هنرکده نیوشا

آموزش نقاشی روی پارچه

  • آموزش نقاشی روی پارچه

    آموزش نقاشی روی پارچه

    با یادگیری نقاشی روی پارچه به راحتی میتوانید طرح دلخواه خود را روی پارچه بکشید یا در صورت خسته شدن از طرحهای روی لباستان میتوانید به راحتی طرح را تغییر دهید . پارچه را میتوان با رنگهای مخصوص پارچه و یا رنگهای اکرولیک نقاشی کرد که رنگهای مخصوص پارچه نیازی به مکمل ندارند و آماده ی استفاده هستند.

    آموزش نقاشی | نقاشی روی پارچه | آموزش نقاشی روی پارچه | نقاشی

    کسانی که به تازگی این هنر را شروع کردند بهتر است از رنگ اکرولیک استفاده کنند چون به نسبت ارزانتر و به صرفه تر است.در صورت استفاده از رنگ اکرولیک یک سوم رنگ را چسب بیندر اضافه کنید و اگر رنگ سنگین بود مقداری قلمو را خیس کنید ولی به هیچ عنوان به رنگ آب اضافه نکنید.

    نحوه رنگ آمیزی

     چسبdm5-اورینت بیندر برای تثبیت رنگ روی پارچه مورد استفاده قرار می گیرد و باید با رنگ مخلوط شود.چسب dm5 چسبی است که بعد از خشک شدن بی رنگ می شود و برای برجسته کردن کار استفاده می شود.اورینت خمیری است که برای برجسته کردن کار استفاده می شود و جایگزین آن مواد پفکی است.

    برای رنگ آمیزی روی پارچه میتوانید از اسفنج برای پرکردن فضاهای بزرگ بسیار مناسب و راحت است استفاده کنید.

    آموزش نقاشی روی پارچه | نقاشی روی پارچه | نقاشی | پارچه

    توجه داشته باشید
    هنگام رنگامیزی یک مقوا را پشت پارچه قرار دهید که رنگ به پارچه ی پشتی نزند.و 
    برای کسانی که نقاش حرفه ایی نیستند و دراین کار مهارت بالایی ندارند بهتر است از شابلون استفاده کنید .

     

    نحوه رنگ آمیزی روی پارچه

    برای شروع رنگ آمیزی روی پارچه حتما باید پارچه را بشویید تا پرزها و لایه های چربی آن پاک شوند نباید از نرم کننده ها استفاده کنید .بعد از شست و شو بهتر است تمام پارچه را فشرده کنید بعد از خشک شدن کامل پازچه را از هم باز کنید.

    آموزش نقاشی | آموزش نقاشی روی پارچه | نقاشی روی پارچه | نقاشی

    یک طلق را کاغذ یا مقوا را بردارید و طرح را به آن انتقال دهید.بعد از کشیدن طرح میتوانید با کاتر یا قیچی یا هویه داخل طرح را خالی کنید و قیچی کنید .میتوانید از شابلون های آماده داخل بازار هم استفاده کنید که کار شما را راحتتر میکند .

     

    اگر در کشیدن نقاشی مهارت دارید لازم به گذاشتن شابلون یا طرح روی کار نیست همینکه کلیات کار را با مداد روی پارچه بکشید کافی است.مقدار رنگ موردنظرتان را داخل پالت بریزید و یک سوم آن را چسب dm5بزنید.این کار به دوام و ثبات رنگ بسیار کمک میکند5

     

    حالا میتوانید طرح را با سنجاق یا چسب کاغذی به پارچه وصل کنید تا تکان نخورد وبا قلمو مخصوص نقاشی یا تکه ای اسفنج آغشته به رنگ داخل طرح و قسمتهای خالی شده را رنگ بزنید.ممکن است تکه های کاغذ به دلیل نازک بودن جدا شوند و به پارچه بچسبند که با موچین میتوانید از پارچه جداکنید.در مرحله آخر طرح را به وسیله ی سشوار خشک کنیدتا نقاشی شما خراب نشود.

    برای نقاشی روی لباس ابتدا پارچه را بشویید و کامل خشک کنید و اتو بزنید بعد طرح موردنظر را با مداد بکشید و با قلموی نازک طرح را رنگ کنید.عملیات رنگامیزی را دوبار انجام دهید تا به طورکامل رنگ نمایان شود.

    پس از تمام شدن رنگامیزی میتوانید با قلمو یا ماژیک دور طرح را با مشکی پررنگ کنید تا طرح بیشتر خودرا نشان دهد.حالا لباس را به مدت 24 یا 48 ساعت در معرض هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود. بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید از خشک شدن رنگ پارچه را برگردانید و پشت کار را اتو بزنید.

    آموزش نقاشی | آموزش | آموزش نقاشی روی پارچه | پارچه

    این پست رو دوست داشتید؟! به دوستان خود مار را معرفی کنید

    به اشتراک گذاری در واتساپ
    به اشتراک گذاری در تلگرام
    نیوشا کریمی
    نیوشا کریمی

    نویسنده ارشد هنرکده نیوشا

    دوره جامع آموزش ساخت قالب های سیلیکونی و ساخت لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری ترک

    بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار  زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)

     میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)

    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
    بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید.برای خرید قالب و مولدهای سیلیکونی به دسته قالب و مولدهای سیلیکونی مراجعه نمایید.
     برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

    چه امتیازی به این مقاله میدهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌های نوشته