسب و کار تولید صابون دستساز صادر شده است .در حال حاضر هیچگونه ممنوعیتی برای تولید و فروش صابون های دستساز وجود ندارد مگر اینکه سازنده شاکی خصوصی از محصول داشته باشد در غیر این صورت میتوانید بدون هیچ مشکلی تولیدات خود را به فروش برسانید .

با سرمایه ای حدود 7 الی 8 میلیون تومان میتوانید این کسب و کار را در منزل خود راه اندازی کنید .در صورتی که از روش فرایند سرد استفاده کنید نیاز به چند ظرف و پارچ پلاستیکی ، یک ظرف استیل ، گوشتکوب برقی قوی و مناسب برای صابون سازی ، آب مقطر ، قلیا و چند نمونه روغن دارید .

 

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته