هنرکده نیوشا

نحوه ساخت سنگ مصنوعی رنگین کمان

نحوه ساخت سنگ مصنوعی رنگین کمان

سنگ مصنوعی

سنگ های مصنوعی را میتوان با استفاده از پودرسنگ های مختلفی ساخت که هر نوع از آنها جلا و زیبای خاصی دارد .سنگ مصنوعی شکلی دیگر از سنگ طبیعی است با متریالی سازنده و خواص مشابه است . ساخت وسایل متنوع با سنگ مصنوعی جذابیت ظاهری زیادی را ایجاد میکند و مقاومت بالای آن به مقاومت پودرسنگ طبیعی به کار برده شده در آن بستگی دارد .

سنگ مصنوعی از خورده سنگ و پودرسنگ های مختلف به وسیله ی استخراج از کارخانه های سنگبری ساخته میشود . با ساخت سنگ مصنوعی با پودرسنگ از هدر رفتن ضایعات و اضافه های سنگبری جلوگیری میشود وبا ایجاد خلاقیت و ابتکار میتوان وسایل متنوع و جذابی ساخت .

پودر سنگ هنری از طریق دو فرایند تولید میشوند یکی به صورت طبیعی از طریق استخراج از معدن و دیگری در فرایند سنگبری انواع سنگ ها به خصوص سنگ های تزیینی در کارخانجات سنگبری ساخته میشود .

 

 

رنگین کمانی | سنگ مصنوعی | رنگین کمان سنگ | پودرسنگ هنری
دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

رنگین کمان | سنگ مصنوعی | رنگین کمان سنگی

نحوه ساخت رنگین کمان سنگی

برای ساخت سنگ مصنوعی باید مراحل زیر را به ترتیب پیش ببرید :

اول از همه باید ابزار مورد استفاده را آماده کنید چون در هنگام ترکیب مواد باهم زمان کافی برای جمع آوری وسایل و ابزار موردنیاز ندارید و با گذشت چند دقیقه محلول سفت میشود و لخته میشود . در این صورت خروجی کار مطلوب نخواهد بود . پس برای اینکه وسیله ای سنگی بسازید باید قالب موردنظر را آماده کنید که در این مقاله به قالب رنگین کمان نیاز دارید . قالبهای رنگین کمانی انواع مختلفی دارند مثل کفی ، استند ، جاشمعی ، جاعودی ، جامدادی و…. که استفاده و تهیه ی هرکدام کاملا سلیقه ای میباشد .

در هنرکده ی نیوشا انواع قالب های موردنیاز شما موجود است و میتوانید از طریق سایت به راحتی آن را تهیه کنید و در کمترین زمان کار خود را شروع کنید .حتی میتوانید با شرکت در دوره ی جامع هنرکده ی نیوشا نحوه ی ساخت انواع قالب های سیلیکونی را به صورت کامل یاد بگیرید و اکسسوری ها و وسایل تزیینی سنگی متنوعی را برای خود و عزیزانتان یا حتی برای فروش بسازید .

بعد از اینکه قالب موردنظرتان را انتخاب و آماده کردید باید مقدار آب و پودرسنگی که نیاز دارید را آماده کنید بعد به نسبت سه به یک با آب ترکیب کنید یعنی اول یک پیمانه آب را داخل ظرف میریزید بعد سه پیمانه پودرسنگ را داخل آن بریزید . بعد با قاشق یکبارمصرف کامل هم بزنید . توجه داشته باشید که در یک جهت محلول را هم بزنید چون در غیر این صورت ممکن است محلول حباب بگیرد و خروجی جالب نباشد .

بعد از ترکیب آب و پودرسنگ و ساختن محلولی که نه زیاد غلیظ است نه زیاد رقیق و هم زدن کامل محلول نوبت به حباب گیری میرسد . برای حباب گیری داخل ظرف باید با قاشقی که هم زدید تک تک حباب های بالای محلول را جدا کنید و داخل لیوان یکبار مصرف بریزید چون بعدا قابل استفاده نیست . 

بعد از اینکه حباب گیری را انجام دادید محلول را داخل قالب رنگین کمان بریزید . بعد به اطراف قالب ضربه بزنید تا تمام حباب های باقی مانده بالا بیاید و آنها را از بین ببرید و مدت 45 دقیقه الی یک ساعت به آن زمان بدهید تا کامل خشک شود بعد میتوانید از قالب خارج کنید .

برای اینکه خروجی کار رنگی باشد میتوانید بعد از اتمام کار با رنگ اکریلیک هر کدام از خطوط را جداگانه رنگامیزی کنید .یا اینکه از تکنیک های پولکی و ابر و باد و… استفاده کنید . تکنیک ابر و باد به این صورت است که هنگام ساختن محلول آب و پودرسنگ باید به صورت جداگانه محلولی رنگی از پودرسنگ بسازید که برای رنگی کردن آن میتوانید از رنگ اکریلیک یا رنگهای پودری که به اصطلاح پیگمنت میگویند استفاده کنید .

به صورت همزمان محلول بی رنگ پودرسنگ را با محلول رنگی داخل قالب بریزید و یک ساعت صبر کنید تا کامل خشک شود . بعد از جداکردن سنگ از قالب میبینید که به صورت رگه دار رنگهایی ایجاد شده است و بسیار کار شیک و مینیمالی خواهد بود .

اگر میخواهید از تکنیک پولکی داخل کار استفاده کنید باید اول از همه پولک هایی از پودرسنگ رنگی را آماده کنید که در مقاله های پودرسنگ هنری میتوانید به صورت کامل روش ساخت آن را مطالعه کنید . پولک های آماده شده را با محلول پودرسنگ ترکیب کنید و داخل قالب بریزید . بعد از اینکه از قالب خارج کردید با سمباده مقداری از سطح کار را صاف کنید تا پولک های رنگی روی کار ایجاد شود . 

البته این نوع تکنیک برای کفی رنگین کمان زیاد جالب نیست چون قسمتهای برامده ی کار را ازبین میبرد . 

بهترین راه برای رنگی کردن سطح آن استفاده از رنگ اکریلیک است .

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته