هنرکده نیوشا

اجرای کهکشان با رزین

اجرای کهکشان با رزین

رزین کهکشانی

یکی از کارهایی که با نقاشی رزینی میتوان ساخت تکنیک کهکشان با رزین اپوکسی است که به سبک های مختلفی آموزش داده میشود و اغلب برای آموزش این تکنیک ها هزینه های بالایی گرفته میشود که ما در این مقاله به صورت مختصر توضیحات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم . این تکنیک در خانه به راحتی قابل اجرا است و میتوانید به راحتی از آن درامد کسب کنید .

کهکشان رزینی | کهکشان | رزین | رزین کهکشانی
دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

رزین کهکشانی | رزین | کهکشان رزینی | کهکشان

کاربرد تکنیک کهکشانی با رزین

تکنیک بافت کهکشانی با رزین میتواند جلوه ی رویایی و زیبایی به هر سطح صافی که قابلیت رنگ پذیری داشته باشد بدهد که طرفداران زیادی دارد . در این تکنیک بیس یا سطح کار باید از جنس های بوم ، شیشه ، سطوح ام دی اف و یا پی وی سی استفاده کنید . بعد از آماده شدن کار میتوانید از آن به عنوان میز ، سینی ، زیرلیوانی ، ساعت و… استفاده کنید .میتوانید با خلاقیت و سلیقه ی خود حتی زیورآلات رزینی با طرح کهکشانی نیز بسازید و از آن کسب درامد کنید که قطعا طرفداران خاص خود را دارد و میتوانید در آینده شغل خود را نیز گسترش دهید .

روی هر سطحی که صاف باشد و قابلیت رنگ پذیری داشته باشد میتوانید این تکنیک را اجرا کنید مثل صفحه های پی وی سی و یا ام دی اف . اگر سطح بیس کار نازک باشد ممکن است بعد از خشک شدن تاب بردارد پس در انتخاب ضخامت نیز دقت کنید . اگر سطح کار بزرگتر باشد بهتر است از ضخامت 8 میل به بالا استفاده کنید.

اگر سطح کار فرورفتگی زیادی داشت مثل سفال قبل از اینکه کار را شروع کنید روی آن را چسب چوب بزنید به صورتیکه تمامی فرورفتگی ها و سوراخ هارا بپوشاند . اگر سطح آن زیاد صیقلی شد و سطحی مانند پلکسی گرفت آن را سمباده بکشید تا سطح آن خش دار شود بعد روی آن را یک دست رنگ اکرلیک بزنید تا رزین بعد از خشک شدن از روی سطح جدا و کنده نشود .

قبل از اینکه شروع به کار کنید سطح کار را کاملا تمیز کنید به طوریکه هیچگونه گردوخاک و چربی روی آن باقی نماند چون هرنوع آلودگی روی سطح باعث گود افتادن و فرورفتگی آن قسمت یا کنده شدن رزین از روی سطح خواهد شد .

رزین بعد از خشک شدن حالتی صیقلی و شیشه ای دارد که کاملا در برابر آب نفوذناپذیر است برای اینکه بتوانید پشت کار را هم عایق کنید میتوانید از اکریلیک یا ورق طلای مایع استفاده کنید . به این نکته توجه داشته باشید که برای وسایلی که ارتباط زیادی با آب دارند و در معرض رطوبت هستند مثل سینی یا زیر لیوانی بهتر است از پی وی سی یا پلکسی استفاده کنید که کاملا ضدآب است و آسیب نمیبیند  .

ایجاد تکنیک کهکشان

برای اینکه در یک تکنیک از چند رنگ استفاده کنیم لازم است که توازن بین رنگها را ایجاد کنیم و رنگهایی را انتخاب کنیم که باهم هارمونی و هماهنگی خاصی داشته باشند . برای این کار ابتدا باید رنگها را بشناسید و بدانید از چه رنگهایی برای ست کردن باید استفاده کنید .هارمونی یا هماهنگی به معنی چیدمان درست اجزای یک چیز است که وجود آن باعث ایجاد نظم در فضا و چشم بیننده میشود . هارمونی باعث احساس نظم و تعادل در بیننده میشود . استفاده از رنگهای خنثی بین رنگهای گرم و سرد میتواند هارمونی خوبی را ایجاد کند .

کهکشان رزین | رزین | کهکشان | رزین کهکشانی

تکنیک کهکشان با رزین اپوکسی

یکی از تکنیک های ایجاد بافت کهکشانی ساخت بافت ها به صورت تک تک و بعد از ساخت و خشک شدن آنها گذاشتن هرکدام از بافت ها کنار یکدیگر است و در مرحله ی آخر باید روی آن رزین بریزید . 

اولین مرحله برای ایجاد طرح کهکشانی با روشی که در بالا گفته شد آبستره ی سلولی است که با استفاده از رنگهای اکریلیک این کار را انجام میدهیم . مقداری از رنگها را داخل لیوان بریزید و روی آنها مقدار کمی آب بریزید .تا اندازه ای رنگها باید رقیق باشند که هنگام ترکیب شدن با هم ادغام شوند و به اندازه ای غلیظ باشند که از لیوان بیرون نریزد . بعد روغن سیلیکون را به اندازه ی هشت قطره برای هر لیوان استفاده کنید . اگر لیوان نصف بود 4 قطره بریزید بعد هم بزنید و روی یک نایلون از رنگهایی که درست کردید به ترتیب روی هم بریزید تا رنگها حالت سلولی به خود بگیرند بعد با استفاده از یک دستمال کاغذی رنگها را به سمت پایین هدایت کنید . به همین روال چند عدد از این سلولی ها را بسازید بعد روی کار فندک یا تورچ بگیرید و زمانی که آبستره سلولی ها خشک شدند به وسیله ی پرکار به شکل دایره جدا کنید و برش دهید بعد نایلون پشت آن را جدا کنید .

برای اینکه کار نهایی را روی سطح یزرگتری اجرا کنید لازم است که سطح را آماده کنید و دورتادور آن را چسب پهن بزنید تا هنگام ریختن رزین از دور سطح چکه نکند و اگر چکه کرد به پشت کار نچسبد و به راحتی جدا شود .

تخته ی مسطح بزرگ را به وسیله ی یک قلموی سرتخت با رنگ مشکی رنگامیزی کنید . مقاری رنگ اکریلیک سفید را داخل یک لیوانه بریزید و به آن مقداری آب اضافه کنید بعد هم بزنید . محلول به دست آمده باید رقیق باشد بعد با مسواک رنگ را بگیرید و روی تخته مسطح بپاشید تا حالت ستاره ایجاد شود .بعد مقداری رزین را درست کنید . اول رزین را داخل لیوان یکبار مصرف میریزیم و نصف آن هاردنر را به رزین اضافه کنید و با قاشق یکبارمصرف یا چوب بستنی چند دقیقه هم بزنید تا به طور کامل هر دو جزء باهم ترکیب شوند .برای کهکشانی کردن باید از رنگهای جیغ استفاده کنید چون روی زمینه ی مشکی خود را نشان میدهند حتی از رنگهای شب نما هم استفاده کنید تا جلوه ی زیباتری به خروج کار بدهد و رزین و رنگ ها را بادست ترکیب کنید تا حالت کهکشان به خود بگیرد .بعد هرکدام از دایره هارا لایه لایه روی سطح قرر دهید . بعد از اینکه تقریبا خشک شد میتوانید رزین را روی تمام قسمت ها بریزید . 

ابتدا سطح کار را با الکل کاملا تمیز کنید بعد رنگهای دلخواه را آماده کنید بعد با الکل رنگها را رقیق کنید و روی کار که با الکل خیس کردید بریزید و شروع کنید و با سشوار قسمتهای مختلف را به سمتهای دیگر هل بدهید و روی کار الکل بی رنگ بپاشید . بعد از اینکه کار خشک شد با رنگ روغن سفید و قلم داتینگ و در صورت نداشتن قلم داتینگ از خلال دندان استفاده کنید و سطح کار را پر از نقطه های سفید کنید بعد از تمام شدن رنگامیزی رزین و هاردنر را باهم ترکیب کنید بعد میتوانید مقداری رنگ شفاف اکلیل دار را با رزین ترکیب کنید بعد روی تمام کار برزید تا ستاره های کهکشان را تداعی کنید .کار را در جای بدون گردوغبار قرار دهید تا خشک شود .

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

نهنگ تزیینی داخل رزین اپوکسی

رزین اپوکسی

رزین اپوکسی این ماده شفاف روز به روز محبوب تر می شود و رد پای آن را در بیشتر کار های دکوراتیو و تزینی و زیورآلات زیبا را می توان دید. در سال های اخیر، حجم تولید و فروش رزین های اپوکسی به طور جهشی افزایش یافته است. این به دلیل این واقعیت است که افراد بیشتری از خواص بی نظیر این ماده خاص اطلاع دارند.

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته