هنرکده نیوشا

رزین نانو چیست؟

رزین نانو چیست؟

رزین نانو

این محصول جزو محصولاتی است که به عنوان عایق نمای ساختمان استفاده میشود که پوششی کاملا نامرئی را روی نمای ساختمان ایجاد میکند و میتوان آن را برای انواع متریال های ساختمانی اجرا کرد . یک لایه ی محافظتی روی مصالح ایجاد میکند بدون اینکه در نما و متریال تغییر رنگی ایجاد کند . برای ضد آب کردن و آب بندی کردن انواع نماهای سیمانی ، سنگی ، بتنی ، آجری و خاک رس و… و انواع پوشش های کف و دیوار ، نمای ساختمان ، مصالح رنگی و رنگ شده و کاشی های سقف از این نوع رزین استفاده میشود .

برای اینکه بتوان طول عمر و کیفیت مصالح ساختمانی را تا حدودی افزایش دهید باید از مواد پوششی ، مخصوصا برای سنگ و آجر استفاده کنید تا به استحکام آنها بیفزایید .یکی از این مواد پوششی رزین است که امروزه در صنایع مختلف به وفور از آن استفاده میکنند به کمک یک پیستون این ماده را روی سطح آجرنما یا سطح سنگ میکشند . این کار کمک میکند تا جذب آب این متریال و یا متریالهای دیگر به صفر برسد .رزینهایی که در ساخت و ساز به کار میروند دونوع هستند : رزین نانو و رزین معمولی .رزین نانو در واقع رزینی است که با فناوری نانو تکنولوژی ترکیب شده است و علاوه بر ویژگی های رزین معمولی برخی ویژگی های دیگر را نیز در خود دارد .

این نوع رزین در شهرا بزرگی از جمله اصفهان ، شیراز ، تهران ، مشهد ، تبریز ، کرج ، خوزستان ، گیلان ، مازندران و … حدود تقریبا 10 سال است که مورد استفاده قرار میگیرد و رضایت افراد زیادی را به خود جلب کرده است .

این محصول با استفاده از فناوری نانو میتواند پوششی فوق العاده نازک و نامرئی را روی متریال ایجاد کند و تمامی خلل و فرج ها و فرورفتگی های سطح کار را پر کند و از بین ببرد . این نوع رزین یک لایه ی حفاظتی را ایجاد میکند که اجازه ی نفوذ آلودگی و شوره و سفیدک را که توسط باران روی مصالح ایجاد میشود را نمیدهد.

تفاوت رزین معمولی با رزین نانو

رزین معمولی و رزین نانو هردو باعث کاهش جذب آب در متریال های مختلف میشوند . این نوع رزین ها بی رنگ و شفاف هستند و در موارد زیادی باهم شباهت دارند اما علاوه بر آن تفاوتهایی هم دارند که در این مقاله به بررسی آن میپردازیم .

از تفاوت های رزین معمولی با نانو طول عمر آنها است .رزین معمولی 5 سال طول عمر و دوام دارد اما رزین نانو 10 سال ضمانت دارد و طول عمر بیشتری نسبت به رزین معمولی دارد . این تفاوتی که بین دو رزین وجود دارد به دلیل نحوه ی ساخت آنها و مواد اولیه ی تشکیل دهنده ی آن است .محلول نانو چون هیچ تغییر رنگی ایجاد نمیکند و تنها سطح را در برابر آب مقاوم و ضد آب میکند با رزین معمولی تفاوت دارد و همین موضوع باعث میشود که ماندگاری بالاتری داشته باشد .

رزین معمولی و رزین نانو هردو در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارند اما رزین نانو مقاومت بیشتری به نسبت رزین معمولی دارد و میتواند چندین سال در برابر نور خورشید مقاومت کند .

رزین نانو و رزین معمولی از نظرهای دیگری نیز با هم تفاوت دارند که یکی از آنها از نظر سطحی است که روی آن اجرا میشود و پوشش میدهد . اگر بخواهید روی سنگ از این دونوع رزین استفاده کنید رزین نانو میتوان سطح سنگ را به اندازه ی 5 الی 6 متر مربع پوشش دهد اما سطح سنگی که رزین معمولی میتواند پوشش دهد 3 الی 4 متر مربع است .

از دیگر تفاوت های رزین معمولی و رزین نانو که به راحتی میتوانید هر دو را از هم جدا کنید میزان بویی است که دارند . رزین نانو کاملا بدون بو و رنگ است و در حین استفاده هیچ نوع بویی ندارد اما رزین معمولی  بوی مخصوصی دارد و بوی آن شبیه به بوی چسب است . از رزین معمولی که استفاده کردید حتما باید توجه داشته باشید که در فضای بسته ممکن است باعث ایجاد حساسیت و آلرژی و مشکلات تنفسی شود پس باید نکات ایمنی را درحین کار رعایت کنید . اما درحین کار با رزین نانو هیچ مشکلی رخ نمیدهد و کاملا بی خطر است .

رزین های معمولی براق و حالت صیقلی بالایی را به سنگ یا آجر میدهند و بعد از اتمام کار نیز میتوان آن را باز هم صیقل داد . این نوع رزین برای کسانی مناسب است که میخواهند سطح آجرنما و سنگ نمایی که استفاده کرده اند براق باشد . اما اگر به دنبال نمای مات و بدون جلا هستید رزین نانو مناسب است . رزین نانو هیچگونه جلا و حالت صیقلی و براقی به سطح متریال استفاده شده نمی دهد و فقط مانند عایق عمل میکند.

تفاوت مهم دیگر این دو نوع رزینه این است که رزین معمولی برای سنگ ها و آجرهای با رنگ روشن مثل قهوه ای روشن و کرم کاربرد دارد چون هنگام اجرای رزین روی سطح متریال مورد نظر به آن رنگی زرد مانند میدهد و مانند روغن جلا روی متریال هایی مثل چوب عمل میکند اما رزین نانو هیچ گونه تغییر رنگی در سنگ و آجر ایجاد نمیکند و بهترین گزینه برای رنگهای کرم روشن و سفید است .

ابن دو رزین از نظر قیمت هم با هم تفاوتهایی دارند . رزین معمخولی قیمت پایینتر و مناسب تر نسبت به رزین نانو دارد . بالا بودن قیمت رزین نانو به این دلیل است که ویژگی ها و نکات مثبت بسیار زیادی نسبت به رزین معمولی دارد و بسیار کاربردی تر است .

دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

نحوه ی اجرای رزین نانو بر روی سطح آجر

ابتدا باید سطح نما را کاملا تمیز کنید و به صورت کافی با شست و شو تمام گرد و غبار و کثیفی ها را از سطح آجر پاک کنید تا رزین نانو به خوبی به تمامی قسمت های آجر نفوذ کند . در صورت تمیز نکردن سطح آجر ممکن است رزین به سطح آجر نچسبد و کنده شود .

تمامی قسمت های آسیب دیده مثل قسمتهای بندکشی شده ، ترک های سطحی و… را به خوبی و کامل بپوشانید .

رزین را به صورت یکدست و یکنواخت بر روی سطح نما اجرا کنید .توجه داشته باشید باسد ضخامت اجرای رزین در تمامی قسمت ها یک اندازه باشد .

بعد از گذشت 24 ساعت و خشک شدن کامل مواد روی سطح نما لایه ی مخافظتی اجرا شده روی نما قابل استفاده است.

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

آموزش کار با رزین اپوکسی در هنرکده نیوشا

نهنگ تزیینی داخل رزین اپوکسی

رزین اپوکسی

رزین اپوکسی این ماده شفاف روز به روز محبوب تر می شود و رد پای آن را در بیشتر کار های دکوراتیو و تزینی و زیورآلات زیبا را می توان دید. در سال های اخیر، حجم تولید و فروش رزین های اپوکسی به طور جهشی افزایش یافته است. این به دلیل این واقعیت است که افراد بیشتری از خواص بی نظیر این ماده خاص اطلاع دارند.

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته