هنرکده نیوشا

تفاوت نقاشی با طراحی

تفاوت نقاشی با طراحی

نقاشی و طراحی

طراحی و نقاشی دو هنر بسیار زیبا و جذاب هستند. این دو هنر نه تنها دید شما را نسبت به زیبایی های اطراف زیاد میکند بلکه خلاقیت و مهارت شمارا نیز تقویت میکند . میتوانید از این هنرها به عنوان ابزاری برای بیان احساسات و دیدگاه هایتان استفاده کنید .

طراحی و نقاشی | طراحی | نقاشی | آموزش طراحی و نقاشی

نقاشی

نقاشی شبیه به طراحی است اما به آن هنر خیس نیز گفته میشود که از رنگ ها و قلمو استفاده میشود که نتایج متفاوتی نیز خواهند داشت . برای نقاشی اول از همه باید سطح مناسبی را برای نوع کاری که میخواهید انجام دهید فراهم کنید . زمانی که این کار را انجام دادیم مرحله بعد نوبت به انتخاب کردن تناژ رنگهایی است که میخواهید روی صفحه ی نقاشی پیاده کنید که معمولا از تکنیک های مختلفی مثل لایه بندی ، زیبایی رنگ ها و… استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای استفاده از رنگها در نقاشی وجود ندارد و میتوانید از رنگهای دلخواه خود استفاده کنید .

طراحی

در مقایسه با نقاشی طراحی فرم متفاوتی دارد اول اینکه از یک ماده ی خشک مثل مداد استفاده میشود و رنگها هیچ دخالتی در اجرای طراحی ندارند و مواد به کار رفته معمولا مداد ، خودکار و گاهی اوقات چیزهایی شبیه به مدادشمعی یا زغال میباشد . طراحی درگیر اندازه گیری ها و مقیاس های مختلف برای یک نتیجه ی خاص میباشد که دنبال یک نتیجه ی خاص میباشند .

دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

تفاوت طراحی و نقاشی

بعضی اوقات بعضی افراد طراحی را با نقاشی اشتباه میگیرند و این دو را به جای یکدیگر به کار میبرند در حالی که این دو هنر با هم متفاوت هستند . 

هنر طراحی و هنر نقاشی هردو جزو هنرهای زیبایی هستند که برای بیان احسلسات و ایجاد آرامش در روح انسان به کار میروند اما تفاوت های زیادی نیز از نظر تکنیک و ابزارهای مورد استفاده دارند.

طراحی پایه و اساس نقاشی است یعنی کسی که میخواهد نقاشی ماهری شود باید ابتدا در زمینه ی طراحی مهارت کامل را پیدا کند .طراحی تشخیص نوع خطوط و سایه هاست و انواع مختلفی دارد که شامل : طراحی خط ، طراحی سایه و طراحی اشیاء مختلف است .

زمانی که مرحله ی طراحی را به خوبی یاد گرفتید وارد مرحله ی یادگیری نقاشی میشوید که شامل : نقاشی اکریلیک ، آبرنگ و نقاشی رنگ روغن روی بوم ، روی چوب ، سفال و… است در حالی که طراحی از مدادرنگی ، انواع مداد و ژغال چوب استفاده میشود .

درنقاشی نیاز دارید که زمانی را برای خشک شدن اثر خود اختصاص دهید در حالی که برای طراحی لازم نیست صبرکنید و میتوانید درصورت لزوم طرح خود را پاک کنید و از نو بکشید .

در نقاشی به قلمو نیاز دارید اما در طراحی با یک مداد ساده میتوانید اثر هنری خود را خلق کنید .اصطلاحات این دوهنر نیز با هم تفاوت دارند به کسی که طراحی میکند هنرمند میگویند اما به کسیکه نقاشی میکشد هم نقاش میگویند و هم هنرمند . 

 

نقاشی چشم | نقاشی | تفاوت طراحی و نقاشی

نقاشانی که طبیعت را مدل خود قرار میدهند با توجه به اینکه از روی طبیعت نقاشی میکنند اما عیناًنقاشی نمیکنند بلکه طبیعت را از دیدگاه خود نشان میدهند و اثری را خلق میکنند که با وجود شباهت به طبیعت با آن متفاوت است . به عبارت دیگر نقاشی برداشت تصویری هنرمند از محیط اطراف خود میباشد و این تفاوت هنرمند نقاش با عکاسی است که عیناً واقعیت را ثبت میکند در حالی که طراحی بیشتر خراشیدن صفحه ی نقاشی برای ایجاد یک سری خطوط و نقش ها نوصیف شده است.

طراحی دو بخش دارد یکی انگیزه ی کشیدن طراحی و پروسه ای که در ذهن طراح اتفاق می افتد و دیگری شکل ظاهری و کاربردی طراحی است . در واقع طراحی از بی رنگی ایجاد میشود و با همان شکل بی رنگ خود کامل به نظر میرسد و همان خطوط ساده پیام خود را میرسانند .

نقاشی چهره | نقاشی | طراحی و نقاشی | آموزش نقاشی | تفاوت طراحی و نقاشی

رنگ روغن

رنگ روغن فرایند رنگ آمیزی است با رنگدانه هایی که با یک روغن خشک شده مثل روغن بذر کتان که به طور گسترده در اوایل اروپای مدرن مورد استفاده قرار میگرفت گره خورده است. غالباً روغن را با با رزینی مثل رزین درخت کاج یا کندر میجوشانند که لاک نامیده میشوند . سرانجام با گسترش مزایای آن رنگ روغنی به ماده ی اصلی برای خلق آثار هنری تبدیل شد و مورد استفاده قرار گرفت.

پاستل

پاستل از رنگدانه های پودری خالص وچسب تشکیل شده است . رنگدانه های استفاده شده در پاستل همان هایی است که برای تولید همه محیط های هنری رنگی از جمله رنگ روغن استفاده میشود که چسب دارای رنگی خنثی و کم اشباع است .اثر رنگی پاستل حالتی خشک دارد و از آنجا که سطح نقاشی پاستلی به راحتی لکه دار میشود که برای جلوگیری از لکه دار شدن و آسیب دیدن آن باید زیر شیشه قاب بندی شود یا با اسپری های فیکساتور تثبیت شود . با این وجود اگر با رنگدانه های دایمی ساخته شود و از آنها به درستی مراقبت شود ممکن است نقاشی پاستلی تا قرن ها بدون تغییر باقی بماند .

نقاشی آبرنگ | نقاشی | تفاوت طراحی و نقاشی | طراحی و نقاشی

اکریلیک

رنگ اکریلیک رنگی است که سریع خشک میشود و حاوی سوسپانسیون رنگدانه ای است . رنگ های اکریلیک میتوانند با آب رقیق شوند اما در صورت خشک شدن در برابر آب مقاوم میشوند . بسته به میزان رقیق شدن رنگ با آب میتوان نقاشی آبرنگی کشید یا رنگ روغنی یا اینکه دارای ویژگی های منحصر به فرد خود باشند .اصلی ترین تفاوت بین رنگ اکریلیک با رنگ روغن در زمان خشک شدن آنهاست . روغن ها زمان بیشتری را برای ترکیب رنگ و اعمال لعاب روی نقاشی فراهم میکنند همین خشک شدن آهسته میتواند به عنوان یک مزیت برای برخی از تکنیک ها محسوب شود.

آبرنگ

آبرنگ یک روش نقاشی است که در آن از رنگدانه های معلق محلول در آب ساخته میشود . معمولا از آبرنگ روی کاغذ و مقوا استفاده میشود . در آسیای شرقی نقاشی آبرنگ با جوهر را نقاشی با قلمو مینامند. در نقاشی چینی ، کره ای و ژاپنی معمولا از رنگهای سیاه یا قهوه ای تک رنگ استفاده میشود.

سیاه قلم

سیاه قلم را میتوان از روی اسمش متوجه شد که نقاشی با رنگ سیاه انجام میشود . سیاه قلم سبکی از نقاشی است که در آن تنها از طیف رنگی سیاه و رنگ سفید استفاده میشود . در این سبک هنرمند از مدادهای سیاه ، پودر زغال ، مداد کنته ، پودر گرافیت و… استفاده میکنند .

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته