هنرکده نیوشا

آموزش نقاشی اکریلیک

آموزش نقاشی اکریلیک

تاریخچه نقاشی اکریلیک

نقاشی یکی از هنرهای قدیمی دنیا به شمار میرود و یکی از اصلی ترین رشته های هنرهای تجسمی نقاشی میباشد که قدیمیترین نقاشی جهان به 32000 سال پیش برمیگردد که این نقاشی را با استفاده از رنگهای گیاهی و استفاده از گیاهان مختلف کشیده اند که تصاویری همچون اسب ، کرگدن ، شیر ، بوفالو ، ماموت و… را نقاشی کرده اند که این نوع نقاشی ها اکثرا روی دیوار غارها یافت میشود.

نقاشی روی بوم | آموزش نقاشی اکریلیک | نقاشی اکریلیک | نقاشی

انواع نقاشی

نقاشی با رنگ روغن 

نقاشی با آبرنگ

نقاشی با اکریلیک

نقاشی با پاستل چرب و گچی

نقاشی با مدادرنگی 

نقاشی با کلاژ 

نقاشی ویترای 

نقاشی پشت شیشه

 

 

نقاشی با رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک به دلیل ویژگی های خاص خود جزو ابزار پرطرفدار هنرمندان برای خلق نقاشی میباشد . رنگ اکریلیک تنوع رنگی بالایی دارد و هنگام نقاشی کردن آلودگی ایجاد نمیکند . هیچ نوع بوی نخوشایند یا ضرری برای هنرمند و کسیکه از این نقاشی استفاده میکند ندارد . قبل از خشک شدن کاملا با آب حل میشود ولی بعد از خشک شدن حالت پلاستیکی به خود میگیرد و با آب پاک نمیشود . با توجه به اینکه حلال این رنگها آب است پس برای شست و شوی قلموها میتوانید از آب استفاده کنید تا به راحتی رنگها پاک شود.

رنگ اکریلیک زمان خشک شدن پایینی دارد یعنی سریع خشک میشود همین ویژگی باعث میشود سرعت کار هنرمند را بالا ببرد و اینکه بتواند روشهای مختلفی را روی نقاشی خود اجرا کند.اگر هم به زمان بیشتری نیاز باشد با اسپری کردن مقداری آب روی رنگ میتوان روند خشک شدن رنگ را کاهش داد .این نوع رنگ نسبت به رنگهایی مثل رنگ روغن و آبرنگ جدیدتر است و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود باعث محبوبت زیادی دربین هنرمندان شده است .

دوره جامع آموزش ساخت قالب سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

 میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
 برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

روشهای استفاده از رنگ اکریلیک

در تکنیک نقاشی با رنگ اکریلیک میتوان روی متریال های مختلفی نقاشی مورد نظر خودرا اجرا کرد از جمله این متریال ها میتوان به بوم ، مقواهای گرم بالا ، کاغذ های ضخیم مثل اشتنباخ و فابریانو ، چوب ، سفال و… اشاره کرد . از رنگ اکریلیک نمیتوان برای متریالهایی که پلاستیکی هستند یا سطحی بسیار صاف و جلا دارند استفاده کرد مثل : انواع پلاستیک ، شیشه ، ظرفهای لعاب دار ، فلزات و… 

بری ترسیم نقاشی با استفاده از رنگ اکریلیک از قلموهای مختلفی میتوانید استفاده کنید و برای کسانی که حرفه ایی تر نقاشی کار میکنند میتوانند برای نقاشی برجسته از کاردک نیز استفاده کنند .

روش های مختلف نقاشی با اکریلیک

استفاده از نوار چسب کاغذی 

برای رسم نقاشی های مینیمال و نقاشی های مبتدی و کشیدن قسمتهای تیز در نقاشی میتوانید با چسباندن نوار چسب در محیط نقاشی خود کار را برای خود آسانتر کنید و سرعت کار خودرا افزایش دهید . همچین نقاشی شما مرتب تر و خروجی کار تمیز تر میباشد.

پاشیدن رنگ اکریلیک

از این روش میتوانید برای کشیدن ستاره های آسمان یا براق نشان دادن تصویری استفاده کنید . برای این کار رنگ را مقداری رقیق کنید و به قلمو یا مسواک آغشته کنید سپس بازدن ضربه به بدنه ی قلمو یا کشیدن انگشتان بر روی براش مسواک این حالت را ایجاد ککنید . برای اینکه قسمتهایی از کار را که نمیخواهید این حالت را داشته باشند میتوانید با یک کاغذ یا همان چسب کاغذی بپوشانید و بعد از رنگامیزی چسب را بردارید.

نقاشی پروانه | نقاشی اکریلیک | نقاشی | اکریلیک | آموزش نقاشی اکریلیک

لایه های مختلف رنگ

برای اینکه به صورت اصولی و درست نقاشی خودرا رسم کنید بهتر است از رنگ های تیره شروع کنید و کم کم به رنگهای روشن برسید . به این شکل نقاشی شما حالت سه بعدی میگیرد و طبیعیتر به نظرمیرسد.

محو کردن رنگها

برای این کار بهتر است دو رنگی که قرار است کنار هم قرار بگیرند را آماده کنید و با اجرای رنگ اول رنگ دوم را نیز اجرا کنید به طوریکه رنگها خشک نشوند تا بتوانید با قلمو مرز بین دو رنگ را با هم ترکیب و محو کنید.

 

نقاشی پرنده | پرنده | نقاشی | آموزش نقاشی پرنده آموزش رنگ اکریلیک

ایجاد پالت رنگی 

برای اینکه از رنگ اکریلیک استفاده کنید لازم نیست تمام رنگها را خریداری کنید . رنگهای اصلی یعنی : قرمز ، آبی ، زرد و سفید و مشکی را تهیه کنید و با ترکیب این پنج رنگ باهم رنگهای فرعی را بسازید و یک پالت رنگی برای خود ایجاد کنید . 

انتقال طرح

برای اینکه طرحهای نسبتا سخت را بتوانید به بیس کار خود منتقل کنید بهتر است از کاغذ پوستی استفاده کنید . کلیات نقاشی را روی کاغذ پوستی بکشید و با مداد پشت کار را پررنگ کنید تا کلیات طرح روی بیس کار منتقل شود.

 

نقاشی تابلو شیر | نقاشی | نقاشی اکریلیک | آموزش نقاشی اکریلیک| اکریلیک

تفاوت رنگ روغن با رنگ اکریلیک

رنگ دانه های رنگ روغنی در روغن جامد شناورند و پایه ی این نوع رنگها روغن است اما رنگ اکریلیک در پلیمر حل شده است که پایه ی آن پلاستیک پلیمری است  رنگ های روغنی به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند در صورتیکه رنگ اکریلیک در کمتر از 15 دقیقه کامل خشک میشود . حلال رنگ روغنی نوعی روغن است اما حلال رنگ اکریلیک آب است و قابل دسترس تر میباشد .برای تمیز کردن قلموهایی که برای رنگ روغن استفاده شده اند باید از حلال های قوی مثل تینر ، بنزین و نفت استفاده شود اما برای شست و شوی قلموهای اکریلیک آب کافی است .

تابلو ساده اکریلیک | نقاشی اکریلیک | نقاشی | آموزش نقاشی اکریلیک | اکریلیک

این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

به اشتراک گذاری در واتساپ
به اشتراک گذاری در تلگرام
نیوشا کریمی
نیوشا کریمی

نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه‌های نوشته