هنرکده نیوشا

آموزش ساخت فرشته مکرومه

  • آموزش ساخت فرشته مکرومه

    فرشته مکرومه

    عروسک های فرشته یا انجل که با مکرومه ساخته میشوند طریقه ی ساخت بسیار ساده ایی دارند و در عین سادگی بسیار جذاب و پرطرفدار هستند و دلیل جذابیت آن نیز سادگی و زیبایی مینیمال بودن این عروسک میباشد . برای ساخت این نوع عروسک معمولا از رنگ های ملایم و نوود استفاده کنید تا خلوص و پاکی فرشته را به خوبی نشان دهد.

    فرشته مکرومه ای | فرشته مکرومه | مکرومه | فرشته

    این نوع عروسک را میتوانید با خلاقیت خود به شکلهای مختلفی بسازید مثلا :فرشته با بالهای مکرومه ای ، فرشته با حلقه ی گل ، فرشته و نوزاد و… و کاملا سلیقه ایی میباشد . هرچه جزییات کار بیشتر باشد جذابیت و زیبایی کار نیز بیشتر میشود . ساخت این نوع عروسک پروسه ی ساده و آسانی دارد که در این مقاله به طور کامل آموزش داده میشود .

    فرشته بالدار | فرشته | فرشته مکرومه | مکرومه

    وسایل مورد نیاز

    طناب پنبه ای مکرومه بافی سایز 4 میلی متر 

    طناب جوت 8 میلی متری 

    توپک با قطر دلخواه اما بهتر است 3 سانتی متر باشد 

    قیچی 

    نخ کنافی 

    تکه ی کارتن

    گل های تزیینی کوچک

    حلقه ی چوبی 

    حلقه ی دریم کچر

     

    مراحل ساخت فرشته | فرشته مکرومه | مکرومه | فرشته

    نحوه ساخت سرِ فرشته مکرومه

    برای اینکه بدن عروسک فرشته را بسازید باید از طناب مکرومه سایز 4 در سایزهای یکسان که سلیقه ایی میباشد به تعداد 12 عدد برش دهید .

    برای موها از طناب جوت میتوانید استفاده کنید . باید طناب را با دست از هم باز کنید تا به صورت مو دربیاید . توجه داشته باشید که طناب جوت را برش زدید باید هم اندازه ی طناب مکرومه ایی که برش داده ایید باشد و بالای آن را گره بزنید.

    یک عدد مکرومه را با سایزی کوتاهتر از برش های قبلی برش بزنید و طناب را در دوطرف برای دستهای فرشته گره بزنید .

    برای ساخت موهای سر عروسک باید موها را از وسط گره ای که زدید ببندید و انتهای قلاب را از سوراخ توپک عبور بدهید .انتهای نخ کنافی را که از توپک خارج شده است توسط 8 عدد طناب مکرومه گره بزنید . بعد از اینکه گره زدید اضافی نخ را قیچی کنید .این کار را با دقت انجام دهید تا عروسک مرتب ساخته شود.

     

    نحوه ساخت بدن فرشته مکرومه

    برای اینکه بدن فرشته را بسازید3 عدد طناب مکرومه 8 میلی متری که برش دادید را بردارید و آنهارا گیس کنید یا به صورت ساده کنار هم قرار دهید . میتوانید در صورتی که به صورت ساده قرار دادید آن را شانه کنید . اگر گیس کردید مقدار نصف از طناب را گیس کند کافی است .حالا طناب گیس شده را دور نوپک و طنابهلی آویزان قرار دهید . توسط یک طناب مکرومه دیگر دور کمر عروسک فرشته را ببندید . 

    توجه کنید که بعد از این مرحله تک تک طنابهای زیر عروسک را کمی بکشید تا محکم شود .

    انتخای طناب را میتوانید شانه بزنید تا بافتهای طناب از هم جدا شود بعد برای مرتب و یکدست شدن انتهای طناب آن را قیچی کنید .

    دقیقا همین کار را با انتهای موهای فرشته انجام دهید و بعد با چسب حرارتی موهارا با توپک فیکس کنید.

     

    فرشته مادر | فرشت | مکرومه | فرشته مکرومه | ساخت فرشته مکرومه

    نحوه ساخت بالهای فرشته

    برای آماده کردن بالهای عروسک فرشته یک حلقه ی دریم کچر به سایز دلخواه اما زیاد بزرگ نباشد انتخاب کنید و رشته نخ های هم سایز به دلخواه برش بزنید و به حلقه وصل کنید .رشته نخ ها را به صورت قرینه و هم اندازه به حلقه گره بزنید بعد بالهارا شانه بزنید و به صورت مرتب برش بزنید . در این مرحله دقت داشته باشید که برش درست انجام شود .برای اینکه بالهارا به شکل دلخوا حالت دهید میتوانید از تافت استفاده کنید .

    بعد از اینکه حالت بال را به دلخواه فیکس کردیم با استفاده از یک لایی بال را روی حلقه فیکس نگه دارید و با اتو بالها را فیکس کنید .

     

    بال فرشته | فرشته |مکرومه | فرشته مکرومه

    دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    دیدگاه‌های نوشته