هنرکده نیوشا

نحوه ساخت شمع نسوز

نحوه ساخت شمع نسوز

امروزه شمع ها برعکس گذشته که فقط برای روشنایی از آن استفاده میکردند امروزه برای مصارف مختلفی استفاده میشود و از عناصر اصل منازل و ادارات محسوب میشود که با وجود تنوع در رنگ و مدل میتوان شکلهای مختلفی از آن را ساخت و قسمت های مختلف خانه  را با آن تزیین کرد . اما دغدغه ای که سازندگان و مصرف کنندگان شمع ها دارند این است که بتوانند مدت زمان سوختن شمع را افزایش دهند و شمعی استفاده کنند که از لحاظ مالی مقرون به صرفه باشد .

شمع نسوز

شمع نسوز در واقع شمعی است که مدت زمان سوختن آن بالاست و مدت زمان بیشتری طول میکشد تا پارافین به طور کامل ذوب شود و به انتهای فیتیله برسد . در واقع شمع نسوز وجود ندارد چون در هر صورت پارافین باید بسوزد تا شمع نور داشته باشد و روشن شود .اما تنها کاری که میتوان کرد این است که عمر شمع و سوختن پارافین را زیاد کرد .روشهایی وجود دارد که در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد تا فیتیله را مخقاومتر کنید و از سوختن سریع شمع جلوگیری کنید .

شمع های نسوز تنها تفاوتی که با بقیه ی شمع ها دارند این است که فیتیله ی شمع به ماده ای به نام بوراکس یا اسید بوریک آغشته میشود . این ماده باعث میشود فیتیله دیرتر بسوزد و زمان سوختن شمع را به حداقل برساند . به هیچ عنوان غیر قابل سوختن نمیباشد چون در این صورت فیتیله حتی روشن نمیشود . اما این نوع فیتیله چون زمان بیشتری طول میکشد تا تمام شود پس اقتصادی هستند و مقرون به صرفه هستند .

حتما لازم نیست برای نسوز کردن فیتیله آن را به اسید بوریک آغشته کنید و مراحل را طی کنید ترفند ها و راهکارهای متفاوتی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم .

دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

شمع | شمع سازی | شمع نسوز | نحوه ساخت شمع نسوز

نحوه ساخت شمع نسوز

برای ساخت چنین شمعی طبق گفته های قبلی باید کاری کنید که فیتیله نسوز شود . درواقع باید کاری کنید که مدت زمان سوختن فیتیله افزایش یابد چون نسوختن آن غیرممکن است . برای این کار به موارد زیر نیاز دارید :

فیتیله 

نمک خوراکی

پارافین معمولی

چسب حرارتی 

یک لیوان آب جوش

گیره یا سیخ چوبی

ظرف برای جوشاندن آب

قالب سیلیکونی یا قالب پلاستیکی

ظرف برای ذوب پارافین

یک قاشق غذاخوری بوراکس یا اسید بوریک

بعد از اینکه فیتیله را به طور کامل در پارافین شناور کردید و پارافین را با پارچه پاک کردید نوبت به ذوب کردن پارافین برای ساخت شمع و اضافه کردن اسانس ها به شمع میرسد .پارافین را داخل ظرفی ذوب کنید و رنگ دلخواه خود را به آن اضافه کنید . بعد از اضافه کردن رنگ دلخواه به پارافین نوبت به اضافه کردن اسانس ها میرسد . بعد از اضافه کردن مواردی که گفتیم باید قالب را آماده کنید و فیتیله ی نسوز شمع را در وسط قالب قرار دهید . برای اینکه فیتیله در جای خود ثابت بماند از گیره برای نگه داشتن آن استفاده کنید تا هنگام ریختن پارافین داخل قالب فیتیله تکان نخورد و شکل شمع خراب نشود .انتهای فیتیله را با چسب حرارتی به داخل قالب بچسبانید و سمت دیگر آن را با گیره ثابت نگهدارید . وقتی که فیتیله ثابت شد نوبت میرسد به اضافه کردن پارافین و صبر کنید تا خشک شود بعد آن را از قالب جدا کنید و خارج کنید . 

در این مرحله مواظب باشید که شمع نشکند و با احتیاط خارج کنید . بعد با خیال راحت میتوانید از شمع استفاده کنید . 

این نوع شمع ها از شمع های ساده مقداری زمان سوختن طولانی تری دارند و میتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

برای نسوز کردن فیتیله لازم نیست حتما تمام مراحل بالا را انجام دهید . با استفاده از ترفندهای ساده نیز میتوانید مدت زمان سوختن شمع را افزایش دهید فقط باید به نکات زیر توجه کنید :

در انتخاب فیتیله توجه داشته باشید و دقت لازم را داشته باشید . بهترین نوع فیتیله ، فیتیله با جنس کتان ، پنبه و اکرولیک است .

پیچ و تاب دادن به فیتیله نیز راهکار دیگری است که میتوانید به کار ببرید .

مزایای شمع نسوز

استفاده از هرنوع شمعی علاوه بر معایبی که دارد مزایای مخصوص خود را نیز دارد به عنوان مثال مزایای استفاده از شمع های لیوانی یا شمع جار برخلاف مدل های استوانه ای این است که احتمال ریزش و چکیدن موم در آن وجود ندارد . زمان سوختن طولانی تری دارد و این ظروف را میتوانید مجددا استفاده کنید و یکبارمصرف نیستند . یا مزایای استفاده از شمع های پیرکس این است که بر خلاف سایر مدل ها یکبارمصرف نیستند و از جنس پیرکس ساخته شده اند و با استفاده از سوختن مایع که در رنگهای مختلفی در بازار موجود است میسوزند . این مایع ها بدون بو و دود هستند و سوخت آنها از مایع گیاهی است .

یا شمع های عطری با بو و رایحه ی خاصی که دارند علاوه بر حس آرامش و ایجاد یک فضای دل انگیز میتوانند به عنهوان یک خوشبو کننده در هوا عمل کنند و بوهای ناخوشایند را پوشش دهد و آنها را ازبین ببرد.

استفاده از شمع های نسوز مزایای زیادی دارد از جمله اینکه ساخت مدل های نسوز باعث افزایش طول عمر شمع میشود و مدت زمان سوختن شمع را افزایش میدهد در نتیجه شمعی که خواهیم داشت از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته